Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ženeva živě: modernizovaný VW Phaeton s novým šestiválcem 3.0 TDI

Tomáš Votruba
Diskuze (91)
Na ženevském autosalonu Volkswagen představil inovovaný Phaeton s řadou technických zdokonalení. Nový agregát i nové prvky výbavy budou od května zaváděny do výroby.

Největší novinka se odehrála pod kapotou. Nový šestiválcový 3.0 TDI s výkonem 171 kW/233 k je prvním velkým vznětovým motorem koncernu Volkswagen a jedním z prvních na světě, které splňují podmínky standardu Euro-5, jenž vejde v platnost od roku 2009. Zásadní informací srovnání se standardem Euro-4 je snížení emisí pevných částic o 80 %. Hodnota obsahu emisí je CO2 259g/km.

V porovnání se starším motorem 3.0 TDI získal nový agregát 8 koní na výkonu, takže se může pyšnit výkonem 171 kW/231 koní, spotřeba zůstala na výrobcem udávaných 9,6 litrů na 100 km. Maximální rychlost sériové verze Phaetonu V6 TDI s pohonem všech čtyř kol nynjí dosahuje 236 km/h. Alternativou šestiválcového 3.0 TDI budou u nové verze Phaetonu tři zážehové motory (V6, V8 a W12), nabízející výkony v rozmezí od 177 kW (241 k) do 331 kW (450 k). Na český trh přijde Phaeton V6 TDI v průběhu léta.

Mezi další technická zdokonalení inovovaného Phaetonu patří systém pro sledování odstupu od vpředu jedoucího vozu "Front Scan", který je integrovaný do aktivního tempomatu ACC (Active Cruise Control) a asistentu při změně jízdního pruhu "Side Scan", který monitoruje radarovými senzory uloženými v zadním nárazníku prostor za vozidlem a po jeho bocích a diodami umístěnými v krytech zpětných zrcátek signalizuje nebezpečí kolize. Navigační systém nyní využívá technologie DVD a zdokonalý byl i informační systém palubního počitače.

Technické inovace Phaetonu jsou patrné i na exteriéru vozidla: novinkou jsou adaptivní bi-xenonové světlomety a nově navržená denní LED světla . Denní LED světla jsou konstruována jako úzký horizontální proužek na spodní části krytu světlometů a automaticky se zapínají při zapojení zapalování. Nový design mají i devatenáctipalcová litá kola.

Tomáš Votruba
Diskuze (91)
Avatar - borovička pivo ako je tu živo
Re: SPRÁVNÁ VOLBA
matematická úloha pokračuje, t.j. predpokladajte, že mal nádrž prázdnu a že mal nádrž poloprádznu keď prišiel napsať. T.j. natankoval 170l (15l je rezerva podľa techspecs) a zostalo mu 100-15/2, t.j. 42.5 litra, t.j. minul 170-42.5=127 litrov paliva na 396km (to mi ukazuje garmin keď dám BA-ZA s motanicami po meste), t.j. spotreba je 32.07 litra na 100, čo je na cay turbo S valiace sa 250kmh vždy a všade slušná hodnota. Predpokladám, že na našej diaľnici to bolo brzda na 130kmh či menej a plná knedla na 230 alebo viac, čo je akcelerácia, t.j. slušný vír nádrži. Otázkou je koľko by si spapal diesel podobným štýlom jazdy, touarega V10 tu hádam niekto má tak nás poteší spotrebou, odhadujem to tak na 20 až 25 litrov chutnej nafty.
7. 3. 2007 09:50
Re: PHAZÓNA
Asi to bude tak...
Avatar - borovička pivo ako je tu živo
Re: PHAZÓNA
ee ale dostávam doma všelijaké ultimáta :)
Avatar - borovička pivo ako je tu živo
Re: PHAZÓNA
yo nepoteší ale zase ruku na srdce, ktorému autu sa to dnes nestáva (aha viem, môjmu outbacku :)) Ako som napísal VW obyčajné väčšie auto
7. 3. 2007 08:28
Re: PHAZÓNA
ufff, odľahlo mi... :-) ultima gtr? Len či nebude treba priobjednať zvýšený podvozok a odpuženú sedačku... ;-)