Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alfa Romeo Mole Costruzione Artigianale 001: Karosáři ještě nevymřeli

Aleš Dragoun
Diskuze (16)
Alfa Romeo 4C za pět let malosériové výroby ani nestačila zestárnout. Turínský designér Umberto Palermo se však rozhodl, že jí vetkne aktuálnější podobu.

Svět býval plný malých či větších firem, které na automobilové podvozky stavěly kreace dle přání zákazníka, případně výstavní vozy, aby se mohly pochlubit svým uměním. Netýkalo se to jen velkých luxusních aut a sporťáků, ale i malých lidovek. Pohřbil je až nástup samonosných karoserií v 50. letech 20. věku. Z těch italských se stala návrhářská studia, případně zanikla. V jihoevropské zemi ale stále existují, některé byly dokonce obnoveny!

Pod značkou Mole vznikají unikátní přestavby a modifikace, jde o „brand“ společnosti UP-Design, za kterou stojí Umberto Palermo. Není divu, že sídlí v Rivoli u Turína. Má za sebou několik prototypů včetně vymazlených fiatů a předělaných tesel, nejsou jí tedy cizí ani elektromobily. Poslední jednorázová úprava je označena jako Mole Costruzione Artigianale 001, ale tento název byl použit již dříve.

Na první pohled je jasné, z čeho vychází. Nový stříbřitě šedý kabátek dostalo kupé Alfa Romeo 4C. Karoserie se značně rozšířila, UP-Design, jinak součást skupiny Adler Pelzer, uplatnili poslední tvarové prvky vozů s křížem a hadem ve znaku, což je vidět hlavně na předních světlech,i když je ve skutečnosti tvoří jen malé čočky, samozřejmě z LED. Typický štít se slavným emblémem zůstal, na zádi se místo okna objevila pětice chladicích žeber, kulaté reflektory jsou menší než u originálu. Přibyla také dvojice koncovek výfuku.

Temně černý kokpit prokoukl díky aplikaci tmavé a oranžové kůže. Ze stejného materiálu v totožné barevné kombinaci je i sada zavazadel, aby ladila, o tu se postarala firma Tramontano. Otvory ventilační soustavy byly vyrobeny z hliníku, stejně jako prvky na volantu, kaplička přístrojů před řidičem a ovladače na středové konzoli. Centrální výdechy se přesunuly směrem dolů. Adler Pelzer Group se specializuje na aplikaci uhlíkových vláken a přírodních materiálů, takže není divu...

Za sedadly nejspíše zůstal původní agregát, tedy čtyřválcová „turbobenzina“ s tradičním objemem 1,75 l a výkonem 177 kW (240 k) a točivým momentem 350 N.m. Z klidu na stovku sériová Alfa 4C zrychlí na 4,2 s a jede 257 km/h, čísla jedinečného kusu sice zveřejněna nebyla, ale jistě se příliš lišit nebudou. Ano, vznikl pouze jediný. Novinka se značkou Mole absolvuje svůj debut v Turíně 6. června. Nejen karosáři se vzmáhají, i slavná přehlídka na domácí půdě vstává od roku 2015 znovu z mrtvých. A to je dobře!

Alfa Romeo přitom neplánuje žádného nástupce řady 4C, ani radikální modernizaci, v červnu zveřejnila svůj plán na příštích pět let. Je to škoda, zrovna tahle agresivní Italka vypadá vcelku dobře, i když vznikla mimo automobilku.

Aleš Dragoun
Diskuze (16)
Avatar - Pekelná Micinka
8. 6. 2018 14:15
Re: Mušky bych našel
Kola ven jsou a) nehezká b) ne legální pro provoz na veřejných komunikacích
Avatar - Pekelná Micinka
8. 6. 2018 14:08
M.Y.D.Y.
Při zběžném pohledu, si člověk řekne krásná kára, ale při podrobnějším zkoumání nadšení klesá. Jak zmiňují kolegové výše, pěknej jen cumak, děsný A sloupky, za mě velká, kulatá zadní světla originálnoho vozu bez těch plastových vaniček vypadají daleko lépe. Takže kdyby mi napasovali ten čumák na normální 4C, bylo by to nejlepší, ale jako celek nic moc.
Avatar - Pekelná Micinka
8. 6. 2018 14:01
Re: Mušky bych našel
Nerad, ale souhlasím.
Avatar - beibej
7. 6. 2018 22:46
Re: Mušky bych našel
děsný jsou ty A sloupky.
Avatar - speedfred
7. 6. 2018 18:50
Re: Späťáky!
podobné som mal na motorke a neuleteli ani pri cca 300km/h.
Asi další odporník.