Acura míří na nové trhy, do Evropy kvůli krizi nikoliv
Acura již delší dobu plánuje expanzi na nové trhy. V Rusku a na Ukrajině začne prodávat své vozy příští rok, do Brazílie a na Střední východ značka zamíří v roce 2015.
Do Evropy se však tato luxusní divize Hondy podle šéfa jejího amerického zastoupení Jeffa Conrada v současnosti nechystá. Důvod je prostý – kvůli ekonomickým problémům z posledních let není pro Acuru západoevropský trh dostatečně atraktivní.
Na evropské trhy se Acura dostane alespoň ve formě chystaného supersportu NSX. Tento vůz však v Evropě bude nabízen pod značkou Honda.
To například v Rusku mají modely Acura podle plánů značky slavit úspěch, automobilka si mnohé slibuje od sedanů TL a RLX a SUV MDX. Automobily jsou na ruský trh už několik let dováženy neoficiální cestou a třeba model MDX si zdejší zákazníci oblíbili.
Analytici Acuře na nových trzích předpovídají úspěch, předpokládají, že noví bohatí zákazníci z rozvojových států mohou mít zájem o novou značku, a to díky její exkluzivitě. Zpočátku totiž takový vůz nikdo v okolí mít nebude, což se zájemcům o odlišení se může zamlouvat.
Acura nemá do následujících let nijak grandiózní plány, raději chce růst postupně a ne velkými skoky. Loni tato značka prodala asi 176.000 aut, naprostou většinu z nich v USA – 156.216 aut. To konkurenční Infiniti chce do roku 2017 zvýšit své prodeje z loňských 170.000 prodaných vozů na 500.000 prodaných vozů.
Značka Acura začala na severoamerickém trhu prodávat své vozy v roce 1986. Později expandovala i do Hong Kongu, Mexika a Číny. Acura je nejstarší z japonských prémiových značek pro Severní Ameriku – Infiniti i Lexus začaly fungovat v roce 1989. V prodejích na americkém trhu loni Acura skončila z této trojice druhá, za Lexusem.