Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

ADAC: Skandál v autoklubu prověří německá vláda

redakce AUTO.CZ
Diskuze (1)
Skandál s falšováním výsledků ankety o nejoblíbenější automobil německého autoklubu ADAC prověří i tamní ministerstvo zemědělství, do jehož agendy spadá ochrana spotřebitele.

Německé ministerstvo zemědělství hodlá prověřit, zda ADAC manipulací nepoškodil zájmy spotřebitelů. Aféry kolem autoklubu navíc neutichají, v médiích se objevují nové a nové zprávy o zneužívání záchranných vrtulníků a letadel čelními představiteli ADAC pro soukromé účely.

„Je potřeba, aby zůstala zachována důvěra spotřebitelů v certifikáty a výsledky testů nestátních organizací," řekl k chystané kontrole v ADAC tajemník německého ministerstva zemědělství pro ochranu spotřebitele Ulrich Kelber. Ministerští úředníci podle něj budou jednat s představiteli autoklubu o zajištění nezávislosti testů a hodnocení kvality při vydávání certifikátů.

Důvěryhodnost ADAC zpochybnila nedávná aféra, kdy vedení autoklubu přiznalo, že šéf komunikace Michael Ramstetter v minulých letech svévolně zvyšoval počty hlasů v anketě Žlutý anděl, v níž Němci volí nejoblíbenější vozy pro daný rok. Chtěl tak prý zvýšit prestiž soutěže.

Ramstetter sice rezignoval na všechny funkce a vedení autoklubu ADAC vyloučilo, že by se manipulace týkaly testů automobilů, dětských autosedaček, pneumatik, dálničních odpočívadel a dalších hodnocení, která autoklub provádí. Přesto už ale zazněly hlasy, které zpochybnily nestrannost hodnocení ADAC.

Důvěryhodnost ADAC navíc ohrožují informace v médiích, podle nichž čelní představitelé autoklubu využívali k soukromým účelům letecké dopravní prostředky ADAC. Například prezident autoklubu Peter Meyer využíval záchranný vrtulník autoklubu ke služebním cestám. Server magazínu Stern navíc oznámil, že Meyer se vrtulníkem nechal dopravovat i domů, což dosud ADAC popíral.

Deník Bild také uvedl, že jedna z vysoce postavených manažerek ADAC využila záchranářské letadlo ADAC k tomu, aby svého syna a jeho kamaráda dovezlo na dovolenou v egyptském Šarm-aš-Šajchu, když zmeškali běžnou linku. Manažerka později kvůli zneužití letadla rezignovala.

ADAC je největším autoklubem v Německu i v celé Evropě, má více než stoletou tradici a 19 milionů členů. Leteckou záchrannou službu provozuje od roku 1982. Podle Sternu hradí provoz letecké záchranky příspěvky od státu, zdravotních pojišťoven a členů ADAC.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (1)
29. 1. 2014 23:57
Zbytočnosť
A načo to chcú preverovať? Idú vyryžovať nejaké euráče do štátnej kasy? ADAC sa beztak strápnil, že to môže rovno zabaliť.