Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alfa Romeo MiTo Quadrifoglio Verde: První upgrade je tady

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Alfa Romeo o tomto víkendu na Festival of Speed v Goodwoodu vystavila lehce modernizované MiTo Quadrifoglio Verde.

Špičková verze Quadrifoglio Verde je stále nejvýkonnějším zástupcem nejmenší Alfy Romeo současnosti. Ve své omlazené podobě se MiTo ve světové premiéře představilo na březnovém autosalonu v Ženevě a nyní je italská automobilka představila i návštěvníkům festivalu rychlosti v Goodwoodu.

Exteriér Quadrifoglio Verde prodělal pouze mírné kosmetické úpravy. Pro dosažení širšího a nižšího vzhledu je upraven spodní okraj předního nárazníku a prostor okolo předních mlhových světel je nyní v černé barvě stejně jako mřížky ve dvojici otvorů ve spodní části nárazníku. Původně bylo okolí mlhových světel v barvě karoserie.

Slavné logo se zeleným čtyřlístkem, které najdeme na bocích nad směrovými ukazateli, je nyní na štítku z kartáčovaného hliníku. Orámování předních i zadních světel zůstalo titanově šedé, jeho odstín je ale o něco světlejší. Stejná úprava se odehrála i v případě orámování zadních svítilen, krytů vnějších zpětných zrcátek a klik dveří.

Standardem jsou nyní osmnáctipalcová litá kola obutá do nízkoprofilových pneumatik o rozměrech 215/40 R18. Původně stálo MiTo Quadrifoglio Verde na 17palcových kolech obutých do pneumatik o rozměrech 205/45 R17.

Uvnitř jsou standardem sportovní sedadla se středovou částí čalouněnou Alcantarou. Celočerný interiér doplňuje bílé a zelené stehování. To je použito i na volantu, řadicí páce a ruční brzdě.

Nabídku příplatkové výbavy rozšířila lehká skořepinová sedadla značky Sabelt z uhlíkových vláken. Ta jsou viditelná na zadní straně opěradel, zatímco ostatní části jsou čalouněny Alcantarou. Design a provedení těchto sedadel s logem automobilky na opěradlech je inspirován modelem 8C.

Standardní výbavou MiTa Quadrifoglio Verde je USB a AUX-IN zástrčka dovolující přímé napojení na multimediální systém Blue&Me s Bluetoothem, dále třeba tempomat, hliníkové pedály a opěrka levé nohy, sportovní přístroje s bílým podsvícením, rudě lakované brzdové třmeny, chromová koncovka výfuku či zadní parkovací senzory.

V případě pohonné jednotky se žádné změny nekonají a pod kapotou je i nadále přeplňovaný čtyřválec 1,4 TB MultiAir o výkonu 125 kW (170 k) při 5500 min-1 a točivém momentu 230 Nm, resp. 250 Nm v režimu Dynamic, při 2500 min-1.

S motorem spolupracuje šestistupňová převodovka C635 od Fiat Powertrain Technologies. Malý italský hatchback akceleruje z 0 na 100 km/h za 7,5 s a dosahuje maximální rychlosti 219 km/h. Spotřeba paliva v kombinovaném cyklu je 6,0 litru benzinu na 100 km.

Systém příplatkových aktivních tlumičů SDC (Synaptic Damping Control) spolupracuje se systémem DNA a MiTu QV pomáhá hlavně v zatáčkách a na nerovném povrchu.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)