18.5. 2017 Michal Fokt

Akio Toyoda: Toyota je uprostřed krize!

Akio Toyoda: Toyota je uprostřed krize!

Druhá největší automobilka světa je podle svého šéfa uprostřed krize. Co se vlastně děje?

Toyota vloni dosáhla čistého příjmu 16,1 miliard dolarů a říká tomu "krize". Jsem si naprosto jistý, že takovou krizi by většina automobilek brala všema deseti. Ale bez nadsázky - peníze to jsou sice pěkné, jenže je to o 20,8 % méně, než v roce 2015, což je opravdu značný pokles, s nímž souvisí i pokles tržeb o 2,8 % na 242,2 miliard dolarů, což šéf Toyoty Akio Toyoda označil jako "krizi".

Ba co víc, nejednalo se o nějaký výkyv, Toyota přiznala, že stejný trend očekává i letos, kdy by čistý zisk měl klesnout o dalších 18 procent a tržby o 2,5 %. Automobilce ubližuje posilující jen, ale vliv na situaci má také klesající prodej na trhu v USA. Toyota také výrazně zvýšila investice do vývoje, kam už čtvrtý rok po sobě jde více, než devět miliard dolarů.

Podle Toyody přišla "krize" ve zlomovém okamžiku automobilového průmyslu, jenž se začíná ubírat novým směrem a v této oblasti se objevili noví konkurenti. Úkolem Toyoty tedy nyní je za pomoci masivních investic do vývoje změnit "starou automobilku v novou". Je to samozřejmě nadnesené, Tesla rozhodně nezpůsobila pokles prodejů Toyoty, nanejvýš tak navýšení rozpočtu na vývoj, mezi řádky však lze vyčíst, že Japonci cítí nutnost intenzivně se začít věnovat elektromobilům, které dlouho odmítali a věřili, že nejdůležitější technikou v autoprůmyslu bude ještě pár desítek let hybrid.

Toyota nabídne tři sportovní modely a oživí ducha MR2

Ten ovšem rychle přišel o roli imageového miláčka davů, o tu dnes (s žádným velkým úspěchem) začínají bojovat s elektromobily plug-in hybridy a Toyotě se tak nevyhne nutnost zaměřit se intenzivněji na elektrifikaci svých modelů, přestože v oblasti hybridní techniky dosáhla z pohledu prodejů fenomenálního úspěchu.

Toyoda také zdůraznil, že vozy Toyoty už nyní nelze považovat za nudné, což byl jeden z jeho hlavních cílů - vrátit do nabídky zpět emoce. A má pravdu, změny, jakými v rámci faceliftů, nových generací i nových modelů tyto vozy prochází, jsou skutečně radikální. Je ovšem otázkou, jestli i to nemůže na výsledky Toyoty mít určitý vliv. Napadá mě kacířská myšlenka - co když konzervativní klienti této japonské značky vlastně tyhle změny nechtějí a nové, modernější a nápaditější designy odrazují od nákupu? I to může být jeden z faktorů současného stavu, ten by ovšem byl pro sympatického petrolheada Toyodu asi nejbolestnější...

Spolupracujeme s TipCars.com
G7 došla ke shodě, ochraně klimatu ale brání Trump G7 došla ke shodě, ochraně klimatu ale brání Trump

Lídři nejvyspělejších zemí světa ze skupiny G7 se na úvod…

USA neomezí protiruské sankce. Chtějí je naopak ještě zpřísnit USA neomezí protiruské sankce. Chtějí je naopak ještě zpřísnit

Spojené státy neusilují o omezení západních sankcí proti…

První klubová pojišťovna nevydělává a čeká na druhou kapitálovou injekci od RSJ První klubová pojišťovna nevydělává a čeká na druhou kapitálovou injekci od RSJ

Pionýr na trhu vzájemného pojištění na svou chvíli teprve čeká.

 

Štítky Toyota Ekonomika

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem

Charismatickým designem nová Mazda CX-5 zaujme. Ale jak…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 






 
Technika Škody Karoq v porovnání s předchůdcem: Bude opravdu lepší než yeti?

Technika Škody Karoq: Bude opravdu lepší než yeti?

Dnes 08:00

I když se škodováci snaží tvrdit, že karoq není přímým nástupcem yetiho, bude srovnáván právě s ním. Kam se vlastnosti SUV posunou?




Blesk.cz

Pobláznil celou Bystrc: Novému nájemníkovi Kajínkovi fandí i jeho panelák

Pobláznil celou Bystrc: Novému nájemníkovi Kajínkovi…

Ještě v úterý sledovala většina z tří desítek partají panelového domu v Brně-Bystrci propuštění Jiřího Kajínka v…

Chat s odborníkem: Biokódování proti kouření

Chat s odborníkem: Biokódování proti kouření

Vyzkoušeli jste už všechno možné a pořád se vám s kouřením nedaří skoncovat? Možná budete potřebovat nějakou…

 

iSport.cz

Šance nových Čechů v NHL? Šimek se může chytit, u Šuláka rozhodne kemp

Šance nových Čechů v NHL? Šimek se může chytit, u…

Zámořská NHL zažívá nebývalý příliv hráčů z Evropy. Kluby tlačí na skauty a agenty, aby jim dohazovali ze…

Vaclík odejde za lepším, tvrdí Švýcaři. Je to poslední možnost, říká brankář

Vaclík odejde za lepším, tvrdí Švýcaři. Je to…

Získal třetí ligový titul v řadě, poprvé s klubem triumfoval ve Švýcarském poháru a v létě vyrazí jinam? Česká…

 

Reflex.cz

Utajený audit ministerstva financí: Dotace na Čapí hnízdo byla velmi sporná, rozhodne Evropská komise

Utajený audit ministerstva financí: Dotace na Čapí…

Skupina Julia Šumana v pátek na svůj Twitter pověsila naskenovaný a dosud nezveřejněný audit udělení dotace…

Vientiane: Hlavní město Laosu láká stále více turistů

Vientiane: Hlavní město Laosu láká stále více turistů

Pradávný princ Thattaradtha musel být muž velikých zásluh. Vzdal se trůnu a opustil prosperující království.…