Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Závoďák GT3 pro normální zákazníky. Nové Porsche 911 GT3 R rennsport vznikne v 77 kusech

Lukáš Volšický
Diskuze (0)

Láká vás nová exkluzivní okruhová hračka, ale současně sběratelský unikát? Na kalifornském setkání Rennsport Reunion 7 se nově představilo opravdu jedinečné Porsche 911 pro řidičské nadšence, co nemají hluboko do kapsy.

Na kalifornském závodním okruhu Laguna Seca se právě koná tradiční setkání Rennsport Reunion 7, kde Porsche i milovníci značky oslavují sportovní historii značky. Už před zahájením letošního ročníku stuttgartská automobilka slibovala slavnostní debut nového modelu, která se právě představuje. Přivítejte nové Porsche 911 GT3 R rennsport pro nejvěrnější zákazníky značky. A rozhodně není levné.

Nejnovější „devětsetjedenáctka“ vychází z okruhového speciálu pro závodní kategorii FIA GT3. Už na první pohled ohromuje gigantickým křídlem, které vytváří tak velký přítlak, že je zpevněno dvěma výztuhami. Novinka je duchovním nástupcem legendárního Porsche 935/77, na což odkazuje i plánovaná produkce. K co nejlepší aerodynamice pomáhá i specifický aerokit, přičemž kapotu a střechu inženýři převzali ze závoďáku.

Nová okruhová hračka zakládající na továrním speciálu GT3 R však nemusí splňovat homologační předpisy pro třídu GT3. Inženýři tak převzali závodní atmosférický 4,2litrový plochý šestiválec, vyladili jej na solidních 456 kW (620 koní) a nechávají jej vytáčet k až 9400 otáčkám za minutu! Srdce má své originální písty a vačkové hřídele a umí spalovat paliva E25. Skrze šestistupňovou sekvenční převodovku pohání zadní kola.

Video se připravuje ...

Porsche 911 GT3 R rennsport technicky odpovídá okruhovému vozu a má závodní tlumiče KW s pěticestným nastavením. Porsche pro novou hračku nechalo vyvinout speciální pneumatiky Michelin Pilot Sport M S9 na závodní 18palcová kola BBS a standardně mu dává extrémně výkonné brzdy AP Racing. Dokonce i s obrovskou 117litrovou palivovou nádrží váží pouhých 1240 kilogramů.

Porsche na novou speciální 911 GT3 R rennsport nenahlíží pouze jako na řidičskou záležitost, ale také jako na sběratelský kousek. Vybraným zákazníkům, kteří si stihnou malou omezenou sérii modelu objednat, tak nabízí volbu ze sedmi barevných variant a tří vnějších designů. Od originálních závoďáku ji však odlišuje stylové ambientní osvětlení v kabině.

A kolik bude unikátní Porsche stát? Nové Porsche 911 GT3 R rennsport se vyrobí v omezeném počtu 77 exemplářů se základní cenou začínající od 24 milionů korun. Jsme zvědaví, zda se v budoucnu objeví i na evropských závodních okruzích. Tedy pokud majitelé budou míst dost odvahy na to jej vůbec vyvézt z klimatizovaných garáží.

Lukáš Volšický
Diskuze (0)

Doporučujeme