Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alfa Romeo v Paříži 2006

Ladislav Čermák
Diskuze (10)
Na stánku Alfy Romeo tentokrát nebylo vidět žádnou velkou novinku. Čest tak zachraňovala sériová podoba superkupé 8c Competizione, kterou jsme ale již viděli jako koncept před třemi lety. Ostatní novinky dostaly podobu vylepšení stávajících typových řad.

8c Competizione: Rudá krev opět vře

Alfa Romeo ve svém portfoliu už dlouho postrádá model, o který by mohla doopravdy opřít svou neustále hrdě zdůrazňovanou vavřínovou pověst. Nejsportovnějším modelem je malé kupé Brera, které sice oplývá expresivním designem, ovšem s jízdními výkony je to poněkud slabší. Proto nový šéf Alfy Romeo Antonio Baravalle i přes četné protesty prosadil výrobu už předem ztrátového, ale opravdu ryzího kupé Alfa Romeo 8c Competizione, jehož koncept okouzlil před třemi lety návštěvníky frankfurtského autosalonu. Alfa Romeo si od něj oprávněně slibuje posílení image značky, s čímž mají současné sériové modely trochu problém. Úžasná italská sprinterka má být také jednou ze zpátečních propustek Alfy Romeo na americký trh, kam by se měla Alfa Romeo vrátit podle nejnovějších prognóz již v roce 2008.

Základem je lehký prostorový rám, spočívající na čtyřech dvojicích příčných ramen a pomocných rámech z hliníku. Sportovní pérování, řízení, velkoryse dimenzované brzdy s hliníkovými třmeny a vysoce sportovní naladění celku by mělo každého pochybujícího alfistu opět utvrdit v jeho pevné víře. Pomáhat mu v tom budou 20" kola s pneumatikami 235/35 + 285/35 a sportovně střižený stabilizační systém VDC.

Pohon dostane na starost nový osmiválec 4.7 l s plynule variabilním časováním ventilů, vyvíjený společně s Maserati a Ferrari. Jeho 330 kW/7000 ot., 470 Nm/4250 ot. a jmenovité otáčky 7500/min. se postarají o kvalitní zábavu, stejně jako šestistupňová čtyřmódová (manual-normal, manual-sport, automatic-normal a automatic-sport) robotizovaná převodovka se sekvenčním řazením, sestavená s motorem a zadní nápravou do systému transaxle, který Alfa Romeo opustila s ukončením slavných modelů 75 a 90. Jízdními výkony, podobně jako cenou, se Italové zatím nepochlubili. Obojí bude zřejmě ohromující.

Alfa Romeo 147 Q2: Lepší trakce

Modelový život Alfy Romeo 147 se pomalu schyluje do závěrečné fáze, do níž od října vstoupí s lehce přepracovanou přídí s výraznějším chromováním a bohatší výbavou. Výhradně k nejsilnější motorizaci – čtyřventilovému turbodieselu 1.9 JTDM také náleží nová možnost volby samosvorného diferenciálu Q2. Výhodou je uchování pozitiv předního pohonu při současném zlepšení trakčních schopností na různorodých povrcších.

Alfa Romeo 159 Selespeed a Q-Tronic: Dva automaty v jednom domě

Další novinkou s hadem a křížem jsou modely 159 a 159 Sportwagon 2,2 JTS s robotizovanou převodovkou Selespeed, která umožňuje řadit sekvenčně řadicí pákou (vyšší stupně se řadí pohybem řadicí páky vpřed) či tlačítky na volantu, případně jezdit v plně automatickém režimu. Převodovka je vybavena i sportovním módem, který zkracuje dobu řazení v sekvenčním režimu přibližně o 20 procent. Dva nejsilnější turbodiesely (110 a 147 kW) a vrcholný šestiválec 3.2 JTS Q4 mohou nově užívat také výhod šestistupňové samočinné převodovky Q-Tronic s možností sekvenční volby a třemi pracovními módy (Comfort, Sport a Winter).

Blue&Me: Svoboda pro ruce

Palubní multimediální bezdrátová technologie Blue&Me vzešla ze spolupráce s firmou Microsoft. Umožňuje jednoduché a bezpečné ovládání audia, telefonu a dat. Ovládání obsahuje integrovanou hands-free sadu s technologií Bluetooth. USB port pak umožňuje připojení flashových karet, mp3 přehrávačů, chytrých telefonů nebo handheldů.


Ladislav Čermák
Diskuze (10)
5. 10. 2006 05:59
Nádhera
Je to proste nádhera. Trochu postmoderne na mňa pôsobia zlozené predné svetlomety, ale celkovo klobúk dolu. Krásna Alfa.