Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alfa Romeo váhá. Má postavit velký sedan a kompaktní zadokolku? Poraďte!

David Bureš
Diskuze (41)
Italská značka pokračuje ve svých ambiciózních plánech. Má však dilema, neví, jestli se jí vyplatí postavit rivala pro BMW 5 a hatchback s pohonem zadních kol.

Letošní a příští rok jsou pro automobilku Alfa Romeo nadmíru důležité. Letos uvedla na trh dlouho očekávaný sedan střední třídy Giulia, v příštím roce začne prodávat neméně očekávané SUV. Jestliže se jim bude prodejně dařit, automobilka bude moci dále expandovat. A v tom je trochu problém, firma zatím váhá jak.

Plány značky jsou oficiálně velmi ambiciózní. Vedení firmy chce v následujících pěti letech představit devět nových modelů. Jenže nový šéf značky Reid Bigland, který do funkce nastoupil letos v květnu, v několika případech váhá, zda se Alfě Romeo takový automobil vyplatí.

V první řadě je dilema sedan vyšší střední třídy, který by se postavil BMW řady 5 a spol. Ještě nedávno byl nástupce někdejší Alfy 166 takřka jistotou, jenže Bigland vidí, že tento segment už netáhne tak jako kdysi. „Před deseti lety bych řekl, že musíme mít sedan, abychom důstojně konkurovali německým značkám. S rostoucí popularitou SUV se to ale mění. Neříkám, že velký sedan neuděláme, nemusí být ale další na seznamu,“ říká kanadský manažer, který v minulosti šéfoval značce Ram.

Těmito slovy Bigland potvrdil zprávy, že Alfa vedle SUV přezdívaného Stelvio, které se postaví Jaguaru F-Pace nebo Porsche Macan, chystá ještě větší model proti BMW X5 nebo Audi Q7. Velké SUV si má zachovat agilní jízdní vlastnosti typické pro Alfu Romeo, jeho základem se patrně stane Maserati Levante.

Zelená pak byla už údajně dána nástupci kompaktního hatchbacku Giulietta, u kterého vedení firmy oceňuje, že si zachovává stabilní prodeje i po šesti letech na trhu. Přesto firma váhá s jeho charakterem, rozhoduje se mezi zachováním předního pohonu a přestavbou na zadokolku! Tím by se nová Giulietta stala unikátem, protože naopak takové BMW řady 1 se ze zadokolky stane v následující generaci předokolka.

„Platforma Giorgio použitá v Giulii zvládne tak malé auto, bude ale záležet na preferencích klientů. Byli bychom sice jiní, musíme ale pečlivě zvážit, co trh vyžaduje,“ říká Bigland s tím, že kompaktní hatchbacky s pohonem zadních kol jsou vymírající druh. Stále pak není jisté, zda nástupce Giulie zůstane hatchbackem, některé zprávy hovoří o nahrazení vozu crossoverem.

Trochu překvapením je pak zpráva, že od sedanu Giulia bude nakonec přece jen odvozeno kombi, které by se mohlo představit již na jaře v Ženevě. Ještě v létě představitelé českého zastoupení značky tvrdili, že Giulia Sportwagon nedorazí, protože její funkci částečně převezme SUV Stelvio. Automobilka si ale patrně uvědomila, že kombi střední třídy je přece jen důležitý segment (minimálně v Evropě), a tak Giulie kombi nakonec vznikne.

Nejistá je pak budoucnost Alfy 4C, která zatím prodejně příliš nepřesvědčila. Hovoří se totiž o nabídnutí kupé a spideru, které by z hlediska charakteru byly nástupci někdejší Brery a Spideru. Pokud by na ně skutečně došlo, nejdříve to bude v roce 2020, 4C by už novou generaci se vší pravděpodobností nedostala.

Otazník pak visí nad malým hatchbackem, MiTem. Nabízí se snadné řešení v podobě využití levné techniky Fiatu, což se ale ke zdůrazňování prémiového charakteru Alfy nehodí. Z hlediska prodejů pak dává smysl pouze v Evropě, což naznačuje jeho konec. Bigland k budoucnosti MiTa konkrétní není, tvrdí však, že ho firma zatím bude nadále vylepšovat.

Takže si to shrňme. Budoucí modelová řada Alfy Romeo bude vedle sedanu Giulie jistě čítat dvě SUV. Jistotou je i nástupce kompaktního hatchbacku Giulietta, byť se zatím neví, v jaké formě. Zvažováni jsou i nástupci Alfy 166, Brery a MiTa. Plány to jsou sice nadějné, v případě Alfy se ale po zkušenostech z minulých let musí brát s rezervou. Nebo si myslíte, že je značka konečně na správné cestě?

David Bureš
Diskuze (41)
17. 11. 2016 16:53
Re: rozdělení značek
Zdar. Jsem teď věčně na cestách a používám ořezanou verzi těhle stránek (data přes satelit jsou pěkně drahá :-) ). Čím se liší Bentley verze? Jen designem? Na Mu-so mám rád ty barevné kryty, i když předpokládám, že i na Naim for Bentley provedení půjdou dát ty určené pro standardní. Na nové Unity jsem zvědavý.
Avatar - Barrichello
15. 11. 2016 08:53
Re: rozdělení značek
Až bude mít elektromobil dojezd 500-600 km, a bude stát 600 000 kč tak ano. Na dojezd 300 km a cenovku 1-3 mega se jim každej zvysoka, to by musel stát litr benzínu 80 Kč
Avatar - Hammunasakra
15. 11. 2016 00:56
Re: rozdělení značek
Posílal sem do SZ ale nějak si přehlíd tak tady = je nová jen o něco dražší verze Naim Mu-so [odkaz]

A během příštích měsíců bude několik novejch verzí Unity a některý asi fakt zajímavý [odkaz] [odkaz]
15. 11. 2016 00:10
Re: Babo raď II
Jasně, nová jednička bude samozřejmě předokolka a u toho Maserati mělo být Ghibli. Díky! :-)
Avatar - euro89
14. 11. 2016 23:55
Re: rozdělení značek
Jestli zkratka EV znamena elektricky vehykly, tak to at radsi nechaji Lancii mrtvou. Fiat ji uz 2x ponizil. Poprve, kdyz vydaval za Lancii prebouchany Fiaty (Ypsilon/Panda, Idea/Musa, Bravo/Delta III) a po druhe a jeste hur, kdyz logo Lancie zacal lepit na americky pekace. Lancia ma nesmirnou cenu jako historicka znacka a nezaslouzi si potupu ala MG... kdyz pan ucetni nechce delat opravdove Lancie, tak at pod tou znackou nedela radsi nic.