Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ženevský autosalon 2019: Aston Martin AM-RB 003: Hybridního hypersportu vznikne 500 kusů

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 7. 3. 2019
25
Zobrazit náhledy (25)
Aston Martin AM-RB 003 Aston Martin AM-RB 003 Aston Martin AM-RB 003 Aston Martin AM-RB 003 Aston Martin AM-RB 003 Aston Martin AM-RB 003 Aston Martin AM-RB 003 Aston Martin AM-RB 003 Aston Martin AM-RB 003 Aston Martin AM-RB 003 Aston Martin AM-RB 003 Aston Martin AM-RB 003 Aston Martin AM-RB 003 Aston Martin AM-RB 003 Aston Martin AM-RB 003 Aston Martin AM-RB 003 Aston Martin AM-RB 003 Aston Martin AM-RB 003 Aston Martin AM-RB 003 Aston Martin AM-RB 003
Aston Martin přivezl do Ženevy třetí výsledek spolupráce s Red Bullem. Po hypersportu Valkyrie a jeho verzi AMR Pro přichází AM-RB 003.

Aston Martin to s opravdu rychlými auty s motory uprostřed myslí vážně. Tedy ne že by zanevřel na rychlá gétéčka... Project 003 vyvíjený ve spolupráci s Red Bullem získal nové jméno. Uplatňují se zde pochopitelně zkušenosti týmu z formule 1. hlavně co se podvozku a aerodynamiky týče. Britská automobilka je partnerem rakouské stáje, nyní pod oficiálním názvem Aston Martin Red Bull Racing a monoposty rovněž nesou slavné logo.

Hybridní ústrojí s vidlicovým šestiválcem a turbem vzniklo přímo u Aston Martinu, i když i tady jsou jasné kořeny v královně motoristického sportu. Žádné podrobnější specifikace výrobce neprozradil, každopádně konkurence má v tomhle ohledu už více než dost. AM-RB 003 (jde zatím o kódové jméno) je ovšem vyvíjen tak, aby byl použitelnější na silnici v běžném provozu – na rozdíl od Valkyrie s vidlicovým dvanáctiválcem Cosworth.

Uzavřený olejový systém Nexcel známe z Vulcanu, usnadní výměny maziva, nebudou trvat více než 90 sekund! V silničním autě se objeví vůbec poprvé. Kompletně karbonové auto je tvarově evolucí Valkyrie, ale s odlišnou přídí a zádí, aerodynamika, na které pracoval Adrian Newey, má poskytovat dostatek přítlaku. Na zádi trůní difuzor a nad ním integrované křídlo. Systém FlexFoil vyvinutý společností FlexSys, který už vyzkoušela a cerifikovala NASA, umožňuje změny přítlaku, i když je onen spoiler pevný. Oddělení designu vede Miles Nurnberger. Velmi odvážně působí dvě koncovky výfuku, které ústí vlastně ještě v prodloužené střeše. Veškerá elektronika i aktivní odpružení jsou převzaty rovněž z Valkyrie.

Dveře se otevírají ve stylu uzavřených prototypů LMP1, tedy vyklápějí dopředu i s částí střechy. V kokpitu je více místa pro dvoučlennou posádku i odkládací prostory na drobnosti, zavazadla lze uložit za sedadla. Najdeme tu širokou středovou konzolu, veškeré přístroje jsou digitální, připojit lze i smartphone. Aston Martin zde uplatňuje filozofii Apex Ergonomics, která spočívá v dokonalém vyrovnání středové osy řidiče, volantu a pedálů. Na některé komponenty interiéru byl použit 3D tisk. Samozřejmě proto, aby byly díly co nejlehčí a ušetřila se hmotnost.

AM RB-003 dorazí v produkční podobě koncem roku 2021, vystavený vůz není zdaleka hotov. Vývoj vede šéfinženýr Fraser Dunn, pomáhají mu Matt Becker a testovací pilot Chris Goodwin. Aston Martin má nové Advanced Performance Centre v Milton Keynes, kde sídlí i Red Bull Racing. Hypersport vznikne v pětisetkusové sérii.

360p720p

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku