Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Abarth ve Frankfurtu 2009

Michal Fokt
Diskuze (1)
Hlavním lákadlem stánku Abarthu byla pětistovka věnovaná odkazu značky Ferrari, nechyběly ale ani závodní, respektive sportovní verze modelů 500 a Grande Punto.

Abarth 695 Tributo Ferrari

Tato speciální verze ostrého Fiatu 500 má být nejen spojením dvou italských legend, jimiž jsou Abarth a Ferrari, ale současně i prvním (a možná ne posledním) modelem určeným pro běžný provoz, který nese jména obou těchto značek. Vůz má vzniknout v početně omezené sérii a výrobce předpokládá, že se z ní stane stylový dopravní prostředek do města pro majitele vozů Ferrari.

Abarth 695 Tributo Ferrari se od ostatních nabroušených „pětistovek“ odliší svým červeným lakem karoserie, který má stejný odstín jako u vozů z Maranella. Značku se vzpínajícím se koníkem ve znaku mají připomínat i 17“ kola s pneumatikami o rozměrech 205/40 a tvar zadního difuzoru společně s čtveřicí koncovek výfukového systému.

K pohonu Abarthu slouží přeplňovaná čtrnáctistovka, která disponuje výkonem 132 kW (180 k) při 5750 min-1 a točivým momentem 230 Nm při 3300 min-1 . Tato síla je na kola přední nápravy přenášena prostřednictvím pětistupňové převodovky, která umožní změny rychlostních stupňů prostřednictvím pádel pod volantem. Budoucí majitelé tohoto speciálního modelu se mohou těšit na zrychlení z 0 na 100 km/h pod 7,0 s a na maximální rychlost 225 km/h.

Změnami prošel i podvozek, Tributo Ferrari má oproti ostatním pětistovkám tužší tlumiče i pružiny a silnější zkrutné stabilizátory. Výkonům pohonné jednotky odpovídá i posílený brzdový systém Brembo, jehož kotouče mají vpředu průměr 285 mm a vzadu 240 mm. Brzdové třmeny jsou vpředu čtyřpístkové a vzadu jednopístkové.

Malé „Ferrari“ se od ostatních verzí liší i v interiéru, kde jsou použita přední anatomická sedadla Abarth Corsa by Sabelt, která mají kostru z karbonu a černé kožené čalounění. Tato sedadla mají být o 10 kg lehčí než sedadla standardně používaná ve vozech Abarth.

Abarth 500 “Assetto Corse“

Abarth „Asetto Corse“ byl druhou pětistovkou na stánku italské značky. Nejde o žádnou horkou novinku, ale o už rok starý vůz určený pro závodní tratě. Mělo se jich vyrobit cekem 50 a jeho přítomnost napovídá, že se asi ještě nepodařilo celou sérii rozprodat.

Auto se od běžných verzí liší již na první pohled nejen „válečným malováním“, ale především novými nárazníky, nástavci prahů a spoilerem nad zadním oknem.

Pod kapotou pracuje přeplňovaný zážehový čtyřválec o objemu 1368 cm3 s výkonem 147 kW (200 k) při 6500 otáčkách a s točivým momentem 300 Nm při 3000 min-1. Síla motoru je přenášena na kola přední nápravy prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky.

Na podvozku jsou použity nové závodní tlumiče a pružiny, zpomalení mají na starosti brzdy Brembo. Vpředu jsou použity kotouče o průměru 405 mm se čtyřpístkovými brzdiči a vzadu jsou kotouče o průměru 264 mm s jednopístkovými třmeny. Kontakt s vozovkou zajišťují sedmnáctipalcová litá kola s pneumatikami o rozměrech 205/50 ZR17.

Fiat 500 Abarth Asetto Corse má pro závodní účely upravený interiér s ochrannou klecí, skořepinovými sedadly s bezpečnostními pásy Sabelt Racing. K snížení pohotovostní hmotnosti na 930 kg přispělo odstranění tlumících materiálů a částí obložení interiéru.

Abarth Grande Punto Esseesse

Verze GP SuperSport (nebo také SS či „esseesse“) také není zrovna novinkou ve výrobním programu Abarthu, ale když pomineme speciály určené pro závodění, jde o nejvýkonnější vůz v současné nabídce této divize Fiatu. Přeplňovaná čtrnáctistovka disponuje výkonem 134 kW při 5750 min-1, zatímco nejvyšší točivý moment má hodnotu 270 Nm při 3000 otáčkách. To umožňuje autu zrychlit z klidu na 100 km/h za 7,7s a dosáhnout nejvyšší rychlosti 215 km/h.

Podvozek verze SS byl snížen, naladěn na ostřejší jízdu a 18“ kola byla obuta do pneumatik Pirelli P Zero 215/40 R18. Abarth dále posílil brzdovou soustavu (přední kotouče mají rozměr 305 mm x 28 mm), rozšířil blatníky, instaloval nové nárazníky a zadní spoiler, kterým Abarth zdůrazňuje sportovní vzhled vozu.


Michal Fokt
Diskuze (1)
31. 10. 2009 23:18
Abartik 500
Ta 500 je pjekne udelana jako F430 Scuderia :-) pjekne :yes: