18.5. 2017 Michal Fokt

Akio Toyoda: Toyota je uprostřed krize!

Akio Toyoda: Toyota je uprostřed krize!

Druhá největší automobilka světa je podle svého šéfa uprostřed krize. Co se vlastně děje?

Toyota vloni dosáhla čistého příjmu 16,1 miliard dolarů a říká tomu "krize". Jsem si naprosto jistý, že takovou krizi by většina automobilek brala všema deseti. Ale bez nadsázky - peníze to jsou sice pěkné, jenže je to o 20,8 % méně, než v roce 2015, což je opravdu značný pokles, s nímž souvisí i pokles tržeb o 2,8 % na 242,2 miliard dolarů, což šéf Toyoty Akio Toyoda označil jako "krizi".

Ba co víc, nejednalo se o nějaký výkyv, Toyota přiznala, že stejný trend očekává i letos, kdy by čistý zisk měl klesnout o dalších 18 procent a tržby o 2,5 %. Automobilce ubližuje posilující jen, ale vliv na situaci má také klesající prodej na trhu v USA. Toyota také výrazně zvýšila investice do vývoje, kam už čtvrtý rok po sobě jde více, než devět miliard dolarů.

Podle Toyody přišla "krize" ve zlomovém okamžiku automobilového průmyslu, jenž se začíná ubírat novým směrem a v této oblasti se objevili noví konkurenti. Úkolem Toyoty tedy nyní je za pomoci masivních investic do vývoje změnit "starou automobilku v novou". Je to samozřejmě nadnesené, Tesla rozhodně nezpůsobila pokles prodejů Toyoty, nanejvýš tak navýšení rozpočtu na vývoj, mezi řádky však lze vyčíst, že Japonci cítí nutnost intenzivně se začít věnovat elektromobilům, které dlouho odmítali a věřili, že nejdůležitější technikou v autoprůmyslu bude ještě pár desítek let hybrid.

Toyota nabídne tři sportovní modely a oživí ducha MR2

Ten ovšem rychle přišel o roli imageového miláčka davů, o tu dnes (s žádným velkým úspěchem) začínají bojovat s elektromobily plug-in hybridy a Toyotě se tak nevyhne nutnost zaměřit se intenzivněji na elektrifikaci svých modelů, přestože v oblasti hybridní techniky dosáhla z pohledu prodejů fenomenálního úspěchu.

Toyoda také zdůraznil, že vozy Toyoty už nyní nelze považovat za nudné, což byl jeden z jeho hlavních cílů - vrátit do nabídky zpět emoce. A má pravdu, změny, jakými v rámci faceliftů, nových generací i nových modelů tyto vozy prochází, jsou skutečně radikální. Je ovšem otázkou, jestli i to nemůže na výsledky Toyoty mít určitý vliv. Napadá mě kacířská myšlenka - co když konzervativní klienti této japonské značky vlastně tyhle změny nechtějí a nové, modernější a nápaditější designy odrazují od nákupu? I to může být jeden z faktorů současného stavu, ten by ovšem byl pro sympatického petrolheada Toyodu asi nejbolestnější...

Spolupracujeme s TipCars.com
Geis: Péče o zaměstnance je stále důležitější Geis: Péče o zaměstnance je stále důležitější

Podle Hospodářské komory ČR chybí tuzemským firmám zhruba…

Jarní sucho způsobilo v Německu škody až za miliardu eur Jarní sucho způsobilo v Německu škody až za miliardu eur

Až škody ve výši miliardy eur (25,8 miliardy korun) mohou…

Frycův Reflex Capital znovu investuje do startupu Apify Frycův Reflex Capital znovu investuje do startupu Apify

Český startup Apify hlásí další úspěšnou investici. Ta…

 

Štítky Toyota Ekonomika

 

Přidat názorDiskuse: Akio Toyoda: Toyota je uprostřed krize!







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda Kodiaq má i svou temnou stránku. Na toto si stěžují její majitelé Škoda Kodiaq má i svou temnou stránku. Na toto si stěžují její majitelé

Mladoboleslavská automobilka se momentálně chlubí…

Řidič Mercedesu ukázal světu, proč byste nikdy neměli půjčovat vlastní auto Řidič Mercedesu ukázal světu, proč byste nikdy neměli půjčovat vlastní auto

Automobily SUV si lidé kupují mimo jiné z důvodu pocitu…

 





 
Video: Maserati Ghibli S Q4. Všechno je jinak!

Video: Maserati Ghibli S Q4. Všechno je jinak!

Včera

Sedan vyšší střední třídy, ovšem původem z Itálie. O zábavu bude postaráno, testujeme Maserati Ghibli S Q4!




Blesk.cz

A je to oficiální! Microsoft za GitHub zaplatí 7,5 miliard dolarů v akciích

A je to oficiální! Microsoft za GitHub zaplatí 7,5…

Z dopolední šuškandy se stala realita. Microsoft opravdu koupil GitHub, za který zaplatil pohádkových 7,5…

„Už s tou ženou nemůžu pracovat.“ Merkelové se otřásá koalice kvůli migrantům

„Už s tou ženou nemůžu pracovat.“ Merkelové se…

V Německu se dál vyostřuje spor o vracení běženců z hranic. Ministr vnitra Horst Seehofer podle listu Welt am…

 

iSport.cz

Koller o Ronaldovi: Geniální chlap! Všimněte si, že i nesobecky pracuje

Koller o Ronaldovi: Geniální chlap! Všimněte si, že…

Sám v tom má jasno. „Když se mě někdo zeptá, tak říkám, že Ronaldo je víc než Messi," říká kanonýr Jan Koller.…

Německo - Mexiko 0:1. Obhájce titulu padl, rozhodl střelec Lozano

Německo - Mexiko 0:1. Obhájce titulu padl, rozhodl…

Fotbalisté Německa zahájili obhajobu titulu mistrů světa překvapivou porážkou 0:1 s Mexikem. Ve svém úvodním…

 

Reflex.cz

Zemanovi všichni ustupují, jeho zásahy do vznikající vlády by však měl zarazit Ústavní soud

Zemanovi všichni ustupují, jeho zásahy do vznikající…

Druhá vláda Andreje Babiše ještě ani fakticky nevznikla a na obzoru už se rýsuje černý mrak, který může celé…

Jak se dělá tunel: Češi v akci na Islandu

Jak se dělá tunel: Češi v akci na Islandu

Tunel je skvělý vynález. Spojuje dvě místa nejčastěji na opačných stranách horského masivu, ale i pod řekou,…