Aprilia Tuono 1000 R Factory: italský bojovník (představení)
Motocykl Tuono je jeden z nejdivočejších a nejrychlejších naháčů na trhu a nejen svou reputací poráží řadu svých konkurentů. Letošní model Tuono 1000 R nebyl jen o hrubé síle, kterou produkuje velký dvouválec do V, ale perfektní rovnováze všech komponentů. Komu to všechno bylo málo a rád se odlišuje speciálními doplňky, může šáhnout po novince pro příští rok, verzi Factory.
Tuono Factory vznikne jako speciální limitovaná edice, která bude mít pouhých 300 kusů. Tovární verze bude poháněna nejnovější verzí hořčíkového agregátu V60 o objemu 998 cm3. Výkon motoru se díky adresným zásahům a přepracování výfukového systému zvedl o 4,5 kW (6 k) na celkových 102 kW (139 k) v 9 500 ot/min. Zlepšil se i maximální točivý moment, Tuono Factory disponuje 107 Nm v 8 500 ot/min, což je o 5 Nm více a 250 ot. méně než u základní verze.
Síla motoru se bude přenášet před 6stupňovou převodovku a řetěz na zadní kolo. Motocykl splňuje emisní normy euro 3. Především díky novému rámu a odlehčenému motoru klesla hmotnost Tuona Factory o 4 kg na celkových 181 kg. Plně nastavitelný podvozek Racing od světově známé společnosti Öhlins má vpředu přední obrácenou vidlicí o průměru 43 mm a zdvihem 120 mm, vzadu je kyvná vidlice s centrální pružící jednotkou.
Brzdový systém od firmy Brembo patří mezi nejlepší na trhu, vpředu jsou dva kotouče o rozměrech 320 x 4 mm a radiálními čtyřpístkovými brzdiči, vzadu je jeden kotouč o průměru 220 mm. Oplétané hadice jsou v základu, což je pro brzdný efekt jen plus. O kontakt s vozovkou se starají 17palcová kola s hliníkovými disky od společnosti OZ. Řádnou trakci a adhezi zajistí pneumatiky Pirelli Dragon Supercorsa Pro o rozměrech 120/70 ZR17 vpředu a 180/55 ZR17 vzadu. Na přání je možné zadní kolo osadit širší pneumatikou 190/50 nebo 190/55.
Design motocyklu se nezměnil, ostré rysy verze Factory jsou téměř na chlup stejné, jako u Tuona 1000 R. Je tu ale ten rozdíl, že blatníky a doplňky kapotáže jsou z lehkých karbonových vláken. Barevné provedení bude jen to, co je na obrázcích: bílo-červené lakování s černými doplňky a zlatavou barvou rámu a přední vidlice.
Zájemci by měli co nejdříve složit zálohu a vyplnit řádnou objednávku, protože tento stroj se u prodejců moc neohřeje. Zajímá vás cena? Pro český trh byla předběžně stanovena na 399 000 Kč.
Technické údaje | Aprilia Tuono 1000 R Factory |
Modelový rok | 2007 |
Celkové rozměry | 2 025 x 830 x 1 100 mm |
Rozvor / výška sedla | 1 410 mm / 810 mm |
Motor, objem | 4dobý, 2válec do V, 998 cm3 |
Vrtání x zdvih | 97,0 x 67,5 mm |
Kompresní poměr | 11,8:1 |
Počet ventilů / chlazení | 8 / kapalina |
Výkon | 102 kW (139 k) / 9 500 ot. |
Točivý moment | 107 Nm / 8 500 ot. |
Převod / převodovka | řetěz / 6stupňová |
Kola (vpředu/vzadu) | 120/70 ZR17, 180/55 ZR17 |
Brzdy vpředu | 2x kotouč 320 mm, 4pístek, radiální |
Brzdy vzadu | 1x kotouč 220 mm, 2pístek |
Přední vidlice | USD vidlice, průměr 43 mm |
Zadní odpružení | kyvná vidlice, centrální tlumič |
Nádrž (rezerva) | 18 (4,0) l |
Suchá hmotnost | 181 kg |
Poměr (koně na tunu) | 768 |
Cena | 399 000 Kč vč. DPH |