Ženeva živě: modernizovaný VW Phaeton s novým šestiválcem 3.0 TDI
Největší novinka se odehrála pod kapotou. Nový šestiválcový 3.0 TDI s výkonem 171 kW/233 k je prvním velkým vznětovým motorem koncernu Volkswagen a jedním z prvních na světě, které splňují podmínky standardu Euro-5, jenž vejde v platnost od roku 2009. Zásadní informací srovnání se standardem Euro-4 je snížení emisí pevných částic o 80 %. Hodnota obsahu emisí je CO2 259g/km.
V porovnání se starším motorem 3.0 TDI získal nový agregát 8 koní na výkonu, takže se může pyšnit výkonem 171 kW/231 koní, spotřeba zůstala na výrobcem udávaných 9,6 litrů na 100 km. Maximální rychlost sériové verze Phaetonu V6 TDI s pohonem všech čtyř kol nynjí dosahuje 236 km/h. Alternativou šestiválcového 3.0 TDI budou u nové verze Phaetonu tři zážehové motory (V6, V8 a W12), nabízející výkony v rozmezí od 177 kW (241 k) do 331 kW (450 k). Na český trh přijde Phaeton V6 TDI v průběhu léta.
Mezi další technická zdokonalení inovovaného Phaetonu patří systém pro sledování odstupu od vpředu jedoucího vozu "Front Scan", který je integrovaný do aktivního tempomatu ACC (Active Cruise Control) a asistentu při změně jízdního pruhu "Side Scan", který monitoruje radarovými senzory uloženými v zadním nárazníku prostor za vozidlem a po jeho bocích a diodami umístěnými v krytech zpětných zrcátek signalizuje nebezpečí kolize. Navigační systém nyní využívá technologie DVD a zdokonalý byl i informační systém palubního počitače.
Technické inovace Phaetonu jsou patrné i na exteriéru vozidla: novinkou jsou adaptivní bi-xenonové světlomety a nově navržená denní LED světla . Denní LED světla jsou konstruována jako úzký horizontální proužek na spodní části krytu světlometů a automaticky se zapínají při zapojení zapalování. Nový design mají i devatenáctipalcová litá kola.