Zelené auto roku 2008 je Chevrolet Tahoe Hybrid
Velmi mediálně sledovaná anketa o nejekologičtější vůz roku 2008 (Green Car of the Year), pořádaná prestižním magazínem Green Car Journal, zná svého vítěze.
Z pětice finalistů, kterými byli vozy Chevrolet Malibu Hybrid, Chevrolet Tahoe Hybrid, Mazda Tribute Hybrid, Nissan Altima Hybrid a Saturn Aura Hybrid, vybrala jedenáctičlenná porota složená z novinářů, zástupců průmyslu a dalších osobností jako jsou Carroll Shelby, Jay Leno, Carl Pope (Sierra Club), Christopher Flavin (Worldwatch Institute), Jonathan Lash (World Resources Institute) či Jean-Michel Cousteau (Ocean Futures Society) ten nejlepší automobil, dle jejich mínění: Chevrolet Tahoe Hybrid.
Redaktor magazínu Green Car Journal, Ron Cogan, k výsledku dodává: „Tento verdikt je přelomový. Lidé totiž, pokud se baví o vozech SUV, nepřemýšlí o ekologii. Pochopitelně, dřívější velká SUV měla ohromnou spotřebu oproti klasickým vozům. Chevrolet Tahoe Hybrid je ale jiný. Jeho spotřeba oproti klasickým osmiválcovým vozům klesla o plných 30% při zachování veškeré dynamiky.“
Chevrolet Tahoe Hybrid využívá služeb nového hybridního ústrojí, které je dvourežimové a bylo vyvinuto společnou silou koncerny GM, BMW a DaimlerChrysler. Jeho podstatou je vložení elektromotoru mezi spalovací motor a automatickou převodovku.
V prvním režimu v nízkých rychlostech může být vozidlo poháněno třemi různými způsoby - silou elektromotoru, silou spalovacího motoru a kombinací obou předchozích (celkový výkon pohonné soustavy je 248 kW a 498 Nm). Režim jízdy na elektropohon, kdy je spalovací motor vypnut, s sebou pak samozřejmě nese nejvyšší úspory paliva i životního prostředí.
Druhý režim, určený zejména pro dálniční provoz, využívá krátkodobé asistence trakčního elektromotoru a plného výkonu šestilitrového osmiválcového motoru, kdykoli to situace vyžaduje. Zde jsou pak využívány také konvenční cesty ke snížení spotřeby paliva resp. zvýšení účinnosti práce motoru (vypínání poloviny válců, časování ventilů, pozdní uzavření sání, atd.).
Nový hybridní systém má proti současným výhodu v menších rozměrech, protože elektrická část ústrojí zabírá přibližně prostor konvenční automatické převodovky. Pomocný elektromotor je ovládán řídící jednotkou, která rozhoduje o tom, zda je třeba energii v elektrické části získávat nebo spotřebovávat. Sada planetových soukolí vyrovnává vzájemné otáčky obou zdrojů síly, takže akcelerace, připomínající převodovku CVT, je velmi plynulá.
Minulý rok vyhrála tuto anketu Toyota Camry Hybrid, v roce 2006 pak Mercury Mariner Hybrid.