Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ženeva 2018: Hyundai Santa Fe poprvé naživo. Jaká je nová generace korejského Kodiaqu?

David Bureš
Diskuze (22)
Korejská značka na letošním ženevském autosalonu vsadila na SUV. Elektrickou Konu a vodíkové Nexo doplňuje konvenční Santa Fe.

Hyundai Santa Fe je už stabilní součástí segmentu SUV, vždyť na letošním ženevském autosalonu debutuje již čtvrtá generace tohoto rodinného automobilu. Jestliže předchůdce měl konzervativní (ale povedený) design, novinka vsadila na hodně výrazné tvary, které jsou zdůrazněné červeným lakem v Ženevě vystavovaného exempláře.

Až sedmimístná novinka totiž navazuje na avantgardně tvarované modely Kona a Nexo, s nimiž sdílí rozdělené světlomety, které se stávající spojujícím prvkem SUV Hyundaie. Ne, tenhle design opravdu nepadne do vkusu každému, nutno ale podotknout, že atypicky tvarovaná maska chladiče s masivní chromovanou linkou má nápad a Santa Fe si s vozem jiné značky jen tak nespletete. Na druhou stranu, záď už tak odvážná není a ve srovnání s předními partiemi působí až obyčejně. Nezalekli se snad designéři výrazné přídě?

To interiér 4.770 mm dlouhého SUV je značně konvenčnější, ale panečku, nemá chybu! Zpracování je na vynikající úrovni a ty materiály! Palubní deska je dokonce čalouněná kůží, což není v mainstreamové třídě obvyklé. Volně stojící „tablet,“ až osmipalcová obrazovka multimediálního systému je díky svému umístění pěkně na očích. Další obrazovka je také v přístrojovém štítu, tvoří však jen tachometr a je doplněná o analogové přístroje. Vypadá to dobře, navíc je displej do štítu integrován rozhodně lépe než v takovém Opelu Insignia. Líbí se nám i rozměrná tlačítka usnadňující ovládání.

Hyundai Santa Fe – srovnání rozměrů s konkurenční Škodou Kodiaq
ModelHyundai Santa FeŠkoda Kodiaq
Délka (mm)47704697
Šířka (mm)18901882
Výška (mm)16801655
Rozvor (mm)27652791
Světlá výška (mm)185187

Dozadu se snadno nastupuje, díky nízkému prahu nebo dveřím otevíraným takřka do pravého úhlu. V druhé řadě sedadel je dostatek prostoru, i díky posuvné lavici v podélném směru. Nastavit lze také sklon opěradla, dlouhé sedáky pak slušně podpírají stehna posádky. Dostatek místa je tu i nad hlavou. Vzdušnosti navíc pomáhá bohaté prosklení.

Praktičnosti napomáhají nejen kapsy v předních sedadlech, dvě USB dobíječky nebo zásuvka na 220 V, ale také možnost posunu sedadla spolujezdce cestujícím vzadu, podobně jako to má třeba Škoda Superb. Pomocí tlačítek na boku sedačky ji lze zezadu posunout vpřed, nebo upravit sklon jejího opěradla. Zajímavostí je i držák top tether pro dětské sedačky i na předním sedadle.

Co se týče zavazadlového prostoru, automobilka uvádí pouze hodnotu 625 litrů, která platí pro pětimístnou variantu. V Ženevě vystavený sedmimístný kousek měl kufr každopádně dlouhý 108 cm (136 cm při posunu prostřední lavice vpřed), mezi podběhy široký 106 cm a po plato vysoký 43 cm. Za podběhy zůstávají velké kapsy, slušný odkládací prostor najdete také pod podlahou, v místě za třetí řadou sedadel. Přístup dovnitř pak zajišťuje slušně vysoko otevírané víko.

Hyundai Santa Fe – srovnání rozměrů kufru s konkurenční Škodou Kodiaq
ModelHyundai Santa FeŠkoda Kodiaq
Objem zavazadelníku pětimístné verze (l)625650
Délka (mm)1080-13601090-1270
Šířka mezi podběhy (mm)10601000
Výška po plato (mm)430440
Nakládací hrana (mm)790770

David Bureš
Diskuze (22)
Avatar - rokyta.p
7. 3. 2018 08:59
Re: fuj už stačilo
jste prasata >:-[] Ale Satna Fee budu považovat za urážlivý výsměch 8-s Nebrat :no:
6. 3. 2018 20:26
Re: Fotky
Ty fotky jsou fakt tragedie a není to poprvé. Už dříve jsem zaregistroval, že práce např. s hloubkou ostrosti je pro některé španělská vesnice. Takhle to vypadá, že fotí jenom na zelené. Škoda, že v EXIFU není info čím fotí. Můžete nám to prozradit páni redaktoři? Fakt by mne to zajímalo.
6. 3. 2018 16:46
Re: Hotel Družba, Dejvice
Děs co? Načala to Kona a SF pokračuje, brrr je to "v"ošklivý >:D
Avatar - Blue Sun
6. 3. 2018 13:24
A
děte už s tým kodijákem do prĐele.
Avatar - twistedTSD
6. 3. 2018 13:01
Re: Trefa
Za mě ne, ten dosavadní byl mnohem pěknější. Je mi záhadou, proč mají designéři potřebu pořád experimentovat s nějakým rozdělováním světlometů. Blinkry kdesi v zadním nárazníku budou jistě velmi praktické.