Abarth ve Frankfurtu: S2000 a nový Super Sport

Abarth ve Frankfurtu: S2000 a nový Super Sport

 
 
4.9. 2007 DR

Po oficiální prezentaci, která proběhla v březnu, se Grande Punto Abarth představí také na Motor Show ve Frankfurtu.

Abarth – jedna z nejvíce prestižních značek světového motosportu, synonymum agresivních a vzrušujících vozů, které to na závodní trati rozhodně umí. Stánek této značky bude zaměřen na dva charakteristické aspekty firemní identity: sportovní zaměření a větší výkon za použití nejnovějších technických řešení. První skupinu bude prezentovat vystavené Grande Punto Abarth S2000, závodní speciál zaměřený na výkon a rychlost. Druhá skupina je prezentována novým prototypem Grande Punto Abarth “essesse“ (Super Sport)) vystaveném na velké skleněné platformě, pod kterou bude umístěna řada 3D monitorů. Ty budou zobrazovat vylepšení, které udělaly ze základní verze Abarthu ještě silnější a agresivnější vůz.

Grande Punto Abarth se do prodeje dostává právě v těchto měsících. Pod kapotou mu tepe přeplňovaný benzínový agregát o objemu 1,4 l, ze kterého inženýři vydolovali 112 kW (150 koní) při 5500 ot./min (při použití 98 oktanového benzínu je k dispozici až 115 kW (155 koní). V kombinaci s manuální šestistupňovou převodovkou to malý “Abartík“ rozpálí až na 208 km/hod, přičemž stokilometrovou rychlost pokoří již za 8,2 sekundy.

Hlavní hvězdou na stánku Abarthu však bude prototyp verze Grande Punto Abarth “essesse“ (Super Sport). Klenot bude směsí agresivity a elegance a bude ozdobený kitem, který vyžene výkon až na 134 kW (180 koní), posílí brzdovou soustavu, sníží těžiště a rozšířenými blatníky, většími koly, novými nárazníky a zadním spoilerem bude zdůrazňovat sportovní vzhled vozu. Chybět nebude ani charakteristický znak Abarthu – károvaná vlajka. Pro představu jak Abarth dokázal v minulosti vyladit auta: Fiat 500 z roku 1958 měl pod kapotou 10 kW (13 koní) při 4000 ot./min a maximální rychlost 85 km/hod, Abarth vylepšil výkon na 19 kW (26 koní) při 5000 ot./min a maximálku posunul na 118 km/hod.

Veřejnost ve Frankfurtu bude moci také obdivovat závodní Grande Punto Abarth S2000. To je určeno pro profesionální soutěže a pod hlavičkou Abarth Racing s ním v italském rally šampionátu jezdí Giandomenico Basso. V novém šampionátu IRC jej sedlají Anton Alén, Andrea Navarra a Umberto Scandola. Permanentní čtyřkolka má pod kapotou atmosférický dvoulitr, který dává 201 kW (270 koní). Doposud bylo u Abarthu objednáno 25 těchto soutěžních speciálů.

Spolupracujeme s TipCars.com
Saúdové jsou pod tlakem, Jemenu svítá naděje Saúdové jsou pod tlakem, Jemenu svítá naděje

Rijád, klíčový účastník konfliktu, čelí po vraždě…

Akcie, měny & názory Petra Zahradníka: Ekonomický decoupling Akcie, měny & názory Petra Zahradníka: Ekonomický decoupling

Hospodářský růst i u nás začíná vykazovat známky…

Plzeňská Škoda Electric představila nový elektrobus Plzeňská Škoda Electric představila nový elektrobus

Plzeňská Škoda Electric představila na pražském veletrhu…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Kia Optima po faceliftu má české ceny. Za super cenu nabízí úžasnou výbavu Kia Optima po faceliftu má české ceny. Za super cenu nabízí úžasnou výbavu

Omlazená Kia Optima dostala dva nové motory. Benzinová…

Vedení FCA si sype popel na hlavu. Přiznává, že se v Maserati chybovalo Vedení FCA si sype popel na hlavu. Přiznává, že se v Maserati chybovalo

Nejnovější šéf koncernu FCA uvedl, že některé dřívější…

 



Abarth Grande Punto: kity Assetto a esseesse v prodeji Abarth Grande Punto: kity Assetto a esseesse v prodeji

Abarth zveřejnil ceny dvou balíčků úprav pro Fiat Grande…

Fiat Grande Punto Abarth Esseesse: mrštný škorpión Fiat Grande Punto Abarth Esseesse: mrštný škorpión

Vozy Abarth, mající ve znaku škorpióna, jsou velmi…

 



 
Rozvod OHV v Evropě už skoro nenajdete. v USA ale žije. Z dobrých důvodů

Rozvod OHV v Evropě už skoro nenajdete. v USA ale žije. Z dobrých důvodů

Dnes 13:56

Motory s tyčkovým rozvodem OHV bývaly dříve zcela běžné. Dnes na ně však v Evropě skoro nenarazíte. V USA ale stále žijí a těší se oblibě motorářů. Jaké mají výhody?




Blesk.cz

Essential udělá ze svého smartphonu zařízení pro audiofily. Pomocí jediného modulu

Essential udělá ze svého smartphonu zařízení pro…

Majitelé smartphonu Essential PH-1 mohou mít předčasný vánoční dárek, který ocení především příznivci kvalitního…

Vypadlík ze StarDance Gondík si musel vybrat: Tanec, nebo manželství?!

Vypadlík ze StarDance Gondík si musel vybrat: Tanec,…

Další kolo StarDance nezvládl a na parketu popletl, co mohl! Nohy se mu ale asi nemotaly jen trémou. Kvůli…

 

iSport.cz

Problém pro Motor, přišel kontumačně o dvě výhry. Prospal vzal vinu na sebe

Problém pro Motor, přišel kontumačně o dvě výhry.…

Hokejistům prvoligových Českých Budějovic byly kontumovány poslední vítězné zápasy v Kladně (3:2) a Ústí nad…

Hapal prohrál a řeší Weisse. Nedostal šanci, tak odešel z lavičky!

Hapal prohrál a řeší Weisse. Nedostal šanci, tak…

Má za sebou první sraz u slovenského národního týmu, a hned aby řešil náladovost svých hráčů. Lavičku, které…

 

Reflex.cz

Bartuška: Česko a celý náš svět je v ohrožení, za pár let uvidíte, Rusko tu jaderné bloky stavět nebude!

Bartuška: Česko a celý náš svět je v ohrožení, za…

Rusové to nebudou! Zmocněnec pro energetickou bezpečnost Václav Bartuška má jasno v tom, kdo by v Česku neměl…

100 let nezávislosti Polska: Poláci jsou jiní, než si většina Čechů myslí

100 let nezávislosti Polska: Poláci jsou jiní, než…

Přestože je Polsko náš důležitý soused, převládají o něm i jeho obyvatelích v Česku často zvláštní stereotypy.…