Artega se vrací s elektrickým kupé a čtyřkolkou

 

Artega naplno míří mezi výrobce elektromobilů a představuje kupé známých tvarů ve společnosti zcela nové čtyřkolky.

Společnost Artega Automobil GmbH & Co. KG byla založena v roce 2006 a krátce nato představila atraktivní kupé Artega GT s šestiválcem o objemu 3,6 litru od Volkswagenu před zadními koly.

Na konci roku 2009 se stoprocentním majitelem malé automobilky stala investiční společnost Tresalia Capital, známá ve světě především jako většinový vlastník pivovaru Modelo, produkujícího mexické pivo Corona. Právě pod jejími křídly se představil elektromobil SE a následně došlo v létě roku 2012 k vyhlášení bankrotu.

Na podzim roku 2012 se Artega Automobil GmbH & Co. KG stala znovu majetkem rodiny zakladatele, jímž je Klaus Dieter Frers, a pod jeho vedením představila na letošním IAA rovnou dvojici modelů. Jsou jimi kupé Scalo a čtyřkolka Karo.

První z této dvojice Artega Scalo se nijak netají svou příbuzenskou vazbou k původnímu kupé GT, resp. jeho elektrickému provedení SE. Exteriér novinky se odlišuje jen lehce upravenými předními a zadními partiemi karoserie vyrobené z polyuretanu a karbonu.

Dvoumístný interiér Artegy Scalo nabízí mimo jiné digitální přístrojový štít, bezdrátové dobíjení mobilních telefonů nebo audio systém s výkonem 800 W.

K pohonu slouží dvojice elektromotorů Voltabox s celkovým výkonem 300 kW, který lze na deset sekund zvýšit až na 390 kW. Točivý moment vrcholí hodnotou 780 Nm. Potřebnou energii elektromotorům poskytují lithium-iontové baterie s kapacitou 37 kWh.

Artega Scalo stojí na 20-palcových kolech a zvládne akceleraci z 0 na 100 km/h za 3,6 s. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h, ale pokud kapacita baterií klesne pod 25 procent, činí maximální rychlost jen 200 km/h. To aby byl zachován dostatečný dojezd.

Při plně nabitých bateriích má být Scalo schopné ujet až 400 km. K dobití na plnou kapacitu lze využít domácí zásuvky, kdy je ovšem potřeba počítat s deseti hodinami. Zatímco s 64 kW rychlonabíječkou lze vyrazit zpátky na silnice po jedné hodině.

Kupé dlouhé 4010 mm, široké 1880 mm a vysoké 1200 mm má rozvor náprav 2460 mm a jeho hmotnost je 1585 mm. Výrobce dokonce uvádí i objem zavazadlového prostoru, který nabídne 250 litrů.

Produkce Artegy Scalo je omezena na pouhých dvanáct exemplářů, což svádí k myšlence, že oživená společnost hodlá využít karoserie a šasi, které nebyly před lety použity k produkci původního GT. Cena je údajně stanovena na 170.000 euro (zhruba 4.625.000 Kč).

Artega vyhlásila bankrot, jednání s asijským investorem zkrachovala

Druhou novinkou značky Artega je studie elektřinou poháněné silniční čtyřkolky Karo, která je připravena pro sériovou výrobu. Toto atraktivní vozítko má být nabízeno minimálně ve třech výkonových verzích.

Elektromotor pohánějící zadní kola tak podle provedení disponuje výkonem 4, 15 nebo 17 kW a točivým momentem až 100 N.m u nejvýkonnější verze. Maximální rychlost jednotlivých verzí bude elektronicky omezena na 45, 85 a 105 km/h.

Potřebnou energii bude poskytovat 5,3 kWh lithium-iontová baterie, která umožní dojezd až 80 km a bude možné ji dobít na plnou kapacitu za 2,5 hodiny.

Čtyřkolka Artega Karo je dlouhá 2075 mm, široká 1300 mm, vysoká 1153 mm, má rozvor 1455 mm a její hmotnost je 320 kg. Cena ani termín uvedení na trh prozatím nejsou k dispozici.

Spolupracujeme s TipCars.com
Švýcarská pošta investuje ve Francii a prodělává miliony Švýcarská pošta investuje ve Francii a prodělává miliony

Švýcarská pošta se čtrnáct let věnuje zahraničnímu…

Sebevražedný útok v Kábulu. O život přišlo nejméně 57 osob Sebevražedný útok v Kábulu. O život přišlo nejméně 57 osob

Nejméně 57 lidí zabil sebevražedný útočník, který se…

Polská PiS vyrazila do boje s klesající popularitou Polská PiS vyrazila do boje s klesající popularitou

Polská vládnoucí strana slibuje štědré výdaje, snížení…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová

Americký prezident Donald Trump při svých cestách zatím…

TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové…

 





 
BMW budou stále chytřejší, ale autonomní technologie jsou daleko, říká člen představenstva

BMW budou stále chytřejší, ale autonomní technologie jsou daleko, říká člen představenstva

Dnes 17:31

Přestože mnichovská značka plánuje v budoucnu stavět stále inteligentnější vozy, plně autonomní auta jsou prý ještě hodně vzdálená.




Blesk.cz

3G je u nás mizerné, ale vypínat se zatím nebude. Na vině jsou zastaralé mobily

3G je u nás mizerné, ale vypínat se zatím nebude. Na…

Cca před pěti lety T-Mobile oznámil, že v roce 2018 začne vypínat 3G síť. V roce 2015 operátor upřesnil, že do…

Ohořelá psí těla s provazy kolem krku: Zvířata mučí děti?

Ohořelá psí těla s provazy kolem krku: Zvířata mučí děti?

Uhořelá těla pohozená v potoce a na poli s provazy kolem krku…V osadě u slovenského města Trebišov se našla…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Wágner o penaltě: On říká, že na mě položil ruku, já říkám, že byla

Wágner o penaltě: On říká, že na mě položil ruku, já…

Zase jen remíza. Na jaře už šestá. Ano, plichta 1:1, kterou Karviná uhrála doma s Teplicemi, je už šestým…

 

Reflex.cz

Vzpomínka na Pavla Šruta: Lichožrouti, ponožky a ilustrace

Vzpomínka na Pavla Šruta: Lichožrouti, ponožky a ilustrace

PAVEL ŠRUT A GALINA MIKLÍNOVÁ jsou, pokud jde o dětské knížky, dvojjediná bytost – za posledních deset let jich…

Nindžové, zabijáci ze stínů, bojovníci, kteří nechtěli bojovat. Kdo skutečně byli?

Nindžové, zabijáci ze stínů, bojovníci, kteří…

Legendární japonští bojovníci jsou opředeni řadou mýtů a polopravd. Nindžům jsou často přisuzovány téměř…