Arash AF-10: Podrobné představení supersportu od Arashe Farbouda

Arash AF-10: Podrobné představení supersportu od Arashe Farbouda

 
 

Automobilka Arash Cars britsko-íránského podnikatele Arashe Farbouda zveřejnila technické specifikace chystaného supersportu AF-10. Před zadní nápravu se usadí motor z Corvette o objemu 7,0 litru.

Historie Arash Cars připomíná nekončený příběh. V hlavní roli je snaha postavit vlastní supersport, která se aktuálně zhmotňuje v chystaném modelu Arash AF-10. Za projektem stojí Arash Farboud, britský podnikatel íránského původu, člen rodiny obchodující se zdravotnickým materiálem a nemovitostmi.

Na počátku bylo odmítnutí automobilky Porsche prodat Farboudovi silniční verzi speciálu 911 GT1. Farboud postupem času vybudoval sbírku sportovních aut, mezi kterými nechybí několik Lamborghini ani Porsche Carrera GT. 911 GT1 však nikdy nezískal, a proto se mezitím pustil do práce.

První auto (Farboud GT) tvarem až nápadně připomínalo 911 GT1 a pod kapotou mělo motor 2,7 V6 biturbo od Audi. Vznikl však jediný exemplář a vývoj se zaměřil jiným směrem. Starší motor od Audi nahradil modernější šestiválec a nové šasi dostalo nákladnou konstrukci podvozku od dánské firmy Öhlins. S výsledkem však nebyl Farboud spokojen, proto se auto v mírně upravené podobě s motorem Cosworth začalo prodávat jako Farbio GTS (dnes se vyrábí pod jinou značkou – jako Ginetta F400) a podnikatel si založil novou automobilku Arash Cars.

Na modelu AF-10 se pracuje už nejméně čtyři roky a jeho představení bylo několikrát odloženo. Nyní ale automobilka zveřejnila podrobné specifikace, můžeme proto odhadovat, že auto má konečně blízko k sériové výrobě.

Místo menších vysokovýkonných motorů tentokrát Farboud sází na jiný přístup – podélně před zadní kola nechal umístit sedmilitrový GM LS7. Velkoobjemový osmiválec má vrtání 104,8 mm a především obří zdvih 101,6 mm. Chybí mu tak strojařská finesa motorů v supersportech věhlasnějších značek – nedosahuje extrémních otáček jako motory s kratším zdvihem, točí nejvýše 7000 min-1. Zároveň se ale může spolehnout na odzkoušený technický základ odvozený z velkosériové výroby, ovšem náležitě upravený.

Motor má kovaný klikový hřídel z oceli, titanové ojnice a hliníkové písty s rovnou horní plochou. Sací ventily jsou z titanu, výfukové jsou zase chlazeny sodíkovou náplní. K mazání slouží systém se suchou skříní.

Výkon 404 kW při 6200 min-1 a točivý moment 643 Nm při 4800 min-1 sice vedle nejlepších supersportů současnosti blednou, samotná technika a fakt, že na vývoji pracovali lidé z F1 a konstruktéři od Lotusu, ale dávají Arashi AF-10 právo do královské třídy silničních automobilů. Nehledě ke statusu exklusivního zboží.

Koneckonců zamýšlená maximální rychlost 330 km/h a akcelerace z 0 na 100 km/h za 3,4 sekundy se téměř vyrovnají Lamborghini Murciélago LP670-4 SV.

Přenos síly na zadní kola zajišťuje převodovka Graziano GT-ME1 typu transaxle. Tento agregát od renomovaného italského výrobce (mimo jiné dodává jednospojkové převodovky pro Ferrari) existuje ve verzi s manuálním řazením i s elektrohydraulickým ovládáním spojky pro sekvenční řazení na volantu. Dá se předpokládat, že Arash nabídne dle přání zákazníka obě řešení. V hliníkové skříni převodovky uložené podélně za nápravou se nachází i mechanický samosvorný diferenciál. K chlazení slouží samostatný okruh s olejovým chladičem.

Karoserie je dlouhá 4663 mm, vysoká jen 1145 mm a široká 2050 mm. K její výrobě se uplatní výhradně karbonová vlákna, a to na povrchové i nosné části. Karbonová skořepina ale bude vyztužena zatavenými hliníkovými výlisky ve tvaru včelích pláství – tuto kombinaci materiálů si nechal Arash patentovat. Na 98 kg vážící centrální skořepinu navazují ocelové pomocné rámy, které nesou přední a zadní nápravu. Navíc auto dostane ocelovou ochrannou klec.

Automobilka slibuje také propracovanou aerodynamiku a extrémně výkonné brzdy – třmeny AP Racing (vpředu 8pístkové a vzadu 6pístkové) a k tomu keramické kotouče o průměru 380, resp. 362 mm. Přední pneumatiky mají rozměr 265/35 ZR19 a zadní 335/30 ZR20. Kola jsou vyráběná na zakázku přímo podle vývoje Arash a mají obutí Michelin Pilot.

Přesná cena ani termín dodání zatím nebyly zveřejněny. Automobilka se ale už dříve nechala slyšet, že kromě této „základní“ verze chystá i přeplňovanou AF-10S s motorem o výkonu 625 kW (850 k) nebo 882 kW (1200 kW). Nejvýkonnější provedení by ovšem mělo stát 1,6 milionů Euro (asi 40 milionů korun), u popisovaného AF-10 se očekává cenovka zhruba třikrát nižší.

Spolupracujeme s TipCars.com
Skanska Property koupila developerský projekt na novou část Holešovic Skanska Property koupila developerský projekt na novou část Holešovic

Místo bývalé továrny na betonové dílce vyroste za…

Leo Express chce v Česku zavést létající taxi. Je to svatý grál, říká šéf firmy Leo Express chce v Česku zavést létající taxi. Je to svatý grál, říká šéf firmy

"Chtěli bychom do České republiky během pár let přinést…

České firmy se nestarají o fyzickou kondici svých zaměstnanců České firmy se nestarají o fyzickou kondici svých zaměstnanců

Společnosti v České Republice nevěnují větší pozornost…

Co přinese brexit? Firmy čekají až desetinový nárůst nákladů Co přinese brexit? Firmy čekají až desetinový nárůst nákladů

Až deset procent nárůst nákladů kvůli změnám celních…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení

Také letos se do kin dostává řada filmů, kde se děj více…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 






 
Ford Mustang Cobra R: Prototyp ročníku 1992 unikl destrukci, dnes je unikátem

Ford Mustang Cobra R: Prototyp unikl destrukci, dnes je unikátem

Včera

Ford vyrobil na konci produkce 3. generace limitku Cobra R. Měla i své předprodukční prototypy, jeden z nich se dochoval...




Blesk.cz

Střelba v Chomutově: Radek zemřel před očima matky, popsala svědkyně

Střelba v Chomutově: Radek zemřel před očima matky,…

Křik, nadávky, zběsilá jízda po sídlišti, lidé uskakují a řinčí plech nabouraných aut. To vše předcházelo…

Matka zavřela malé děti v kufru a šla na nákup. Ve vedru zoufale volaly o pomoc

Matka zavřela malé děti v kufru a šla na nákup. Ve…

Obvinění z týrání dětí si vyslechla Tori Castillová z města Riverdale v Utahu. Své dvě malé děti totiž v horkém…

 

iSport.cz

Legendární Totti se s Římem loučil vítězně. Schick nahrál na dva góly

Legendární Totti se s Římem loučil vítězně. Schick…

Fotbalisté AS Řím porazili v dramatickém zápase posledního kola italské ligy FC Janov 3:2 a zůstali na druhém…

Slavia vládne lize. Nejlepším hráčem je Škoda, trenérem Šilhavý

Slavia vládne lize. Nejlepším hráčem je Škoda,…

Vyhrála ligový titul a ovládla také závěrečné vyhlašování cen pro nejlepší jednotlivce ePojisteni.cz ligy.…

 

Reflex.cz

Student odevzdal diplomku doslova o ničem, vedoucí ji pochválil a navrhl na cenu děkana. Případ vzbudil rozpaky a údiv

Student odevzdal diplomku doslova o ničem, vedoucí…

Je samozřejmě možné, že jsme Kryštofa Ambrůze z Fakulty výtvarných umění VUT nepochopili. Druhá možnost je ale…

Putin hraje na piano jako dítě, zato kyrgyzstánský prezident Atambajev je hudební hvězdou

Putin hraje na piano jako dítě, zato kyrgyzstánský…

Prezidenta Kyrgyzstánu Almazbeka Atambajeva (60) zná u nás jen málokdo. Ale ve své zemi to není jenom známý…