Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Že by konečně byly elektromobily dostupnější? Nové baterie CATL slibují delší dojezd a nižší cenu

Filip Melich
Diskuze (197)

Přední výrobce baterií pro elektromobily, čínská společnost CATL, vyvíjí baterie s novou materiálovou technologií M3P. Nabídnou vyšší energetickou hustotu, tedy delší dojezd, a nižší cenu.

Společnost CATL ve snaze o udržení vrcholné pozice mezi výrobce baterií pro elektromobily investuje do vývoje nových materiálů a technologií. Nyní oznámila přípravu baterií s novými materiály, které umožní zvýšit energetickou hustotu o 10 až 20 % ve srovnání se současnými bateriemi.

Čínská společnost CATL (Contemporary Amperex Technology Co., Limited) byla založena v roce 2011 a specializuje se na výrobu lithium-iontových baterií pro elektřinou poháněná vozidla. Své produkty dodává například automobilkám BMW, Ford, MG, Tesla a Volkswagen. Celosvětové prodeje baterií pro elektromobily z více než třetiny připadají právě společnosti CATL.

Nyní vyvíjené nové materiálové technologie čínský výrobce označuje zkratkou M3P. Už však neuvádí, jaké kovy v bateriích použije, ani kdy je začne vyrábět ve velkém. CATL se zároveň soustředí na efektivní balení baterií, což umožňuje s baterií o stejné fyzické velikosti nabídnout delší dojezd na jedno nabití. V kombinaci s novou technologií M3P výrobce slibuje dojezd kolem 700 kilometrů. Baterie s novými materiály zároveň mají ve srovnání s těmi využívajícími nikl či kobalt zaujmout nižší cenou.

Už letos v červnu navíc CATL představil nové baterie Qilin, které přináší výše zmíněné efektivnější balení, stejně jako lepší chlazení. Reálně to znamená rychlejší prohřátí baterie na provozní teplotu a kratší časy nabíjení. Pro nabíjení z 10 na 80 % kapacity má údajně stačit 10 minut. Tuto technologii balení bateriových článků CATL nazývá CTP 3.0, tedy jako třetí generaci cell-to-pack (počet článku v bateriovém balíčku).

Nové baterie Qilin začnou odebírat automobilky Zeekr a Aito (společný podnik společností Huawei a Seres), což společnost CATL oznámila v samostatných tiskových zprávách. Modely Zeekr s novými bateriemi začnou k zákazníkům proudit v příštím roce. Společnost CATL však zatím nesdělila, kdy dojde také na výrobu a dodávky baterií s novou technologií M3P, tedy s delším dojezdem a nižší cenou.

Video se připravuje ...

Filip Melich
Diskuze (197)

Doporučujeme

1. 9. 2022 08:33
Re: Re: 10 let intenzivního vývoje
Důvod je hlavně prudký rozmach průmyslu. Nicméně tam nevládne tupá zelená lůza, takže si problém uvědomují a mají ve výstavbě asi 120 uhelných elektráren, aby své potřeby naplnili. K tomu mají srandu z našich snah o boj s klimatem, které vede k devastaci našeho po generace budovaného průmyslu ;-) Prča je že zelení tupani nechápou, že naše snahy o řízení klimatu jsou naprosto směšné a i kdybychom v Evropě všichni šmahem vyhynuli, tak to s klimatem nehne ani o nudli. Nicméně i přes tato fakta je CO2 footprint současná mantra zelených idiotů po celé Evropě.

https://ekonomickydenik.cz/…vysila-kapacitu/

https://tn.nova.cz/…anek/451621-cina
1. 9. 2022 08:24
Re: 10 let intenzivního vývoje
Analýza??? Přestaň prosím tě používat slova jejichž význam tvůj intelekt nedokáže pobrat :D
1. 9. 2022 08:21
Re: Re: 10 let intenzivního vývoje
Taky mi nepřijde ta spotřeba nějaká brutálně nemožná. Tenhle úsek je totiž naprosto příšerný. Neustále omezení 100 nebo 80, který se tam pravidelně střídá. S benzínovým Superbem naloženým lyžema jsem dojel do Budějek lehce přes 6,5 litru, protože jsem se asi 200 km plížil rychlostma kolem stovky. Takže moderní nafťák udělá 4,4 litru na tomhle úseku s přehledem.
31. 8. 2022 22:18
Re: Kde se fláká minusovač?
Presne tak.

Jeste bych doplnil, ze jedna ze skupin je tu schopna napsat absolutni bullshit bez jedineho dukazu (resp i kdyz to vubbec nedava smysl). A ani se za to nestydi.

Pravda vitezi

PS Az prijde baterie m3p do serie, tak si povime znovu o fyzikalnich limitech.
31. 8. 2022 22:04
Re: Kde se fláká minusovač?
Ano to tvrdi.

A to, ze fyzikalni limit je 2C.
Protoze to napsal topten do diskuze.

On ani nevi, co je fyzikalni limit.
Natoz aby tusil, kde takovy limit maji dnesni baterky a kde ty budouci.

Tady neco konkretniho k C-rate.
https://www.quantumscape.com/…ation-batteries/#…
Od rohora se dozvis o technice jen jeho dojmy. Mysli si, ze kdyz je inzenyr (nenapadne ho, ze s nim muze diskutovat clovek mnohem znalejsi oboru at uz s matururitou nebo PhD., to je jedno), ze je nejvic. Nemam rad povysovani. Ohaneni se titulem je uz naprosta ubohost. Podle toho taky vypadaji jeho prispevky, na tema fyzikalnich limitu nebo pokroku v bateriich (ktery popira).

However, we believe that mass-market EV adoption will require a more comparable experience ICEs. To achieve this, battery technology must be improved to enable a car to charge at substantially faster rates so that drivers can “fill” their batteries in minutes instead of hours. This is a key reason why certain next-generation battery technology is so important.

Zvlastni, vyvojar dalsi generace baterii evidentne nezna rohorovi (fyzikalni) limity a chce nabijet v radu minut. :-O

PS Odkazu potvrzujiciho rohorovo tvrzeni se nedockas. On to proste cetl. Neco jako Zeman o Peroutkovi. Ale kdyz mame takoveho prezidenta, neni divu ze ti s nizsi moralkou se chovaji stejne. :no:
https://cs.m.wikipedia.org/…ler_je_gentleman#…