Arash AF-10: Podrobné představení supersportu od Arashe Farbouda

Arash AF-10: Podrobné představení supersportu od Arashe Farbouda

 
 

Automobilka Arash Cars britsko-íránského podnikatele Arashe Farbouda zveřejnila technické specifikace chystaného supersportu AF-10. Před zadní nápravu se usadí motor z Corvette o objemu 7,0 litru.

Historie Arash Cars připomíná nekončený příběh. V hlavní roli je snaha postavit vlastní supersport, která se aktuálně zhmotňuje v chystaném modelu Arash AF-10. Za projektem stojí Arash Farboud, britský podnikatel íránského původu, člen rodiny obchodující se zdravotnickým materiálem a nemovitostmi.

Na počátku bylo odmítnutí automobilky Porsche prodat Farboudovi silniční verzi speciálu 911 GT1. Farboud postupem času vybudoval sbírku sportovních aut, mezi kterými nechybí několik Lamborghini ani Porsche Carrera GT. 911 GT1 však nikdy nezískal, a proto se mezitím pustil do práce.

První auto (Farboud GT) tvarem až nápadně připomínalo 911 GT1 a pod kapotou mělo motor 2,7 V6 biturbo od Audi. Vznikl však jediný exemplář a vývoj se zaměřil jiným směrem. Starší motor od Audi nahradil modernější šestiválec a nové šasi dostalo nákladnou konstrukci podvozku od dánské firmy Öhlins. S výsledkem však nebyl Farboud spokojen, proto se auto v mírně upravené podobě s motorem Cosworth začalo prodávat jako Farbio GTS (dnes se vyrábí pod jinou značkou – jako Ginetta F400) a podnikatel si založil novou automobilku Arash Cars.

Na modelu AF-10 se pracuje už nejméně čtyři roky a jeho představení bylo několikrát odloženo. Nyní ale automobilka zveřejnila podrobné specifikace, můžeme proto odhadovat, že auto má konečně blízko k sériové výrobě.

Místo menších vysokovýkonných motorů tentokrát Farboud sází na jiný přístup – podélně před zadní kola nechal umístit sedmilitrový GM LS7. Velkoobjemový osmiválec má vrtání 104,8 mm a především obří zdvih 101,6 mm. Chybí mu tak strojařská finesa motorů v supersportech věhlasnějších značek – nedosahuje extrémních otáček jako motory s kratším zdvihem, točí nejvýše 7000 min-1. Zároveň se ale může spolehnout na odzkoušený technický základ odvozený z velkosériové výroby, ovšem náležitě upravený.

Motor má kovaný klikový hřídel z oceli, titanové ojnice a hliníkové písty s rovnou horní plochou. Sací ventily jsou z titanu, výfukové jsou zase chlazeny sodíkovou náplní. K mazání slouží systém se suchou skříní.

Výkon 404 kW při 6200 min-1 a točivý moment 643 Nm při 4800 min-1 sice vedle nejlepších supersportů současnosti blednou, samotná technika a fakt, že na vývoji pracovali lidé z F1 a konstruktéři od Lotusu, ale dávají Arashi AF-10 právo do královské třídy silničních automobilů. Nehledě ke statusu exklusivního zboží.

Koneckonců zamýšlená maximální rychlost 330 km/h a akcelerace z 0 na 100 km/h za 3,4 sekundy se téměř vyrovnají Lamborghini Murciélago LP670-4 SV.

Přenos síly na zadní kola zajišťuje převodovka Graziano GT-ME1 typu transaxle. Tento agregát od renomovaného italského výrobce (mimo jiné dodává jednospojkové převodovky pro Ferrari) existuje ve verzi s manuálním řazením i s elektrohydraulickým ovládáním spojky pro sekvenční řazení na volantu. Dá se předpokládat, že Arash nabídne dle přání zákazníka obě řešení. V hliníkové skříni převodovky uložené podélně za nápravou se nachází i mechanický samosvorný diferenciál. K chlazení slouží samostatný okruh s olejovým chladičem.

Karoserie je dlouhá 4663 mm, vysoká jen 1145 mm a široká 2050 mm. K její výrobě se uplatní výhradně karbonová vlákna, a to na povrchové i nosné části. Karbonová skořepina ale bude vyztužena zatavenými hliníkovými výlisky ve tvaru včelích pláství – tuto kombinaci materiálů si nechal Arash patentovat. Na 98 kg vážící centrální skořepinu navazují ocelové pomocné rámy, které nesou přední a zadní nápravu. Navíc auto dostane ocelovou ochrannou klec.

Automobilka slibuje také propracovanou aerodynamiku a extrémně výkonné brzdy – třmeny AP Racing (vpředu 8pístkové a vzadu 6pístkové) a k tomu keramické kotouče o průměru 380, resp. 362 mm. Přední pneumatiky mají rozměr 265/35 ZR19 a zadní 335/30 ZR20. Kola jsou vyráběná na zakázku přímo podle vývoje Arash a mají obutí Michelin Pilot.

Přesná cena ani termín dodání zatím nebyly zveřejněny. Automobilka se ale už dříve nechala slyšet, že kromě této „základní“ verze chystá i přeplňovanou AF-10S s motorem o výkonu 625 kW (850 k) nebo 882 kW (1200 kW). Nejvýkonnější provedení by ovšem mělo stát 1,6 milionů Euro (asi 40 milionů korun), u popisovaného AF-10 se očekává cenovka zhruba třikrát nižší.

Spolupracujeme s TipCars.com
Glosa Jaroslava Bukovského: Konec levné Evropy Glosa Jaroslava Bukovského: Konec levné Evropy

Evropská centrální banka zazvonila zvoncem a pohádky plné…

Centrální banka odebrala licenci kampeličce WPB Capital nezákonně Centrální banka odebrala licenci kampeličce WPB Capital nezákonně

Česká národní banka pochybila, když v roce 2014 odebrala…

Rostoucí mzdy se již projevují zdražováním, na vyšší ceny má vliv i slabá koruna Rostoucí mzdy se již projevují zdražováním, na vyšší ceny má vliv i slabá koruna

Firmy již začaly přenášet rostoucí výdaje na mzdy do cen…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda Kodiaq má i svou temnou stránku. Na toto si stěžují její majitelé Škoda Kodiaq má i svou temnou stránku. Na toto si stěžují její majitelé

Mladoboleslavská automobilka se momentálně chlubí…

Řidič Mercedesu ukázal světu, proč byste nikdy neměli půjčovat vlastní auto Řidič Mercedesu ukázal světu, proč byste nikdy neměli půjčovat vlastní auto

Automobily SUV si lidé kupují mimo jiné z důvodu pocitu…

 





 
Maserati Ghibli S Q4 – Geniální motor a přešlapy

TEST: Maserati Ghibli S Q4 – Geniální motor a přešlapy

Dnes 12:51

Tohle auto je tak strašně jiné, že byste mu leccos odpustili. Něco se možná překousává hůř, vzpomínky na úžasný motor však neblednou.




Blesk.cz

4 tipy, jak přežít s pejskem parné léto: Neházejte ho do vody, může se utopit!

4 tipy, jak přežít s pejskem parné léto: Neházejte…

Vedro není příjemné lidem ale ani psům. Přinášíme vám proto čtyři tipy, jak se v parném létě o vašeho zvířecího…

Meghan s Harrym na svatbě Dianiny neteře: Skrývají volné šaty těhotenské bříško?

Meghan s Harrym na svatbě Dianiny neteře: Skrývají…

Svatba Dianiny neteře Celie McCorquodale se díky královskému páru Harry a Meghan stala velmi sledovanou…

 

iSport.cz

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů, hrací dny, play off

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů,…

Mistrovství světa ve fotbale 2018 v Rusku nabídne od 14. června celkem 64 zápasů, ze kterých 8. července vzejde…

Hvězda vyhozená z MS? Kalinič odmítl nastoupit a kouč ho poslal domů

Hvězda vyhozená z MS? Kalinič odmítl nastoupit a…

Chorvatský fotbalista Nikola Kalinič údajně odmítl nastoupit do sobotního utkání mistrovství světa s Nigérií a…

 

Reflex.cz

Saša Uhlová: Ždímání státu končí a nejchudší nebudou mít kam jít, bez práce načerno živoří

Saša Uhlová: Ždímání státu končí a nejchudší nebudou…

Za exekuce si lidi můžou sami, na některé ale prostě dopadají víc. Novinářka Saša Uhlová varuje, že exekuce…

Jak se po volbách změní složení Senátu? ČSSD může přijít o polovinu klubu, nejsilnější mohou být lidovci

Jak se po volbách změní složení Senátu? ČSSD může…

Letošní senátní volby zahýbají rozložením politických sil v Senátu. Jako vždy se může vyměnit až třetina…