Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ženeva živě: Volkswagen Touareg BlueTDI s nejčistším TDI

Tomáš Votruba
Diskuze (21)
Volkswagen se v Ženevě ukázal jako automobilka s důrazem na ekologii, jak jinak si vysvětlit tři novinky, které sebevědomě křičí do světa co nejnižší hodnoty emisí i spotřeby. Příkladem je i Touareg BlueTDI.

Volkswagen to s ochranou životního prostředí myslí skutečně vážně, máme tu nový Passat BlueMotion se spotřebou pouhých 5,1 litru, dále Phaeton s novým V6 TDI splňující normu Euro-5, která začne platit až v roce 2009, no a do třetice všeho dobrého Touareg BlueTDI rovněž s extrémně nízkými emisemi. Volkswagen chce zřejmě ukázat, že šetrné nemusí být jen malé Polo BlueMotion, ale klidně i velké limuzíny a SUVčka, které leží v žaludku mnohým ekologickým aktivistům.

Touareg BlueTDI je prezentován "Clean High-Tech Diesel", neboli "čistý, moderní a výkonný turbodiesel". Jde o známý koncernový šestiválec 3.0 TDI s výkonem 165 kW/225 koní. Zajímavý je tím, že dodržuje normy pěti amerických států, konkrétně Kalifornie, Massachusetts, New Yorku, Vermontu a Maine. Ty jsou považovány za nejpřísnější na světě. Vůz je totiž vybaven zachycovačem oxidu dusíku, který snižuje emise tohoto plynu o 90%. Pro představu: norma Euro-4 stanovuje limit NOX 0,25 g/km. Americký standard, který Touareg splňuje, je na úrovni 0,043 g/km, tedy skoro 6x nižší. To vše díky technologii, která rozkládá oxid dusíku na vodu a dusík působením močoviny. Močovina se vstřikuje do výfukového potrubí za účelem zachování redukční funkce katalyzátoru, který je integrován v tlumiči výfuku.

Tuto technologii označenou SCR (Selective Catalytic Reduction - selektivní katalytická redukce) chce Volkswagen pustit do sériové výroby od roku 2008.

Tomáš Votruba
Diskuze (21)
Avatar - Johnny_P
8. 3. 2007 12:29
Re: chci ho
něco na tom bude, nutno vše prověřit před koupí. p.s.:já bych na něj stejně neměl prachy :-)
8. 3. 2007 06:36
Re: Ach jo
kym zacnes niekomu nadavat, pozri sa radsej najprv do zrkadla a potom mudro mlc
8. 3. 2007 06:35
Re: chci ho
Co nevydas na naftu, zaplatis vo vyssej kupnej cene, popripade v servise, motor takto priskrteny a donuteny pracovat s chudobnou zmesou, kvazi "na hrane" netipujem na zvlast spolahlivy a trvacny. Kazdopadne naftak vseobecne sa vyplati az od cca.25 tisic km rocne pokial ho mas aspon 5 rokov. Tych 5 litrov pri beznom pouzivani asi nedodrzis, tu ide o reklamu, takze realita moze byt o kusocek ina. Ale mozno sa mylim. ;-)
Avatar - Johnny_P
7. 3. 2007 19:45
chci ho
se spotřebou 5 litrů bych ho bral oběma rukama :yes: :-) :yes:
7. 3. 2007 17:34
Re: Ekologičtí aktivisté
Toto nejsou komunisticke nazory, to mas pravdu, jejich rude smysleni se projevuje spise v otazkach socialnich, skolstvi atp.