15.10. 2013 Michal Fokt

Aston Martin chce zůstat u motorů V12, odmítá hybridy

Aston Martin chce zůstat u motorů V12, odmítá hybridy

Britský výrobce sportovních gétéček by rád zachoval co nejdéle stávající pořádky a tak v dohledné době neplánuje žádný downsizing a v klidu ho nechává i současná móda hybridních superaut.

Poslední dobou to vypadalo, že se automobilce Aston Martin daří. Posílá na trhy nové modely, stávající udržuje v dobré kondici a dokonce i rozhodnutí přepracovat Toyotu iQ v minivůz Cygnet vypadalo jako skvělý nápad. Ale teď značka trošku ztrácí lesk. Ukazuje se, že za loňský rok vykázala ztrátu nezanedbatelných 39,2 milionu dolarů, což určitě nepotěší, byť oproti roku 2011 se schodkem 43,8 milionu rozhodně jde o zlepšení.

Ba co víc, Aston Martin Cygnet se ukázal jako naprostý propadák a jeho výroba končí. Meziročně navíc pokles prodej Astonů o 9 % a například v roce 2007 prodával téměř dvojnásobek současného stavu. Na rozdíl od loňska tak nedostanou akcionáři na dividendách ani libru. Aston sice říká, že jde o následky recese, ale to asi neviděli, jak si vede Ferrari...

A s tím patrně souvisí i skutečnost, že šéf automobilky Ulrich Bez prohlásil, že Aston nemá ambice soutěžit se současnými hybridními supersporty. Podle něj je hybrid ve sporťáku zbytečný, na rozdíl od F1, kdy je elektřina potřebná pro předjetí. A nižší spotřeba? Stačí prý jet trochu pomaleji a nastane výrazný rozdíl. Nebudu Bezovi sahat do svědomí, ale spíš to na mě působí dojmem, že se dělá z nouze ctnost. Aston není výrobce puristických sporťáků a hybridní technika by určitě naturelu jejích aut vcelku seděla, ovšem vzhledem k ekonomické situaci na ní prostě nejsou peníze...

Ale najdou se i vyloženě pozitivní zprávy. Namísto hybridů a downsizingu se AM zaměří na to, aby jejich auta byla co nejlehčí a nejaerodynamičtější. Jde o pokračování dosavadní filozofie, za posledních pět let díky těmto změnám a úspornějším motorům klesla údajně o 30 %. Ba co víc, jak už bylo naznačeno, u Astonu nemáme v nejbližších pěti až deseti počítat s žádným zmenšováním objemů a snižování počtu válců, V12 vydrží v nabídce i nadále. Vzhledem k tomu, že se Aston dohodl na spolupráci s AMG, je ovšem jisté, že na důležitosti budou i v Gaydonu nabírat osmiválce a nakonec vládu definitivně převezmou.

Spolupracujeme s TipCars.com
Annonce mění majitele, kupuje ji Vltava Labe Media Annonce mění majitele, kupuje ji Vltava Labe Media

Vydavatelství Vltava Labe Media koupilo 100 procent…

Audi si prodej Ducati nakonec rozmyslela Audi si prodej Ducati nakonec rozmyslela

Německý výrobce luxusních automobilů Audi upustil od…

Kvóty na uprchlíky nefungují, tvrdí Tusk Kvóty na uprchlíky nefungují, tvrdí Tusk

Přerozdělování žadatelů o azyl mezi členské země Evropské…

Tesla dostala velkou zakázku od Pepsi Tesla dostala velkou zakázku od Pepsi

Společnost PepsiCo si od amerického výrobce elektromobilů…

 

Štítky Aston Martin

 

Přidat názorDiskuse: Aston Martin chce zůstat u motorů V12,…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Revoluci elektromobilů zbrzdí jeden nečekaný fakt. Za vše prý může Tesla Revoluci elektromobilů zbrzdí jeden nečekaný fakt. Za vše prý může Tesla

Firmy, které se zabývají distribucí baterií jak pro…

Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze

Třetí generace "placatého" Mercedesu dorazila na český…

 





 
To nejlepší ze škodováckého muzea. Škoda 720. Nejhezčí škodovka z dob socialismu

To nejlepší ze škodováckého muzea. Škoda 720. Nejhezčí škodovka z dob socialismu

Dnes 12:50

Měla konkurovat vozům Alfy Romeo nebo BMW, nakonec ale zůstalo jen u několika postavených prototypů. O kom je řeč? O Škodě 720.




Blesk.cz

Češi za měsíc prosurfují necelý 1 GB mobilních dat. Slováci jsou na tom ještě hůř

Češi za měsíc prosurfují necelý 1 GB mobilních dat.…

Tuzemští operátoři škrtí Čechy na vysokých cenách za data, proto se na mobilu surfovat bojíme a hlídáme si každý…

Rozvod Angeliny a Pitta: Zoufalý Brad udělal Angelině troufalý návrh!

Rozvod Angeliny a Pitta: Zoufalý Brad udělal…

Že by se to mezi Bradem Pittem (53) a Angelinou Jolie (42) urovnalo a žádný rozvod se nekonal? Hollywoodská…

 

iSport.cz

Extraliga NARUBY: Naštvaný Rolinek, TOP kalhoty a kdy je lepší zhasnout

Extraliga NARUBY: Naštvaný Rolinek, TOP kalhoty a…

 Baví vás Liga naruby? Pravidelný přehled kuriózních situací ve fotbalové HET lize můžete najít na stránkách…

Pelta vystoupil: Bez někoho s koulema bychom skončili. Mám vás rád, čau

Pelta vystoupil: Bez někoho s koulema bychom…

Dění na mimořádné Valné hromadě FAČR rozčeřil Miroslav Pelta. Bývalý šéf českého fotbalu musel ve funkci skončit…

 

Reflex.cz

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa: Námi nastavený model je modelem pro EU

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa:…

Po 19 letech přijel v pondělí do Prahy někdejší několikanásobný slovenský premiér Vladimír Mečiar. Ten je…

Tomio, usměj se na Zemana!

Tomio, usměj se na Zemana!

Projev pana předsedy Tomia Okamury na sjezdu SPD umístil někdo - buď sám pan Okamura, nebo některý z jeho lidí -…