Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Aston Martin chce zůstat u motorů V12, odmítá hybridy

Michal Fokt
Diskuze (33)
Britský výrobce sportovních gétéček by rád zachoval co nejdéle stávající pořádky a tak v dohledné době neplánuje žádný downsizing a v klidu ho nechává i současná móda hybridních superaut.

Poslední dobou to vypadalo, že se automobilce Aston Martin daří. Posílá na trhy nové modely, stávající udržuje v dobré kondici a dokonce i rozhodnutí přepracovat Toyotu iQ v minivůz Cygnet vypadalo jako skvělý nápad. Ale teď značka trošku ztrácí lesk. Ukazuje se, že za loňský rok vykázala ztrátu nezanedbatelných 39,2 milionu dolarů, což určitě nepotěší, byť oproti roku 2011 se schodkem 43,8 milionu rozhodně jde o zlepšení.

Ba co víc, Aston Martin Cygnet se ukázal jako naprostý propadák a jeho výroba končí. Meziročně navíc pokles prodej Astonů o 9 % a například v roce 2007 prodával téměř dvojnásobek současného stavu. Na rozdíl od loňska tak nedostanou akcionáři na dividendách ani libru. Aston sice říká, že jde o následky recese, ale to asi neviděli, jak si vede Ferrari...

A s tím patrně souvisí i skutečnost, že šéf automobilky Ulrich Bez prohlásil, že Aston nemá ambice soutěžit se současnými hybridními supersporty. Podle něj je hybrid ve sporťáku zbytečný, na rozdíl od F1, kdy je elektřina potřebná pro předjetí. A nižší spotřeba? Stačí prý jet trochu pomaleji a nastane výrazný rozdíl. Nebudu Bezovi sahat do svědomí, ale spíš to na mě působí dojmem, že se dělá z nouze ctnost. Aston není výrobce puristických sporťáků a hybridní technika by určitě naturelu jejích aut vcelku seděla, ovšem vzhledem k ekonomické situaci na ní prostě nejsou peníze...

Ale najdou se i vyloženě pozitivní zprávy. Namísto hybridů a downsizingu se AM zaměří na to, aby jejich auta byla co nejlehčí a nejaerodynamičtější. Jde o pokračování dosavadní filozofie, za posledních pět let díky těmto změnám a úspornějším motorům klesla údajně o 30 %. Ba co víc, jak už bylo naznačeno, u Astonu nemáme v nejbližších pěti až deseti počítat s žádným zmenšováním objemů a snižování počtu válců, V12 vydrží v nabídce i nadále. Vzhledem k tomu, že se Aston dohodl na spolupráci s AMG, je ovšem jisté, že na důležitosti budou i v Gaydonu nabírat osmiválce a nakonec vládu definitivně převezmou.

Michal Fokt
Diskuze (33)
16. 10. 2013 08:44
Re: baterkoid
hybrid ale není evropskou zalezitosti, primarnim trhem hybridu je Asie a USA

a to jestli pritezuji nebo ne, koukneme se na pocatky konvencnich motorizaci, jak ty za svoji karieru postoupili a jak zezačátku zatezovali a zatezuji dodnes, hybrid je jen něco na pul cesty aby to bylo pristupnejsi pro vetsi část zakazniku, tohle všechno nakonec bude koncit u neceho jako je OLEV, a je celkem jedno ze za nasich zivotu se nedostanou třeba ani na desitky % celosvetove
Avatar - Dylan McKay
15. 10. 2013 20:45
Re: Zase ty kecy
Kombík nebo SUV nějaké menší, ne V8 ani V6. Teď je velký výběr. Konečně! :yes:
Avatar - Dylan McKay
15. 10. 2013 20:43
Re: Zase ty kecy
Kámo, až budu chtít dělat machry, tak si z garáže vyndám 911. Rozhodně víc radosti a krásy než s R8... ;-)
Ale lidem vzadu se prostě v Priusu sedí lépe než v Porsche. Víš co jsou zadní sedadla, ne?
15. 10. 2013 20:39
Re: Za tohle prohlášení si Aston získal moje srdce
v EU mozna jsou, ale nikdy neprijali Euro a brzy nejspis z EU vystoupi. Naprosta vetsina Britu je proti a konecne to pochopili pod tlakem i zakonodarci. Koneckoncu, VB je v Evrope jedna z mala zemi v rustu a roste vyrazne i automobilovy trh, coz zbytek Evropy pouzivajici Euro muze jen zavidet. O Svycarsku skoda mluvit, to je na tom jeste lepe, i kdyz jejich situace je jina.

EU mela zustat pouze na urovni volneho pohybu lidi a zbozi, tim to melo skoncit. Dnes je to ciste byrokraticky aparat, ktery k NICEMU dobremu neni, pomineme-li dve vyse zminene veci. Stoji nesmyslne penize, nic se neresi, vysmysli se nesmysly. Potom zavedeme Euroval, abychom mohli zachranovat z penez lidi staty, ktere se potapi. o pekne dekuji, zrusit EU. At zije treba Nigel Farrage a jemu podobni.
Avatar - flyboyeda
15. 10. 2013 20:37
Re: Zase ty kecy
tak na ježdění po Praze je to vynikající auto, mě se i líbí myšlenka mít jenom elektrické auto jenom na město a když člověk vyrazí dál za město vezme si jiné auto

poslední doubou pro mě začínají ztrácet význam supersportovní auta, na ty naše silnice je to škoda, proto se mi líbí Audi Nanuk

jinak když člověk bydlí někde kde jsou lepší silnice supersport by smysl dával,ale stejně každá silnice se musí někdy opravit a s Nanukem to člověk neřeší

teď akorát řeším jestli kombík a nebo SUV

musím končit,tak zas někdy aloha