Arrinera Venocara: Technická data polského supersportu
Varšavská firma Arrinera Automotive zveřejnila technické údaje svého malosériového supersportu Venocara. Na vývoji vozu se podílel Lee Noble, tvůrce vozů Ultima či Noble, který se nedávno stal i jedním z akcionářů společnosti Arrinera.
Arrinera Venocara je poháněna kompresorem přeplňovaným vidlicovým osmiválcem o objemu 6,2 litru, původem z Corvette ZR1. Výkon i maximální točivý moment polského supersportu vzrostl oproti Corvettě jen minimálně, udávané hodnoty jsou 478 kW (650 k) a 820 Nm. Síla motoru je prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky Graziano posílána na zadní kola.
Venocara zrychlí z 0-100 km/h za 3,2 s, z 0-200 km/h akceleruje za 8,9 s. Čtvrt míle vůz ujede za 11 s, maximální rychlost je 340 km/h.
Během brzdění zvládne Venocara vyvinout přetížení 1,1–1,3 g. O zastavení vozu se starají 380mm karbon-keramické kotouče se šestipístkovými třmeny vpředu a 350mm disky se čtyřpístkovými třmeny vzadu. Podle polské firmy dokáže Venocara z rychlosti 300 km/h zabrzdit za méně než 7 s, z rychlosti 200 km/h zastaví na 133 metrech. Působivý je i čas 0–300–0 km/h, který Venocara údajně zvládne za méně 40 s.
Základem polského supersportu je trubkový ocelový rám, panely karoserie a podlaha jsou vyrobeny z karbonových a kevlarových kompozitů.
O vzhledu není třeba dlouze hovořit, nůžkové dveře a agresivní vzhled v mnohém připomínají vozy italské značky Lamborghini. Křivky Venocary navrhoval designér Pavlo Burkatsky.
Automobil je 4.450 mm dlouhý, 2.056 mm široký a 1.190 mm vysoký, rozvor činí 2.695 mm.
Součástí výbavy Arrinery má být infračervená kamera, jejíž obraz se promítá na displej umístěný na vrcholu palubní desky, zatímco na obrazovce na středové konzole se zobrazují informace z navigace.
Exkluzivitu polského supersportovního kupé má zvyšovat i provedení interiéru. V tom je hojně využit karbon a kvalitní kůže, které doplňují detaily z hliníku.
Arrinera Venocara je už sice hotová, přípravy před sériovou výrobou ale ještě probíhají, a tak se vůz začne vyrábět až na podzim 2012. Ceny vozu by měly začínat na částce 100.000 liber (zhruba 2,8 milionu korun). Jedná se o působivou cenovku s ohledem na výkony auta, nezapomeňme ale na to, že se jedná o mladou a nezkušenou firmu.
Budoucí plány Arrinera Automotive počítají s lehkým roadsterem s hmotností okolo 500 kg. Na výběr bude jednosedadlové a dvousedadlové provedení. Druhý model firmy Arrinera má být poháněn motorem o výkonu v rozmezí 147-221 kW.