Ženeva živě: Mazda MX-5
Ideální rozložení hmotnosti, větší tuhost a ještě lepší odezva na plynový pedál - to byly prvořadé úkoly při tvorbě zcela nového vydání Mazdy MX-5/Miaty/Roadsteru (podle trhu). Novinka je sice o 10 kg těžší, ovšem více než přiměřeným odškodněním je nárůst tuhosti o 22% a odolnosti proti krutu o 47%. Na designu nebylo co zásadně měnit, jednoduché linie, které si získaly masovou oblibu, prošly pouze lehkou kosmetikou. Aktuální módě se opět přizpůsobila příď, dramatičtější výraz dodávají širší blatníkové lemy, nezbytné kvůli zvětšenému rozchodu kol (+75/55 mm) a lépe vypadá samozřejmě i rozvor, prodloužený o 65 mm.
Hnací agregát se kvůli lepšímu rozložení hmotnosti posunul o 135 mm dozadu a je stejně jako dříve tvořen dvojicí moderních zážehových šestnáctiventilových čtyřválců DOHC 1,8 a 2,0 L (93 kW/167 Nm a 118 kW/188 Nm), spojených s pětistupňovou manuální, případně šestirychlostní mechanickou či automatickou převodovkou. Přední náprava je tvořena dvěma dvojicemi příčných ramen, hřebenových řízením a velkými větranými kotoučovými brzdami, poháněná zadní je víceprvková, obě spočívají na 16/17" kolech, o kvalitní jízdní vlastnosti je tedy postaráno dostatečně.
Více informací o nové Mazdě najdete i na jejím novém webu.
Po návratu z Ženevy zveřejníme tradiční rozsáhlou přílohu věnovanou Ženevskému autosalonu. (přes 1000 fotografií, videa, podrobný přehled novinek)
Odkazy na minulé autosalony: