Alfa Romeo MiTo Quadrifoglio Verde: První upgrade je tady
Špičková verze Quadrifoglio Verde je stále nejvýkonnějším zástupcem nejmenší Alfy Romeo současnosti. Ve své omlazené podobě se MiTo ve světové premiéře představilo na březnovém autosalonu v Ženevě a nyní je italská automobilka představila i návštěvníkům festivalu rychlosti v Goodwoodu.
Exteriér Quadrifoglio Verde prodělal pouze mírné kosmetické úpravy. Pro dosažení širšího a nižšího vzhledu je upraven spodní okraj předního nárazníku a prostor okolo předních mlhových světel je nyní v černé barvě stejně jako mřížky ve dvojici otvorů ve spodní části nárazníku. Původně bylo okolí mlhových světel v barvě karoserie.
Slavné logo se zeleným čtyřlístkem, které najdeme na bocích nad směrovými ukazateli, je nyní na štítku z kartáčovaného hliníku. Orámování předních i zadních světel zůstalo titanově šedé, jeho odstín je ale o něco světlejší. Stejná úprava se odehrála i v případě orámování zadních svítilen, krytů vnějších zpětných zrcátek a klik dveří.
Standardem jsou nyní osmnáctipalcová litá kola obutá do nízkoprofilových pneumatik o rozměrech 215/40 R18. Původně stálo MiTo Quadrifoglio Verde na 17palcových kolech obutých do pneumatik o rozměrech 205/45 R17.
Uvnitř jsou standardem sportovní sedadla se středovou částí čalouněnou Alcantarou. Celočerný interiér doplňuje bílé a zelené stehování. To je použito i na volantu, řadicí páce a ruční brzdě.
Nabídku příplatkové výbavy rozšířila lehká skořepinová sedadla značky Sabelt z uhlíkových vláken. Ta jsou viditelná na zadní straně opěradel, zatímco ostatní části jsou čalouněny Alcantarou. Design a provedení těchto sedadel s logem automobilky na opěradlech je inspirován modelem 8C.
Standardní výbavou MiTa Quadrifoglio Verde je USB a AUX-IN zástrčka dovolující přímé napojení na multimediální systém Blue&Me s Bluetoothem, dále třeba tempomat, hliníkové pedály a opěrka levé nohy, sportovní přístroje s bílým podsvícením, rudě lakované brzdové třmeny, chromová koncovka výfuku či zadní parkovací senzory.
V případě pohonné jednotky se žádné změny nekonají a pod kapotou je i nadále přeplňovaný čtyřválec 1,4 TB MultiAir o výkonu 125 kW (170 k) při 5500 min-1 a točivém momentu 230 Nm, resp. 250 Nm v režimu Dynamic, při 2500 min-1.
S motorem spolupracuje šestistupňová převodovka C635 od Fiat Powertrain Technologies. Malý italský hatchback akceleruje z 0 na 100 km/h za 7,5 s a dosahuje maximální rychlosti 219 km/h. Spotřeba paliva v kombinovaném cyklu je 6,0 litru benzinu na 100 km.
Systém příplatkových aktivních tlumičů SDC (Synaptic Damping Control) spolupracuje se systémem DNA a MiTu QV pomáhá hlavně v zatáčkách a na nerovném povrchu.