15.10. 2013 Michal Fokt

Aston Martin chce zůstat u motorů V12, odmítá hybridy

Aston Martin chce zůstat u motorů V12, odmítá hybridy

Britský výrobce sportovních gétéček by rád zachoval co nejdéle stávající pořádky a tak v dohledné době neplánuje žádný downsizing a v klidu ho nechává i současná móda hybridních superaut.

Poslední dobou to vypadalo, že se automobilce Aston Martin daří. Posílá na trhy nové modely, stávající udržuje v dobré kondici a dokonce i rozhodnutí přepracovat Toyotu iQ v minivůz Cygnet vypadalo jako skvělý nápad. Ale teď značka trošku ztrácí lesk. Ukazuje se, že za loňský rok vykázala ztrátu nezanedbatelných 39,2 milionu dolarů, což určitě nepotěší, byť oproti roku 2011 se schodkem 43,8 milionu rozhodně jde o zlepšení.

Ba co víc, Aston Martin Cygnet se ukázal jako naprostý propadák a jeho výroba končí. Meziročně navíc pokles prodej Astonů o 9 % a například v roce 2007 prodával téměř dvojnásobek současného stavu. Na rozdíl od loňska tak nedostanou akcionáři na dividendách ani libru. Aston sice říká, že jde o následky recese, ale to asi neviděli, jak si vede Ferrari...

A s tím patrně souvisí i skutečnost, že šéf automobilky Ulrich Bez prohlásil, že Aston nemá ambice soutěžit se současnými hybridními supersporty. Podle něj je hybrid ve sporťáku zbytečný, na rozdíl od F1, kdy je elektřina potřebná pro předjetí. A nižší spotřeba? Stačí prý jet trochu pomaleji a nastane výrazný rozdíl. Nebudu Bezovi sahat do svědomí, ale spíš to na mě působí dojmem, že se dělá z nouze ctnost. Aston není výrobce puristických sporťáků a hybridní technika by určitě naturelu jejích aut vcelku seděla, ovšem vzhledem k ekonomické situaci na ní prostě nejsou peníze...

Ale najdou se i vyloženě pozitivní zprávy. Namísto hybridů a downsizingu se AM zaměří na to, aby jejich auta byla co nejlehčí a nejaerodynamičtější. Jde o pokračování dosavadní filozofie, za posledních pět let díky těmto změnám a úspornějším motorům klesla údajně o 30 %. Ba co víc, jak už bylo naznačeno, u Astonu nemáme v nejbližších pěti až deseti počítat s žádným zmenšováním objemů a snižování počtu válců, V12 vydrží v nabídce i nadále. Vzhledem k tomu, že se Aston dohodl na spolupráci s AMG, je ovšem jisté, že na důležitosti budou i v Gaydonu nabírat osmiválce a nakonec vládu definitivně převezmou.

Spolupracujeme s TipCars.com
Počátky BMW i3 lze vysledovat do roku 1991. Koncept E1 měl dojezd 200 kilometrů Počátky BMW i3 lze vysledovat do roku 1991. Koncept E1 měl dojezd 200 kilometrů

Počátky dnešního elektromobilu BMW i3 se datují už do…

Demonstrace v Londýně. Desetitisíce lidí žádaly nové referendum o brexitu Demonstrace v Londýně. Desetitisíce lidí žádaly nové referendum o brexitu

Desetitisíce odpůrců odchodu Británie z Evropské unie se…

Zvýší-li Spojené státy cla na automobily, Evropská unie zareaguje, řekl eurokomisař Zvýší-li Spojené státy cla na automobily, Evropská unie zareaguje, řekl eurokomisař

Evropská unie odpoví, pokud Spojené státy zvýší cla na…

 

Štítky Aston Martin

 

Přidat názorDiskuse: Aston Martin chce zůstat u motorů V12,…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Studii kvality nových aut vévodí korejské značky. Němci se propadli Studii kvality nových aut vévodí korejské značky. Němci se propadli

Za první rok podle údajů od zákazníků některé značky…

Nová Kia Ceed má první ceny. Za 530.000 Kč je v plné výbavě! Nová Kia Ceed má první ceny. Za 530.000 Kč je v plné výbavě!

Zatímco na české ceny nové Kie Ceed si ještě musíme…

 





 
Nissan March Super Turbo: Miniaturní hothatch s technikou, která předběhla dobu

Nissan March Super Turbo: Miniauto s technikou, která předběhla dobu

Včera

Původní Nissan Micra, na některých trzích nazývaný March, byl typickým japonským malým autem 80. let. Paradoxně na jeho základě vznikla nezvykle technicky řešená sportovní verze.




Blesk.cz

Rusko utužuje blokaci internetu. Kdo zveřejní odkaz na zakázaný web, zaplatí tučnou pokutu

Rusko utužuje blokaci internetu. Kdo zveřejní odkaz…

Ruskou sněmovnou (Státní duma) prošel nový zákon (TASS v ruštině), který zkomplikuje život tamním vyhledávačům.…

Na co drahé kufry? Muž v Praze přišel do vlaku s popelnicí!

Na co drahé kufry? Muž v Praze přišel do vlaku s popelnicí!

Nač kupovat na dovolenou drahé kufry! Pasažér vlaku z pražského hlavního nádraží si zavazadlo udělal z běžné…

 

iSport.cz

Hvězdného jména se nazalekli. Nejsme komparz, radují se čeští hrdinové

Hvězdného jména se nazalekli. Nejsme komparz, radují…

Že budou na Ostrava Beach Open bojovat o nejvyšší příčky české ženy, se počítalo. Senzačně se k nim přidali i…

Jižní Korea - Mexiko 1:2. Chicharito 50. gólem přiblížil postup

Jižní Korea - Mexiko 1:2. Chicharito 50. gólem…

Fotbalisté Mexika ve druhém utkání na mistrovství světa porazili Jižní Koreu 2:1, ve skupině F navázali na…

 

Reflex.cz

Chystáte se na dovolenou do Švýcarska? Tady je 12 švýcarských unikátů a důvodů, proč je navštívit

Chystáte se na dovolenou do Švýcarska? Tady je 12…

Co se vám vybaví, když se řekne Švýcarsko? Matterhorn, čokoláda, hodinky, nebo snad sýry? Tahle malá, neutralitu…

Unikátní fotogalerie: Kočky sjeté kočičím kokainem vykouzlí úsměv každému

Unikátní fotogalerie: Kočky sjeté kočičím kokainem…

Jestli jste milovníci domácích mazlíčků, svéhlavých a inteligentních koček, pak musíte znát tuto rostlinu: šantu…