Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Znovuzrozené BMW 507 Elvise Presleyho míří do Pebble Beach

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
BMW na letošní Concours d'Elegance v kalifornském Pebble Beach představí důkladně zrenovovaný roadster 507, jehož majitelem byl král rokenrolu Elvis Presley.

BMW v letě roku 2014 ve svém muzeu v Mnichově vystavovalo notně omšelý a řádně otlučený roadster 507, který se ovšem i přes svůj zubožený stav stal středem zájmu odborníků, veřejnosti i světových médií. Důvodem byla skutečnost, že se jednalo o vůz s velmi zajímavou historií v níž figuroval Elvis Presley.

Král rokenrolu totiž právě tento konkrétní vůz vlastnil a automobilka, která jej získala od posledního majitele, se jej rozhodla kompletně zrenovovat. Již tehdy bylo jasné, že nebude stačit vyměnit olej a na karoserii použít Tempo, ale bylo odhadnuto, že proměna vozu do podoby, v níž sjelo z výrobní linky, zabere minimálně dva roky.

Ty jsou dnes již za námi a automobilka hrdě představuje práci svých renovátorů z dílen BMW Group Classic. Nejprve nám nabízí rekapitulaci příběhu tohoto výjimečného vozu, kterou doprovází rozsáhlá série snímků a 21. srpna letošního roku jej hodlá poprvé představit veřejnosti na Concours d'Elegance v Pebble Beach v Kalifornii.

Bílý roadster BMW 507 s číslem podvozku 70079 sjel z montážní linky dne 13. září 1957 a jen o několik dní později byl vystaven na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem.

Následně sloužil s registrační značkou M-JX 800 k testovacím jízdám novinářům a za jeho volant usedal i závodník Hans Stuck, který jej v říjnu 1957 přivezl na londýnský autosalon, z nějž vůz zamířil do Belgie, kde si jej prohlédl král Baudouin a následovala prezentace na autosalonu v Turíně.

V letě roku 1958 s ním Hans Stuck zvítězil v soutěži automobilové elegance ve Wiesbadenu a pak byl roadster dokonce zapůjčen filmovému studiu Bavaria a zahrál si v celovečerním fimu „Hula-Hopp Conny“.

Po celou dobu měl vůz perfektní tovární servis a než na podzim roku 1958 zamířil k prodejci ve Frankfurtu, tak dostal nový osmiválec o objemu 3,2 l a převodovku. Právě zde BMW 507 okouzlilo tehdy třiadvacetiletého Elvise Presleyho a ten si je v prosinci roku 1958 za 3750 amerických dolarů koupil.

Elvis Presley používal své BMW 507 k cestám mezi svým bydlištěm v Bad Nauheimu vojenskou základnou ve Friedbergu, kde sloužil jako voják americké armády.

V této době údajně došlo k přelakování vozu červenou Porsche Red, protože fanynky nechávaly svému idolu vzkazy napsané na bílé karoserii červenou rtěnkou, což nevadilo v případě hudební hvězdy, ale bylo to nevhodné pro příslušníka americké armády.

V březnu roku 1960 ukončil Elvis Presley svou vojenskou službu v Německu a zamířil zpět za oceán, kam si sebou vzal samozřejmě i své BMW, jehož přepravu tehdy zdarma zajistila americká armáda.

Po pouhých dvou letech došlo na prodej vozu za pouhých 4500 amerických dolarů a přes prodejce značky Chrysler v New Yorku jej získal rozhlasový moderátor Tommy Charles.

Ten s německým roadsterem zamířil do svého rodného města v Birminghamu ve státě Alabama a zde se rozhodl zužitkovat potenciál sportovního vozu v typicky americké disciplíně, již je sprint na čtvrt míle.

Za tímto účelem putoval pod kapotu osmiválec z Chevroletu ve spojení s převodovkou Borg Warner a původní zadní nápravu nahradila nová z produkce General Motors. Tommy Charles s takto upraveným vozem vyhrál závod v Daytona Beach na Floridě a následně se zúčastnil ještě několika podniků, ale ještě v roce 1963 mění BMW majitele.

V životě tohoto roadsteru pak mělo v průběhu šedesátých let dojít k dalším dvěma změnám majitele než jej v roce 1968 získal Jack Castor z Kalifornie, který jej nejprve používal v každodenním provozu, ale nakonec jej uložil do skladu s tím, že vzácný exemplář zhodnotí důkladnou renovací. K té však nikdy nedošlo a ušlechtilý plnokrevník ze stáje BMW se nakonec v roce 2014 objevil v dost zuboženém stavu ve firemním muzeu.

Po představení vozu v jeho tehdejší nepříliš přitažlivé podobě se pracovníci BMW Group Classic pustili do renovace. Ta byla nakonec o něco náročnější než očekávali a například demontáž vozu namísto plánovaných dvou dnů zabrala celý týden.

Během renovace pak vedle využití původních dílů a postupů z padesátých let došlo i na využití moderních řešení. Například v případě klik dveří a stahování oken přišla ke slovu 3D tiskárna, s jejíž pomocí byly vyrobeny formy pro výrobu těchto dílů.

Po dvou letech práce je BMW 507, jehož majitelem byl původně Elvis Presley, opět ve formě, v níž si jej slavný zpěvák odvážel z prodejny ve Frankfurtu nad Mohanem a nyní míří na slavnou přehlídku automobilové elegance.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)