Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ženeva živě: Pětidveřový Ford Fiesta – první fotografie

Ondřej Láník
Diskuze (129)
Světovou premiérou nejvyšší kategorie je v Ženevě nový Ford Fiesta. Automobilka přivezla a poprvé až dnes ukázala také pětidveřové provedení. Není to ale rozhodně žádná nuda.

Mladé rodiny se mají nač těšit. Konkurent Opelu Corsa, Renaultu Clio, Peugeotu 207 nebo Škody Fabia byl právě dnes představen novinářské veřejnosti z celého světa a Ford zdůrazňuje, že tento model opravdu patří globálnímu a ne jen evropskému automobilovému trhu, jako tomu bylo dosud. V letech 2008 až 2010 ji chce postupně uvést na trh v Evropě, Asii, Jižní Africe, Austrálii a Americe.

Jako první si od dealerů budou moci novou Fiestu odvézt zákazníci v Evropě, kde má být prodej spuštěn na podzim a těsně před tím Ford odhalí i kompletní technické údaje. Ford začne Fiestu vyrábět nejprve letos na podzim v Kolíně nad Rýnem a v příštím roce se výroba rozšíří také do domovského závodu ve španělské Valencii.

V nabídce sériového modelu bude pět pohonných jednotek. Zážehové agregáty budou zastoupeny čtyřválci Duratec, prvním z nich bude motor o objemu 1,25 l s výkonem 44 kW (60 k) nebo 59 kW (80 k). Následovat budou motory o objemu 1,4 l s výkonem 67 kW (91 k) a 1,6 l s výkonem 85 kW (115 k). Diesely budou nabízeny s objemem 1,4 l o výkonu 50 kW (68 k) a 1,6 l s výkonem 66 kW (90 k). Motory budou pohánět kola přední nápravy prostřednictvím pětistupňové manuální převodovky nebo čtyřstupňové automatické převodovky, která má být dispozici pro benzinový motor o objemu 1,4 litru.

Nová Fiesta má podobně jako příbuzná Mazda 2 přijít s konstrukcí, která bude lehčí, ale pevnější než u odcházejícího modelu. Automobil bude vybaven elektrickým posilovačem řízení E-PAS (Electric Power Assisted Steering). Poprvé Fiesta nabídne, kromě čelních, bočních a hlavových airbagů i kolenní airbag řidiče. V nabídce výbavy samozřejmě nebudou chybět elektronické vymoženosti současnosti, jako je Bluetooth a přípojka pro MP3.

Ondřej Láník
Diskuze (129)
Avatar - Ronault.
7. 3. 2008 00:03
Re: Diskuse je o Fieste...
GTI, nepřipadá Ti trapné každého, kdo Ti odporuje za dítě? A čím více Tě uzemní, tím je větší dítě? Podle mě jsi sám dítě. Nanejvýš tak 17 let a už se těšíš jak Ti zaschne řidičák. Proč to říkám? Protože nikde věk napsaný nemáš, natož nascanovaný rodný list. Takže pomlč, fracku jeden. A běž se schovat pod sukni maminky a nebo hrát na plejstejšnu, ty náš zlatý ventilku s táhlým dlouhým a kovbojským kloboukem. Jak Ty na ostatní, tak ostatní i na Tebe. Pokud chceš diskutovat, tak argumenty, ne věkem a onanií. :no:
Avatar - Ronault.
6. 3. 2008 23:58
Re: Tak zanadáváme na motor, ne?
GTI, potlesk... to byl asi nejlepší vtip diskuze "Nefandím nikomu".
Avatar - Ronault.
6. 3. 2008 23:56
Re: Tak zanadáváme na motor, ne?
A lidská blbost nezná mezi, proto tak bezmezně miluješ VW. Na to jsi zapomněl ;-)
Avatar - Ronault.
6. 3. 2008 23:53
Re: STYL
Označit za styl Polo, které při svém uvedení na trh bylo designově zastaralé do té míry, že si lidé mysleli, že sis koupil auto v bazaru, to je snad na zlatý ventilek. A P207? P206 krásné hravé auto, které se líbilo pro svou hravost hlavně ženám, na což 207 nenavázala. Přidala svaly, přemrštěnost... no hrůza a naprosto to zničili. Asi jako když pěkné seriové auto dostane do ruky pošuk na tuning a celé ho přeplácá, tak asi tak nějak vypadá nástupce P206 nová P207. O Golfu je škoda mluvit, designově srovnatelný s starým Lanosem.
Avatar - Ronault.
6. 3. 2008 23:49
Re: STYL
GTI, přestaň onanovat. To už začíná být tvrdě trapné. Je měsíc v úplňku, nebo Ti Ema profoukla lebku? Golf je nudná nevzhledná krabice, Polo totéž. Nuda, nic víc. VW díky tomu ušetří za designové centrum, stačí mu pozvat pár patlalů, kteří zretušují bruskou jednoho golfa do dalšího. Nic víc se v tom hledat nedá. Označit Polo za pěkné auto dnes, to je snad největší výsměch. Když si ho koupím nové a přijedu mezi lidi, tak mi poví, ve kterém bazaru jsem si to koupil, že je tak zachovalý... >:D