Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ženeva 2018: Seděli jsme v předprodukčním Polestaru!

Martin Machala Martin Machala 8. 3. 2018
7
U Volva bylo tentokrát veselo, jako by to ani nebyla severská značka. A nejenom díky zisku evropského auta roku.

360p720p1080p

Asi jsem nečekal, že to bude zrovna Volvo XC40, třeba mě ale švédský crossover nadchne, až se s ním svezu. Už ho máme objednaný na test.

Za zmínku určitě stojí i samotný stánek Volva, který je tradičně neskutečně útulný, do prosklených zasedaček bych se nejradši nastěhoval, teplo domova z nich vyloženě sálá. Už jenom rozdělat oheň v krbu…

A právě za jedním z pokojíčků bylo poněkud schované trochu jiné Volvo. Výrobek švédské značky v něm poznáte hned, znáček vám však povědomý nejspíš nebude. Ano, je to nově odtržená značka Polestar, která se bude specializovat na rychlé a nejspíš i luxusní elektromobily. Jeho první model je tedy hybrid, vypadá však naprosto fantasticky. Asi žádné překvapení, vzhledem k tomu, jak se poslední modely Volvu povedly.

První auto od Polestaru se už nemůže jmenovat jednodušeji, Švédové mu říkají 1. A i když se jedná o předprodukční kousek (výroba se rozběhne až v polovině příštího roku), mohl jsem se do jedničky posadit. Ochranka mě tedy varovala, že musím opatrně a materiály nejsou definitivní, já si však připadal jako doma. Přesněji, jako v každém jiném luxusněji vybaveném Volvu z posledních let. Tedy velice příjemně!

Polestar slibuje díky kombinaci benzinového čtyřválce s dvojicí elektromotorů (ty jsou v zadní části auta) systémový výkon 600 koní a točivý moment rovných 1000 N.m, plug-in hybrid by měl zvládnout až 150 čistě elektrických kilometrů. Plánovaná produkce pěti set kusů se vzhledem k poptávce prý ukázala jako podhodnocená a Polestar bude navyšovat. Dočkat bychom se měli také malého sedanu, SUV a kabrioletu, to už ale bude čistě elektrická partička.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - petr164
Polestar OK, global finance not
| 8. 3. 2018
Předně, je otázka, kdo si koupí nové auto hodně přes milion poté, co propukne umně falšovanými daty skrývaná globální finanční krize, která je zcela nevyhnutelná vzhledem k zásadní vadě globálního finančního systému. Pochopitelně jako majitel staré dobré pětihrncové S60 T5 přeji symbioze dvou draků (neb vikingské drakkary) úspěch, ale kdo si to dovolí? Veškeré dobré nápady do budoucna znamenají pouze úspory, snadné a levné opravy a dlouhodobou životnost, jinak to nedává perspektivně smysl. Všichni, kdo nerozumí reálnému stavu globálních financí a jeho promítnutí do národních ekonomik, budou čelit velmi tvrdému nárazu na realitu.
V dnešní...
| 8. 3. 2018
zákazy a příkazy sešněrované době jsou taková auta bohužel k hownu....sorry jako.... ;-\
Avatar - Stejsn
Výslovnost
| 8. 3. 2018
tjn., od tohohle je jenom krůček k pole-s*át ;-\
Polestar
| 8. 3. 2018
ten 2 litr bude mit mozna tak 320-350 koni, tedy nic co by dnes nemeli 2 litrove HH, zbylej vykon pujde na vrub elektromotoru ktery bude hrat jiste prim tohohle auta i s ohledem na ciste elektricky dojezd az 150km ;-) ostatne predpoklad je ze ten spalovaci motor bude podobnej jako je dnes ve Volvech T8, a tam ma 235kW tedy 320 koni, po vetsinu casu ten motor asi ani nepojede na vic nez treba 20% sveho vykonu

jen pro ukazku toho co si zrejme myslis, tak zivotnost nemaji ve sportakach ani velke 8-12-16 valcove motory, treba u Ferrari jsou generalky motoru planovane po 15kkm, a garancni prohlidka v cene nove Dacie jsou predepsane po 5 tisicich km, treba u Zondy (znam jednoho majitele Zondy F roadster osobne, a mel jsem i tu moznost se s tim svest, co zje neskutecny zazitek) nova spojka ktera stoji 32 tisic eur (cifry vcetne servisu) se meni kazdych 8 tisic kilometru, at s tim jezdis jak s tim jezdis, ulozeni motoru kazdych 6 tisic kilometru a za 26 tisic eur, olej je doporuceny menit kazde 2 tisice kilometru a kostuje to 4 tisice eur, pritom je tam 7.3 litru V12 s "jen" 650 konma, radsi ani nechci vedet jaky rakety bude stat udrzba treba Chironu s W16 a kolik toho ten motor vydrzi kdys by se s nim jezdilo a nestalo to vetsinu casu nekde pod plachtou v garazi
Avatar - J@W
Polestar
| 8. 3. 2018
Myslíš dýchavičného důchodce? :-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku