Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

ADAC Testy zimních pneumatik: Rozměr 205/55 R16 H

Diskuze (57)
Testy zimních pneumatik, které pro letošní sezónu připravil německý autoklub ADAC, absolvovalo 16 pneumatik v rozměru 205/55 R16 s rychlostním indexem H.

Srovnání jednotlivých značek pneumatik vychází ze sedmi sledovaných kategorií. Čtyři z nich se týkají jízdních vlastností na různých druzích povrchu (sucho, mokro, sníh, led), dále hlučnost pneumatik, jejich vliv na spotřebu paliva a míru opotřebení při provozu.

Metodika

Při testování na suché vozovce se posuzuje chování v přímém směru a při zatáčení standardními rychlostmi, směrové vedení a reakce pneumatik na natočení volantu.

Výkonnostní část sledovala chování pneumatik při prudké změně směru a při slalomu. Testovací jezdci hodnotili, jak přesně a rychle pneumatiky přenáší pohyb volantu na vozovku, kdy pneumatiky dosáhnou hranic svých možností a zda v takovém okamžiku ještě dovolí drobné korektury.

Z vlastností na mokru je hodnoceno brzdění z 80 na 20 km/h na mokrém asfaltu a betonu. Dále ovladatelnost a rychlost, při které při jízdě přímým směrem a plynulým obloukem dojde k aquaplanningu. Na sněhu se testuje brzdění z 30 na 5 km/h, trakce a směrové vedení, podobně se hodnotí i chování na ledu.

Hlučnost se posuzuje jednak uvnitř vozu při brzdění z 80 na 20 km/h (po odečtení vlivu hluku vydávaného motorem) a venku při pohybu auta s vypnutým motorem. Měření spotřeby paliva probíhá při jízdě konstantní rychlostí 80, 100 a 120 km/h, opotřebení pneumatik je hodnoceno na základě průběžného měření úbytku dezénu během 12 tisíc km.

Váhy jednotlivých kritérií jsou následující: sucho 15 % (jízdní stabilita 45 %, ovladatelnost 45 %, brzdění 10 %), mokro 30 % (brzdění 30%, aquaplaning 20 %, aquaplaning v zatáčce 10 %, ovladatelnost 30 %, jízda v kruhu 10 %), sníh 20 % (brzdění ABS 35 %, rozjezd 20 %, trakční schopnosti/boční vedení 45 %), led 10 % (brzdění ABS 60 %, boční vedení 40 %), komfort 5 % (vnější hluk 50 %, vnitřní hluk 50 %), spotřeba paliva 10 %, opotřebení 10 %. V každé kategorii byla udělena známka od 0,5 do 5,5 a výsledné hodnocení je pak váženým průměrem.

Výsledky

Pneumatiky 205/55 R16 můžete obout prakticky na jakýkoliv hatchback, ať jde o Fiat Bravo, Ford Focus, Hyundai i30, Renault Mégane nebo VW Golf. Patří i na Octavii, nejrozšířenější auto u nás, Superb, Passat, Audi do řady A6 a většinu modelů značek Mazda, Subaru a Toyota.

Na nejvyšší celkovou známku tentokrát žádná z pneumatik nedosáhla. Hned pět z nich ale má hodnocení dobrý, které pramení z vyrovnaných výsledků v jízdních zkouškách.

Michelin již tradičně exceluje životností, společně s ním kraluje Continental ContiWinterContact TS850. Nejmenší valivý odpor (a tedy i nejnižší spotřebu paliva) má taktéž Continental. Na suchu je nejlepší Yokohama W.drive V903A a Michelin Alpin A4, mokro nejvíc vyhovuje Goodyear UltraGrip 8.

Na sněhu může řidič nejvíc očekávat od celkového vítěze Continental, to samé platí i pro jízdu po zledovatělé vozovce. Největší klid posádce poskytne jízda na obutí Semperit.

Z 16 testovaných pneumatik skončila s výhradami jediná – Syron Everest 1, která zcela propadla na mokru.

Ostatní pneumatiky ve všech sledovaných parametrech dosáhly většinou alespoň středního hodnocení. Nejhorší hodnocení je obecně za hlučnost (a v této kategorii je kromě Syronu nejslaběí Bridgestone), nepotěšila ani Pirelli na mokru a pneumatiky z druhé poloviny tabulky jsou slabší na mokru a na sněhu.

ADAC Test pneumatik 2012: 205/55 R 16 H zimní
Pneumatikaznámkasuchomokrosníhledhlukspotřeba
paliva
opotřebení 
Continental ContiWinterContact TS850+2,42,31,923,21,41koupit
Michelin Alpin A4+2,22,422,13,71,91koupit
Dunlop SP Winter Sport 4D+2,52,22,32,43,21,92,3koupit
Goodyear UltraGrip 8+2,52,12,32,33,52,22koupit
Nokian WR D3+2,52,52,32,43,62,32,5koupit
Bridgestone Blizzak LM-3202,32,62,42,3422koupit
Semperit Speed-Grip 202,72,42,52,72,41,92,5koupit
Vredestein Snowtrac 302,62,62,72,432,22 
ESA-Tecar Super Grip 7+02,82,62,32,33,21,72 
Yokohama W.drive V903A02,12,92,82,43,32,11,5 
Fulda Kristall Control HP02,632,22,73,52,12koupit
Pirelli Winter 210 Snowcontrol Serie 303,02,72,82,53,72,12koupit
Falken Eurowinter HS44902,32,43,123,22,22,3koupit
Hankook Winter i*cept RS W44202,43,03,32,23,62,12,3koupit
Uniroyal MS plus 6602,42,23,32,532,22,3koupit
Syron Everest 1 2--35,53,42,74,22,62 

Diskuze (57)
Avatar - white label
30. 10. 2012 23:02
Re: Dunlop a zase Dunlop
Já mám teď 3D na jednom voze (letos je asi dojezdím) a i jako příznivec Continentalu musím uznat, že jsou vynikající (lepší, než M3 i 4D) a troufám si tipnout, že ty Bridgestone Blizzak lepší (než 3D) nebudou...
Avatar - fOE
30. 10. 2012 22:42
Re: Dunlop a zase Dunlop
Myslel dobre, napsal blbe, pravdu mas ;-)
Avatar - white label
30. 10. 2012 20:59
Re: Dunlop a zase Dunlop
3D/4D, D3 je něco trochu jiného... >:-[] ;-)
30. 10. 2012 19:45
Jiný kraj, jiný test, jiný výsledek
Tyto testy na pneumatiky jsou úplně na prd. Nejlepší test na pneumatiky je zajít za kamarádem u záchranky a zeptat se jaké zkušenosti mají, zajít do místní autodopravy zeptat se jaké zkušenosti mají, zajít si k Lesákům na čem jezdí v zimě do lesa, při placení pokuty proklepnout policajty a nakonec se zeptat ve firmě kde jezdí desítka jak obchodních zástupců, tak ředitelů dlouhé štreky i přes zimu. Všude člověk dostane nějaké informace a ty je pak třeba vyhodnotit.

Já takhle došel ke zde nepříliš úspěšným vredesteinům a jsem spokojen.

P.s. : Přecházel jsem z nokianů.
Avatar - Bud
30. 10. 2012 19:42
Re: přeplacený šunt
Dík. :-)