Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

ADAC: Nejlepší adaptivní světla má VW Golf, nejhorší Ford Focus

Roman Beránek
Diskuze (83)
Německý automotoklub ADAC otestoval adaptivní světlomety osmi vozů nižší střední třídy. Nejlépe podle něj svítí VW Golf VII a BMW 1.

Bez ohledu na typ a velikost auta platí, že xenonové světlomety vyzařují ve tmě mnohem jasnější světlo než klasické halogeny. V poslední době jsou přední světla vybavována mnoha přídavnými funkcemi, které se mohou jevit pouze jako marketingové tahy bez reálného přínosu pro pohodlí řidiče a bezpečnost posádky. Test ADAC ukázal, že tomu tak není a že neměnný a statický kužel světla by se měl stát brzy minulostí.

S techniky automotoklubu se vydalo do tmy osm zástupců nižší střední třídy: Audi A3, BMW 1, Ford Focus, Mercedes A, Opel Astra, Renault Mégane, Volvo V40 a VW Golf.

Dva nejlepší

Nejlepších výsledků dosáhl Volkswagen VW Golf. Jeho adaptivní xenonové světlomety vybavené asistentem dálkového svícení sice nebyly na špici ve všech hodnocených kategoriích, ale v průměru získal nejlepší známku. Jen v těsném závěsu za ním se umístilo BMW 1, jehož automatické ovládání dálkových světel nebylo až tolik citlivé jako Wolfsburské.

audi bmw ford mercedesbenz opel renault vw volvo adac technika audi bmw ford mercedesbenz opel renault vw volvo adac technika

Hlavní peloton

S mírným odstupem za nimi skončila dvojice Mercedes třídy A a Audi A3. Stuttgartský nováček exceloval v jasu vyzařovaného světla a nejlepší byl i při osvětlování zatáček. Cenné body ale ztratil při automatickém sklápění dálkových světel, které často trvalo příliš dlouho. U Audi A3 pracoval tento systém spolehlivěji, ale v ostatních parametrech zůstalo za „áčkem“ Mercedesu. Výsledek je u této dvojice nerozhodný.

Další dvojicí v žebříčku jsou Opel Astra a Renault Mégane. Nejsilnější stránkou Astry jsou tlumená světla a jejich rozptyl. Nepřesvědčivý byl výkon asistenta dálkových světel, při jehož použití docházelo často k oslňování protisměru. Jeho ovládání je navíc nepraktické. Mégane přesvědčil dobrým výkonem dálkových světel a rychlými přechody z tlumených. Jeho asistent si ale hůře poradil v situaci, kdy měl kombinovat dálková světla se svícením do zatáčky.

Volvo V40 nenabízí kromě asistenta tlumení dálkových světel žádné jiné speciální světelné programy. Automatické přepínání na potkávací ale funguje velmi spolehlivě. Má však slabší homogenitu kužele světla ve vlastním pruhu.

audi bmw ford mercedesbenz opel renault vw volvo adac technika audi bmw ford mercedesbenz opel renault vw volvo adac technika

Nejslabší

ADAC ve zprávě k testu tvrdí, že rozdíly mezi testovanými světly byly velmi malé. Přestože se Ford Focus umístil jako poslední, neznamená to prý, že by byly jeho adaptivní světlomety špatné. V každém případě jako jedinou jeho silnou stránku ADAC uvádí rychlý návrat do režimu dálkových světel. Na druhou stranu mu je vytýkáno, že asistent při přepínání často chyboval. Stejně jako u Volva dělalo problém vyhřívání předního okna, v jehož drátcích se světlo rozptylovalo.

Výrobce/modelhodnocení ADACsvětelný kuželosvětlení zatáčkysvětelný asistent
Podíl na hodnocení 43%14%43%
VW Golf VIIdobré1,22,32,3
BMW 1dobré1,31,72,5
Audi A3dobré1,32,52,9
Mercedes Adobré1,12,13,3
Opel Astradobré1,32,13,3
Renault Méganedobré1,93,32,4
Volvo V40dobré2,22,52,2
Ford Focususpokojivé2,53,33,7

audi bmw ford mercedesbenz opel renault vw volvo adac technika audi bmw ford mercedesbenz opel renault vw volvo adac technika

Roman Beránek
Diskuze (83)
11. 2. 2013 17:12
Re: ani tu neskoncil focus slavne
Díky za info, GDI má divně nastavenej pedál plynu, takže ta energie tam je, ale s prodlevou, je možný že tyhle motory od Forda ještě nejsou tak eco a jezdí se s nimi pohodověji.
7. 2. 2013 16:52
Re: ani tu neskoncil focus slavne
Nechápu proč sem taháš zrovna zrovna tauruse (navíc je otázka jestli jsi myslel lokomotivu nebo třeba taky Ford Taurus...)...

Nikde jsem neřekl, že "frajeříš autama" ... jenom tady píšeš nějaký kraviny o průkazkách na vlak i přesto, že absolutně netušíš o čem mluvíš...chtěl jsem napsat něco jako, že jsi typický český ňouma co si koupil škodofku, ale nemá cenu se tu s tebou mazat...pro mě jsi nula, která se snaží něco dokázat tady na diskuzi...ty průkazko!
6. 2. 2013 19:57
Re: ani tu neskoncil focus slavne
Jednak část toho systému funguje snad jen do 30, nebo 35 km/h a pak také záleží, jaké senzory používá. Polystyren a kovové auto není pro radar jedno a to samé. Pokud vím, využívá senzorů adaptivního tempomatu - pokud by nefungoval, vyboural by ses pravděpodobně při prvním použití.
Avatar - guze
6. 2. 2013 15:08
Re: ani tu neskoncil focus slavne
Já jsem za dobu co mám řidičák najezdil většinu času s atm. benzíny, silnějšími i slabšími, ale tenhle je docela povedenej, neni to žádnej trhač asfaltu, ale na rychlejší denní použití ideální, když srovnám s 1.6 GDI tak POCITOVĚ jede líp, předjíždění neni problém, průměrná spotřeba za ujetých 15tkm 6,4l a bez závad, takže naprostá spokojenost :-)
Avatar - guze
6. 2. 2013 15:02
Re: ani tu neskoncil focus slavne
Do nejbližší psychiatrické léčebny? No vidíš jak se Ford stará o zdraví lidí ;-)