Alpina D3 Bi-Turbo po decentním faceliftu
Alpina úpravami modelu D3 Bi-Turbo navazuje na letošní omlazení BMW řady 3. Provedené změny přitom představují pouze nenápadná vizuální vylepšení.
Karoserie sedanu i kombi Alpina D3 Bi-Turbo se může pochlubit novým předním nárazníkem spolu s přepracovaným spoilerem a ledvinkami. Nové jsou i hlavní světlomety. Na zádi došlo k podobným změnám v podobě upraveného nárazníku a nové grafiky koncových svítilen.
Interiér má nyní nabízet ještě kvalitnější materiály než tomu bylo doposud a disponovat stejně jako výchozí BMW řady 3 zdokonaleným navigačním systémem.
V případě techniky se žádné zásadní změny neodehrály a pod kapotou stále pracuje přeplňovaný vznětový řadový šestiválec objemu 3,0 l s výkonem 257 kW (350 k) při 4000 min-1 a točivým momentem 700 N.m dostupným od 1500 do 3000 min-1.
Motor Alpiny D3 Bi-Turbo je standardně spojen s osmistupňovou automatickou převodovkou, jejímž prostřednictvím jsou u sedanu poháněna kola zadní nápravy, zatímco zájemci o kombi mohou volit i pohon obou náprav.
Alpina D3 Bi-Turbo v provedení sedan umí akcelerovat z 0 na 100 km/h za 4,6 s a pohybovat se maximální rychlostí 276 km/h. Spotřebu paliva pro tuto verzi v kombinovaném režimu udává Alpina i nadále 5,3 l nafty na 100 km.
Kombi s pohonem zadních kol zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,6 s a jede rychlostí až 274 km/h, zatímco s pohonem všech kol akceleruje za 4,5 s a dosahuje rychlosti 270 km/h. Spotřeba paliva je udávána 5,4 l na 100 km, resp. 5,6 l na 100 km.
Výstavní premiéra modernizované Alpiny D3 Bi-Turbo se očekává na letošním autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem a následně se rozběhnout prodej.