Ženeva živě: Dacia Sandero – první dojmy
Dacia Sandero je sice postavena na platformě shodné s Dacií Logan, oproti ní nabízí ale moderní kabát, za který se Dacia rozhodně nemusí stydět. Oproti jihoamerickému Sanderu mnoho změn nenajdeme, mezi těmi nemnoha je ale vcelku povedené přepracování přední masky, která již tolik nepřipomíná masky mateřského Renaultu. Na ní se také usídlilo nové, mladistvěji působící logo.
Uvnitř je Loganovsky bytelný interiér, jeho nízkonákladovost je ale pochopitelně na první pohled patrná. Oproti Loganu je design zase o kus přívětivější a palubní deska nabízí vše potřebné. Stříbrná střední konzola připomíná tu z Loganu, ovladače ale působí propracovaněji.
Otevíráme zadní boční dveře (jde s nimi velmi lehce manipulovat) a usedáme na zadní sedadla. Prostoru nad hlavou je dostatek, prostor pro kolena je poplatný celkové délce 4020 mm, Sandero ovšem v tomto ohledu nijak nezaostává za svými třídními kolegy.
Zavazadlový prostor je překvapivě objemný, navíc dobře přístupný a komu nestačí jeho 320 litrů (pro porovnání, Fabia nabízí 300 litrů, Corsa 285 l), ten může sáhnout po Loganu MCV.
Podle nás má Sandero v Evropě (zejména té východní) velkou šanci stát se oblíbeným levným automobilem pro nenáročné uživatele v daleko větší míře než je tomu u dnes již nemoderně vypadajícího Loganu.
Automobil má délku 4020 mm a rozvor dlouhý 2588 mm, takže na Logan Sanderu chybí do délky 230 mm a na rozvoru 42 mm. Výška 1534 mm je shodná, podobně jako vyšší světlost 155 mm, zohledňující použití auta na horších cestách.
Pod kapotou budou zážehové čtyřválce 1,4 (55 kW) nebo 1,6 (66 kW), vznětovou nabídku budou uspokojovat motory 1,5 dCi (50 a 63 kW).