reklama


Arrinera Hussarya: Polský husar míří do série

 

Polsko si spojujeme úplně s jinými auty, než jsou supersporty. Doba syren, warszav a polonezů je ale nenávratně pryč a o slovo se hlásí noví výrobci, třeba Arrinera Automotive.

První tmavě šedý prototyp supersportu od Arrinera Automotive S.A. s označením Venocara a kódem A.H.1 byl odhalen již v červnu 2011. Finální jméno Hussarya firma potvrdila v srpnu 2012, kdy také ukázala počítačové retuše auta, které se od originálního konceptu dost lišilo. Název nekradli Poláci u Horacia Paganiho, ale připomíná jednotky husarů. Problémem byl však design, který se pro změnu hodně odvolával na vozy Lamborghini a naši severní sousedé byli nařčeni, že se nejedná o nic jiného než o repliku. Nakonec se vše vysvětlilo, ale varšavský designér Pavlo Burkatskyy (sám zásadně používá anglický přepis svého příjmení) tvary pro jistotu přepracoval. Určitě jsou atraktivní a funkční, byť o nějaké extra originalitě se pořád nedá příliš mluvit. Ale ono když tvoříte supersport s ohledem na aerodynamiku, prostě se podobnosti s jinými nevyhnete.

„Husara“ pohání kompresorový vidlicový osmiválec 6,2 l umístěný, jak jinak, uprostřed před zadní nápravou. Ano, objem naznačuje, že pochází z vývoje General Motors, konkrétně ze starší Corvetty ZR1. Dává nakonec 485 kW (659 k) a 818 N.m se přenáší dozadu díky polosamočinné italské převodovce CIMA s řazením pádly pod volantem. Z nuly na 96 km/h auto zrychlí za 3,2 s, čtvrt míle (402 m) mu dle předběžných testů trvá 11 s a rozjede se až na 340 km/h. Prostě supersport jak má být, vždyť také váží jen 1315 kg, nebo je alespoň tato hmotnost cílem dalšího vývoje.

Podvozek s nezávislým víceprvkovým zavěšením je převážně z vysokopevnostní oceli a zkonstruoval jej známý Lee Noble, karosářské panely byly pro změnu vyrobeny z plastů vyztužených uhlíkovými vlákny. Mohou být ale i kevlarové nebo čistě karbonové. Arrinera počítá se silniční homologací, ale i s ještě lehčí verzí pro dovádění na okruhu, v příplatcích se objeví také noční vidění a nezbytné karbonové obložení kokpitu. Při představení prototypu před bezmála třemi lety společnost tvrdila, že auto bude stát asi 160 tisíc dolarů (necelých 3,2 milionu korun) bez daně! Nyní to ale vzhledem k dalšímu vývoji vypadá na větší částku.

Plány jsou smělé. Produkce začne během několika měsíců a pokud časem dosáhne 100 vozů ročně, bude se jednat o ideální stav. Takových projektů ale bylo v historii hodně a většina z nich skončila u postavení maximálně několika exemplářů. Ne že bychom to firmě nepřáli, to ne, ale nový výrobce bez zázemí velkého koncernu to má vždy velmi těžké. Již zmíněný Horacio Pagani byl jedním z mála, kteří se chytili. Arrinera ale sází na poměrně dostupnou techniku. Tak uvidíme, zda se objednávky z Evropy, USA, Číny i od arabských šejků jen pohrnou...

Psali jsme: Arrinera Venocara: Technická data polského supersportu

Spolupracujeme s TipCars.com
MHD v Praze by mohla být kvůli smogu zdarma MHD v Praze by mohla být kvůli smogu zdarma

Pražští radní budou v úterý kvůli smogu v hlavním městě…

Komentář Bohumila Pečinky: Kde vzal Babiš peníze? Komentář Bohumila Pečinky: Kde vzal Babiš peníze?

Ta aféra skutečně má parametry stát se předvolebním…

Grandi Stazioni na pronájmu nádraží vydělala 65 milionů Grandi Stazioni na pronájmu nádraží vydělala 65 milionů

Bývalý nájemce pražského hlavního nádraží, italská…

 
Zdroj: WorldCarFans
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné

Na karoseriích automobilů či v prospektech vídáme…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 






 
Range Rover Sport SVR: Jak rychle zvládne 100 km/h na štěrku? A co mokrá tráva?

Range Rover Sport SVR: Jak rychle zvládne 100 km/h na štěrku? A co mokrá tráva?

Dnes 13:50

Range Rover Sport SVR si zasprintoval na různých površích. Za jak dlouho zrychlí na 100 km/h na trávě nebo blátě?




Blesk.cz

Školáci přežili lavinu pod kulečníkem. Díky platu sklenic Nutelly

Školáci přežili lavinu pod kulečníkem. Díky platu…

Eduardo, Samuel a Ludovica byli v italských horách spolu s rodiči na prázdninách. Když ani ne desetileté děti ve…

Česká spořitelna uťala spolupráci s Fincentrem. A žaluje ho za matení klientů

Česká spořitelna uťala spolupráci s Fincentrem. A…

Česká spořitelna ukončuje spolupráci s poradenskou společností Fincentrum a podává na ni žalobu. Fincentrum bylo…

 

iSport.cz

TOP zajímavosti z NHL: Lundqvist čaroval, vlastní obdivuhodný rekord

TOP zajímavosti z NHL: Lundqvist čaroval, vlastní…

Góly, body, čísla. Zámořská NHL se přímo topí ve statistikách, experti tlačí informace ze všech stran a není…

Plíšková smetla domácí naději a je ve čtvrtfinále. Strýcová končí

Plíšková smetla domácí naději a je ve čtvrtfinále.…

Česká tenistka Karolína Plíšková hladce postoupila do čtvrtfinále ženské dvouhy na Australian Open. Turnajová…

 

Reflex.cz

Kardinál Vlk trpí rakovinou, čeká ho chemoterapie

Kardinál Vlk trpí rakovinou, čeká ho chemoterapie

Kardinál Miloslav Vlk trpí rakovinou plic s metastázami do kostí a čeká ho chemoterapie. Zdravotní problémy se u…

Muži byli zatčeni za znásilnění v přímém přenosu, které pouštěli na Facebooku

Muži byli zatčeni za znásilnění v přímém přenosu,…

Velmi neobvyklý případ zločinu v přímém přenosu na Facebooku, ktery vedl k okamžitému zatčení pachatelů, se…

 
 
reklama