Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Akcie VW po skandálu s emisemi padají o 20 procent

redakce AUTO.CZ
Diskuze (542)
Akcie VW padají o 20 procent a zaznamenávají jednu z nejhlubších jednodenních ztrát ve své historii. Trh reaguje na obvinění amerických úřadů, podle nichž společnost falšovala údaje o emisích.

Americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) Volkswagen obvinila, že do řady modelů dieselových vozů značek VW a Audi z posledních asi sedmi let instaloval software, který umožňuje skrýt při testování emisí skutečné hladiny vypouštěných oxidů dusíku. Emise jsou pak během jízdy mnohonásobně nad stanovenými limity, které jsou v USA pro oxidy dusíku přísnější než jinde.

Volkswagen musí kvůli těmto zjištěním stáhnout z amerického trhu do servisů půl milionu aut a za každý takto upravený vůz může dostat pokutu až 37.500 dolarů. To dává celkovou teoretickou částku přes 18 miliard dolarů (431 miliard Kč).

Akcie Volkswagenu ztrácely po 12. hodině SELČ 19,5 procenta, čímž se dostaly na 129,75 eura. Z tržní hodnoty společnosti tak zmizelo asi 15 miliard eur.

Spolu s Volkswagenem prudce ztrácejí i akcie sesterské automobilky Porsche i akcie dalších německých výrobců BMW a Daimler. Ty dnes uvedly, že se jich vyšetřování jejich konkurenta netýká. Německá vláda vyzvala domácí automobilky, aby americkým úřadům poskytly všechny informace nutné pro vyhodnocení kvality emisních údajů u jejich vozů.

Investoři se obávají, že zjištění o podvodech s emisemi může skupině způsobit problémy s odbytem a vést k odložení investic. Firma již sdělila svým americkým dealerům, aby zastavili prodej některých dieselových vozů, a stáhla na ně reklamy z internetu.

"Tato katastrofa překonává všechna očekávání," řekl agentuře Reuters Ferdinand Dudenhöffer, který vede Středisko automobilového výzkumu při Duisburgsko-essenské univerzitě.

Skandál s utajovanými emisemi sráží největší evropskou automobilku do nových problémů. Na jaře skupina zažila střet v nejvyšším vedení, kdy se předseda dozorčí rady Ferdinand Piëch snažil odstavit generálního ředitele Martina Winterkorna, nakonec byl ale nucen sám odstoupit. Volkswagen chtěl rozptýlit pochybnosti o funkčnosti svého vedení na pátečním zasedání dozorčí rady, kde se má rozhodnout o plánu nové organizační struktury.

Volkswagen má v plánu stát se do roku 2018 největším producentem automobilů na světě a v prvním pololetí se už skupině navzdory poklesu prodeje podařilo v prodeji vozů těsně překonat dosavadní světovou jedničku Toyotu. Rána pro pověst značky, jakou je skandál s emisemi, ale může podkopat tržby zejména na americkém trhu, kde začal Volkswagen zastavovat propad předešlých let.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (542)
26. 9. 2015 14:35
Švýcaři zakázali prodej dieselových aut koncernu VW
Švýcaři zakázali prodej dieselových aut koncernu VW, jedná se asi o 180 tisíc neprodaných aut (VW, Škoda, Audi, Seat), nařízení se netýká již prodaných aut, jejich majitelé s nimi mohou dál jezdit (zatím). >:D >:D >:D
Avatar - white label
23. 9. 2015 19:28
Re: Usmevna diskuse
To, že (od přírody skromný) _MT_ napsal, že na to není žádný odborník, ještě neznamená, že o tom nemá řádově lepší povědomí, než ty.
No a vaše vzájemná diskuse tady to zatím jen potvrzuje. ;-)
Avatar - white label
23. 9. 2015 18:43
Re: Usmevna diskuse
O těch emisích máš zřejmě poměrně naivní představy.
Byl si někdy na kontrolním měření emisí v rámci STK?
Měří tam snad emise motoru pod zátěží (nemluvě o max. zátěži), nebo naopak bez zátěže?
Tvé přesvědčení, že dnešní auta běžně plní přísné emisní limity v jakémkoli režimu/pod libovolnou zátěží, ti docela závidím...
23. 9. 2015 18:35
Re: Usmevna diskuse
Opět nechápu, co z toho co jsem napsal rozporuješ :-(

Zkus si přečíst toto:
[odkaz]

Citace: “Dá se říct, že naše testování otevřelo plechovku, která je plná červů,” popsal Carder pro agenturu Reuters výsledky analýzy, kterou se čtyřmi kolegy prováděl v letech 2012 a 2013.''

Ale beru jako důkaz to, že VW manipulace přiznal, že se omlouvá a že odstoupil Winterkorn..

Vlastně máš pravdu, jsou to především mé dojmy.
Dedukce z následků aféry.

Ale podle Tebe se nic neděje >:D
Ty se necítíš podvedený..

Ty jsi opravdu skalní příznivec značky :-)

PS Na to, že píšeš: ''Nejsem žádný odborník na motory a mám jen povrchní znalost předpisů'', se pouštíš do detailů, které mohou jen těžko přebít výše zmíněné ;-)
Škoda, že jsi to nevysvětlil dnes na dozorčí radě VW.
23. 9. 2015 10:47
Re: vwovw
Tak mi ukaž příklad, kdy mají auta rozdílnou kombinovanou spotřebu, ale stejné emise CO2 (případně naopak). Musí spalovat samozřejmě stejné palivo.

Nebo se můžeš podívat do patřičné normy. Když jsem v ní před časem něco hledal, tak tam byl přepočet emisí CO2 na spotřebu popsaný.