Abarth ve Frankfurtu: S2000 a nový Super Sport
Abarth – jedna z nejvíce prestižních značek světového motosportu, synonymum agresivních a vzrušujících vozů, které to na závodní trati rozhodně umí. Stánek této značky bude zaměřen na dva charakteristické aspekty firemní identity: sportovní zaměření a větší výkon za použití nejnovějších technických řešení. První skupinu bude prezentovat vystavené Grande Punto Abarth S2000, závodní speciál zaměřený na výkon a rychlost. Druhá skupina je prezentována novým prototypem Grande Punto Abarth “essesse“ (Super Sport)) vystaveném na velké skleněné platformě, pod kterou bude umístěna řada 3D monitorů. Ty budou zobrazovat vylepšení, které udělaly ze základní verze Abarthu ještě silnější a agresivnější vůz.
Grande Punto Abarth se do prodeje dostává právě v těchto měsících. Pod kapotou mu tepe přeplňovaný benzínový agregát o objemu 1,4 l, ze kterého inženýři vydolovali 112 kW (150 koní) při 5500 ot./min (při použití 98 oktanového benzínu je k dispozici až 115 kW (155 koní). V kombinaci s manuální šestistupňovou převodovkou to malý “Abartík“ rozpálí až na 208 km/hod, přičemž stokilometrovou rychlost pokoří již za 8,2 sekundy.
Hlavní hvězdou na stánku Abarthu však bude prototyp verze Grande Punto Abarth “essesse“ (Super Sport). Klenot bude směsí agresivity a elegance a bude ozdobený kitem, který vyžene výkon až na 134 kW (180 koní), posílí brzdovou soustavu, sníží těžiště a rozšířenými blatníky, většími koly, novými nárazníky a zadním spoilerem bude zdůrazňovat sportovní vzhled vozu. Chybět nebude ani charakteristický znak Abarthu – károvaná vlajka. Pro představu jak Abarth dokázal v minulosti vyladit auta: Fiat 500 z roku 1958 měl pod kapotou 10 kW (13 koní) při 4000 ot./min a maximální rychlost 85 km/hod, Abarth vylepšil výkon na 19 kW (26 koní) při 5000 ot./min a maximálku posunul na 118 km/hod.
Veřejnost ve Frankfurtu bude moci také obdivovat závodní Grande Punto Abarth S2000. To je určeno pro profesionální soutěže a pod hlavičkou Abarth Racing s ním v italském rally šampionátu jezdí Giandomenico Basso. V novém šampionátu IRC jej sedlají Anton Alén, Andrea Navarra a Umberto Scandola. Permanentní čtyřkolka má pod kapotou atmosférický dvoulitr, který dává 201 kW (270 koní). Doposud bylo u Abarthu objednáno 25 těchto soutěžních speciálů.