Zůstat věrný jedné značce dnes není snadné. V průzkumu jasně vedou Japonci i Němci
Německá automobilka Porsche získala prestižní ocenění druhý rok za sebou.
V době drastických změn v oblasti automobilového průmyslu je pro automobilky čím dál těžší udržet si svou stálou klientelu. J.D. Power’s Brand Loyalty Report je studie, která vypočítává, jak si jednotlivé značky v problematice loajality zákazníků stojí.
Společnost vydává tuto analýzu již čtyři roky. Na základě statistik od září 2022 do srpna 2023 seřadila nejvěrnější zákazníky automobilek v segmentu luxusních vozů, luxusních SUV, masových vozů a masových SUV. Loajalita se počítá na základě toho, zda si majitel po prodeji starého vozu pořídí nový vůz stejné značky.
Mezi luxusními vozy již podruhé za sebou zvítězilo Porsche (56,8%). Druhý byl Mercedes-Benz (50,5%). Mezi prémiovými SUV se situace zásadně mění. Nejvěrnější zákazníky má zde Volvo (56,5%) a v těsném závěsu je BMW (56,1%).
Není překvapením, že mezi automobilky soustředící se na objem prodejů vede Toyota (60%), která je následována další japonskou automobilkou Honda (55%). Také mezi SUV se daří automobilkám z Japonska. Zde trůn náleží Subaru (61,1%) následované Toyotou (60,5%).
„Jakmile se zvýšila dostupnost vozidel a na trhu se objevilo více možností pro zákazníky, loajalita mezi značkami klesla,” prohlásil Tyson Jaminy, viceprezident pro data a analytiku ve společnosti J.D. Power. „Majitelé byli vzhledem k dlouhým dodacím lhůtám nuceni držet své starší vozy, v důsledku čehož s nimi pravděpodobně zažívali více problémů.”
Jaminy tím naráží na to, že se delší držení staršího vozu mohlo odrazit v nižší spolehlivosti z důvodu opotřebení a stáří. Následně důvěra zákazníka v danou značku klesla a on se rozhodl pro jinou.