Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alfa Tonale se sesterským Dodgem Hornet v USA těžce prohrává. Čím to?

Ondřej Šámal
Diskuze (19)

Italská automobilka se ve Spojených státech musí potýkat s nízkým zájmem o kompaktní SUV Tonale. Toho se za první letošní tři měsíce prodalo desetkrát méně než sesterského Dodge Hornet s totožnou technikou.

Zlaté časy pro Alfu Romeo ne a ne nastat. V Evropě značce sice trochu pomáhá kompaktní model Tonale s vyšší světlostí, který brzy doplní ještě menší crossover Milano s francouzskou technikou z bývalého koncernu PSA, na druhé straně Atlantiku to ovšem na slavný comeback nevypadá. Zmíněná Alfa Romeo Tonale, jež platí za dosud nejlevnější model italské značky, si totiž za první letošní kvartál ve Spojených státech připsala pouze 728 prodaných aut. De facto totožný Dodge Hornet s trochu jiným vzhledem přitom za stejné období zaznamenal 7419 zářezů.

Důvod neúspěchu italského originálu je nasnadě. Určitě za ním stojí také trochu pochroumaná pověst Alfy z minulých let. Jenže tou hlavní příčinou nízkých čísel je podle všeho cena.

Američtí dealeři Alfy Romeo totiž za plug-in hybridní tonale s pohonem všech kol chtějí minimálně 43.485 dolarů, což je v přepočtu asi 1.022.500 Kč (u nás tahle specifikace se systémovým výkonem 206 kW vyjde na 1.249.000 korun). Dodge Hornet přitom začíná na částce 31.400 dolarů (asi 738 tisíc korun).

Pravda, dodge v základní konfiguraci nemá plug-in hybridní pohon, nýbrž spoléhá na přeplňovaný čtyřválec o objemu 2,0 litru a výkonu 268 (optimističtějších amerických) koní. Čtyřkolka ani devítistupňový automat mu ale nechybějí. Srovnatelné provedení s kombinovaným pohonem v případě Dodge Hornet pořídíte až od linie R/T (41.400 dolarů neboli přibližně 973.500 Kč), která nabídne podobnou výbavu jako alfa. V přímém srovnání proto tonale vlastně nevyjde o tolik dráž.

Video se připravuje ...

Jenže pro Američany je na jejich poměry miniaturní SUV s cenou přes 40 tisíc evidentně zkrátka moc drahé. Ostatně není se co divit. Vždyť novou generaci osmiválcového Fordu Mustang ve variantě GT pořídíte už za 41.960 dolarů.

Na druhou stranu tonale není jediným modelem Alfy, které se v Americe nedaří. Italský brand se za oceánem neuchytil celkově. Od ledna do března totiž bylo ve Spojených státech prodáno pouze 2285 vozů této značky. Nejúspěšnějším zástupcem je SUV Stelvio s 917 kusy, sedan Giulia si připsal 917 exemplářů.

Ondřej Šámal
Diskuze (19)

Doporučujeme

6. 4. 2024 22:11
Re: Jen dodejme k Hornetu....
Protoze ho prodavaji jenom se silnym motorem. Lidi, kteri by chteli male SUV s takovym motorem, je proste malo. Kdyby tam dali slabsi motor a stalo to o 5 tisic mene, prodavalo by se to urcite mnohem lepe. Ovsem jede vyborne, i interier je ok. Jen je to holt uzka cilovka
Avatar - Ja Prvni 123
6. 4. 2024 18:55
Re: Škoda
Vysvetli.

A on ho nechce.
Dost pochopitelne.

Navic Dodge jelokalni znacka s historii.

Tady asi neni vubec o cem spekulovat.
Avatar - Ja Prvni 123
6. 4. 2024 18:54
Re: Jen dodejme k Hornetu....
Hmm, Dart byl prevlecena Giulietta, takze jina liga.

Tam bylo 7 tisic kousku fakt malo.
Avatar - Ja Prvni 123
6. 4. 2024 18:53
Re: Čím to?
No, ono to neni to same auto...

:-)
6. 4. 2024 16:16
Re: Čím to?
Tak tak - AR je primárně sportovní sedan, pak sportovní hatchback pak taky kupé a roadster. Pro SUV se chodí k úplně jiným značkám!