Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alfa Romeo 4C může dorazit s větší porcí výkonu

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (18)
V souvislosti se vstupem Alfy Romeo 4C na severoamerický trh přicházejí přímo od vedení značky informace o možném nástupu ostřejší verze.

Od světové premiéry konceptu kupé 4C na ženevském autosalonu v březnu roku 2011 se Alfa Romeo neustále snaží udržovat tento model ve středu zájmu médií i veřejnosti. V loňském roce vstoupil na evropský trh sériový model a letos míří do Spojených států.

Pro severoamerický trh byla Alfa Romeo 4C důkladně přepracovaná a na rozdíl od evropské verze má nabídnout širší komfortní výbavu, protože Evropané na rozdíl od Američanů mají větší pochopení pro spartánské sportovní stroje.

V souvislosti se změnami provedenými v konstrukci podvozku 4C pro severoamerický trh, zaměřenými na další zvýšení tuhosti předního i zadního pomocného rámu spolu s karbonovým monokokem a zesílením zavěšení kol, se Harald Wester, generální ředitel Alfy Romeo, rozhovořil o možné budoucnosti.

V krátkém rozhovoru pro Automotive News uvedl, že ve své současné podobě má 4C litrový výkon 134 koní, ale její šasi si přitom již nyní umí poradit s výrazně vyšší hodnotou. Díky tomu má Alfa Romeo prostor pro vznik ostřejší verze.

V souvislosti se vznikem výkonnější 4C Wester ještě uvedl, že by na rozdíl od současného provedení musela vedle vyššího výkonu, získaného z jejího přeplňovaného čtyřválce, dostat výkonnější brzdový systém.

Vznik ostřejší Alfy Romeo 4C velmi dobře zapadá do plánu italské automobilky uvádět v této modelové řadě každý rok minimálně jednu novinku. Díky tomu lze již nyní téměř na jisto počítat s výkonnější 4C, která by mohla dorazit po nástupu sériové 4C Spider, jejíž uvedení na evropský trh je plánováno na příští rok.

Alfa Romeo 4C: Kompletní technická data a cena (video)

V letošním roce Alfa Romeo v případě 4C soustředí na vstup na severoamerický trh. Zde se má prodej rozběhnout v průběhu června. Na rozdíl od Evropy mají být pro všechny americké 4C standardem nové hlavní světlomety, představené na letošním ženevském konceptu otevřené verze. Ceny kupé pro USA mají začínat na 55.000 amerických dolarů (zhruba 1.100.000 Kč) a očekává se zde prodej 800 až 900 vozů ročně.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (18)
Avatar - šmoula nešika
6. 5. 2014 22:27
Re: Budoucnost AR
1. To jsou prodejně i imagově stěžejní vozy. A je to znát.

2. Giulietta není zlé auto, ale není o ní slyšet, se službami italských salonů v našich končinách to žádná sláva také není... Zkrátka nezaujala. Snad se ještě chytne alespoň v Itálii jako nástupce Lancie Delty. Každopádně chce to pokračovat.

3. To, že se nevyrovná ve 4C PDK od Porsche ani klasickému manuálu, je celkem jasné. Vzít tenhle upravený a dát ho do běžných modelů, tak supr. Ale v převodovkách fiatu se nevyznám.

4. Drahé, neznámé, ne moc alfí, jen třídveřák, malá individualizace... tenhle model nic moc.

5. No nejdřív to chce někam dát...

6. Ne, ne, s větší mainstreamovou předokolkou AR neprorazí, to chce menší vůz se zadním náhonem na pomezí prémie, ale lakavou a za mainstreamovou cenu.

7. Vlajková loď ve vyšší střední by byla fajn, je na co navazovat, ale chce to prémiové prvky výbavy.
Avatar - Ham.
6. 5. 2014 22:10
Re: Budoucnost AR
Krize je jenom v Evropě a i v Evropě platí, že zdaleka nejlépe se daří prémii. Naopak v mainstreamu jsou ceny stlačené tak nízko, že masové automobilky v Evropě prodělávají. Takže logika velí jít do prémie jakkoliv to může být těžké, ale je to jediná šance. V maistreamu je v Evropě vymalováno.
6. 5. 2014 22:04
Re: Budoucnost AR
proberem to pod příslušným článkem, až se tady zítra (asi) objeví....
Avatar - Deathstar
6. 5. 2014 21:55
Re: Budoucnost AR
Takže i když by náhodou ty auta vznikly (jakože dokud nebudou stát na autosalonu neuvěřím,to už tady bylo milionkrát), tak to budou drahé modely, od Giuletty výše říkáš

Při současné krizi by mě zajímalo jak chce tahle automobilka být zisková, když bude vyrábět jen dražší modely s prémiovými pohony a motory o které je dnes malý zájem..

.Čili bude mít pyramidu modelů na hliněných nebo vůbec žádných nohách (absence levných aut a prodejních trháků nižší střední) ..A tohle má Alfu zachránit? Alfa není RR a potřebuje pořádné základní modely..

Ukaž mi jediný racionální důvod proč si koupit třeba ten "připravovaný" premiový Alfa sedan se zadohrabem a ne osvědčené BMW/Merc/Audi..Takhle pro povedené malé/střední auto od AR by se určitě našlo víc důvodů ke koupi..
Avatar - šmoula nešika
6. 5. 2014 21:09
Re: Budoucnost AR
Jsem asi divnej, ale ač je tento postup už docela otravný, dává mi smysl. Marchionne jde za každou cenu proti taktice, která Fiat přivedla do začarovaného kruhu prodělečné výroby (Stilo). Totiž Alfa už několikrát dokázala v těchto chvílích představit super auto (Giulietta - ta prapůvodní, Giulia, 75, 156). A vedení koncernu nechce dopustit, aby bylo jen dobré, ale aby bylo vynikající - s italským původem, krásné, technicky atraktivní, aby mělo konečně dobré prodejní a servisní zázemí. Že to mělo přijít o několik let dříve, že jsou kolem toho fámy a chaos, že se zvláště mimo Ameriku stále hrozně zanedbává reklama, to je jasné a pro Alfu i Fiat celkově mrzuté, ale držím palce, aby se to tomu ukecanému dědulovi v odrbaném svetru povedlo. :yes: