Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ženeva živě: BMW M3 Concept Car

BMW M3
BMW M3
BMW M3
BMW M3
9 Fotogalerie
Diskuze (56)
Nejočekávanější novinka letošní Ženevy sestoupila z motoristického nebe mezi prostý lid zatím v podobě studie...

Již čtvrtá generace BMW M3 - toto konstatování téměř nepotřebuje komentář. Každý motorista, nakažený kilowattózou, si před spaním drmolí léčivou mantru "čtyřlitrový osmiválec v Trojce, čtyřlitrový osmiválec v Trojce, čtyřlitrový osmiválec v Trojce...". Majetní streetraceři si už doma nedočkavě trénují tasení svých zlatých kreditek, závodníci hledají nové způsoby, jak vyladit něco, co už je na vrcholu a statisíce chudých fanoušků dočasně myslí i na jiné křivky, než ty na ženském těle.

Už dlouho se spekulovalo, co vlastně BMW nakonec postaví. Že použije vidlicový agregát, vzniklý ubráním dvou válců z toho v současné M5, se už nějakou dobu ví. Nyní už je jasno i o výkonu - ten bude z marketingových důvodů nastaven na 309 kW (420 k), tedy nachlup stejně, jako Audi RS5 Coupé Quattro. Litrový výkon tedy předstihl M5, a kromě toho i zmíněnou audi; ta potřebovala o 0,2 l zdvihového objemu více. Stovka s pevným startem potrvá s ručně řazenou sportovní šestistupňovou převodovkou 4,8 s, nejvyšší rychlost sice zastaví elektronický omezovač na dvěstěpadesátce, ovšem zřejmě pod dojmem znovu rozvířených diskuzí o eventuálním zrušení nepsané dohody o omezování nejvyšší rychlosti, BMW uvádí i maximálku bez omezovače; ta činí daleko zajímavějších 280 km/h. Vyznavači špičkové techniky budou moci sáhnout po sekvenční převodovce SMG s manuálním a samočinným režimem, M-sportovní svorný diferenciál v zesílené zadní nápravě je standardem a vyznavačům rychlého ničení aut nabídne možnost burnoutů, nazvanou Launch Control, a známou již z větších M5 a M6.

Dlouhé dohady, na nichž královsky rýžovali i obchodníci se špionážními fotografiemi, panovaly i kolem designu. Několi domnělých podob jsme Vám přinesli i my, ta definitivní, postavená ná základech kupé E92, však předčila všechna očekávání. Prakticky každá krásná linie se protáhla k dokonalosti, desetipaprskové devatenáctky jsou krásné samy o sobě a samozřejmě nechybí pečlivě aerodynamicky i opticky přestavěná dolní polovina karoserie, doplněná poznávacími znaky, jako např. ekluzivními zrcátky či charakteristickými bočními výdechy ventilace.

Zájemci o civilní zbraň si musí našetřit cca 70 tisíc eur a počkat do roku 2008, kdy se sériová verze objeví v prodeji. Těšit se mohou i na odlehčenou verzi CSL, která si za svých 450 koní znovu nechá vydatně připlatit.

Vstoupit do diskuze (56)