Zcela nový Volkswagen Bora: S moderní technikou i evropským vzhledem!
Vůz Volkswagen Bora se v Evropě nabízel pouze jednou. Šlo o karosářskou verzi sedan odvozenou od Golfu 4. generace. Ve výrobním programu v roce 1999 Bora nahradila Vento. Po Boře se však v Evropě v souvislosti se sedanem odvozeným od Golfa objevilo staronové jméno Jetta. V zámoří se však takto vůz jmenoval i za dob Venta a Bory.
Sedany stále táhnou
Karosářské verze sedan jsou v Evropě stále méně populární. Vytlačují je nejen praktičtější hatchbacky, liftbacky či kombi, ale také auta z kategorie SUV či crossovery. Zcela jiná je však situace v arabských zemích a také v Číně. Tady jsou karoserie sedan stále velice populární, čehož jasným důkazem je nová generace FAW Volkswagenu Bora.
Na poměry čínského trhu se jedná o velmi moderní automobil. Technicky vůz plně těží z výhod modulární platformy MQB. Současně se jedná o první model značky FAW-Volkswagen, který je stavěný ve zcela nové továrně na východě Číny.
„Nová generace Bory je zcela novou generací tohoto vozu. A to zásluhou nové podlahové plošiny, vzhledu, kabiny, prostornosti, výkonu či technologií,“ říká k novince Yang Mutian, jeden z prodejních manažerů společnosti FAW-Volkswagen. „Věříme, že nová Bora, vyráběná v nové továrně na nejmodernější platformě a s fešným vzhledem změní pravidla posuzování kvality vozů v čínském segmentu.“
Rodinná identita
Nová Bora se svým moderním vzhledem jasně hlásí k rodinné identitě své značky. To dokazuje zejména řešení masky chladiče a vůbec celé přední části. Výrobce mluví o takzvaném stylu „X“ přídě. Auto jako celek vypadá z dostupných obrázků veskrze dynamicky a zajímavě. Skoro by se dalo říci evropsky. Nechybějí ani diodové svítilny pro denní svícení, stejně jako pro zadní skupinové svítilny. Zajímavě působí také dvojitá chromovaná koncovka výfuku. Některé prvky, například řešení prosklené střechy, zase připomíná Audi A4L. Cílem bylo posunout model Bora do vyšších sfér trhu.
Pozadu za vnějším vzhledem nezaostává ani kabina čínské novinky. Nese se plně v duchu nejnovějších evropských modelů Volkswagenu, třeba druhé generace Tiguanu či T-Rocu. Střední panel natočený k řidiči měla i evropská Bora na bázi Golfu 4. generace.
Je docela velký
Kam FAW Volkswagen s novou Borou míří, dokazují mimo jiné také vnější rozměry vozu. Novinka měří na délku 4663 mm, široká je 1815 mm a na výšku udává výrobce hodnotu 1462/1473 mm. Rozvorem náprav 2688 mm překovává vůz současný Golf o 53 mm. Plně tedy využívá možností platformy MQB, která umožňuje měnit rozvor náprav na úkor převisů karoserie.
O konkrétních pohonných jednotkách zpráva nic neuvádí. Jisté je však to, že pod kapotou se budou nacházet nejnovější motory VW TSI z řady EA211 Evo. Ač je čínská novinka od FAW Volkswagen moderním autem, nepředpokládáme, že by se objevila také na trzích v západní Evropě.