15.10. 2013 Michal Fokt

Aston Martin chce zůstat u motorů V12, odmítá hybridy

Aston Martin chce zůstat u motorů V12, odmítá hybridy

Britský výrobce sportovních gétéček by rád zachoval co nejdéle stávající pořádky a tak v dohledné době neplánuje žádný downsizing a v klidu ho nechává i současná móda hybridních superaut.

Poslední dobou to vypadalo, že se automobilce Aston Martin daří. Posílá na trhy nové modely, stávající udržuje v dobré kondici a dokonce i rozhodnutí přepracovat Toyotu iQ v minivůz Cygnet vypadalo jako skvělý nápad. Ale teď značka trošku ztrácí lesk. Ukazuje se, že za loňský rok vykázala ztrátu nezanedbatelných 39,2 milionu dolarů, což určitě nepotěší, byť oproti roku 2011 se schodkem 43,8 milionu rozhodně jde o zlepšení.

Ba co víc, Aston Martin Cygnet se ukázal jako naprostý propadák a jeho výroba končí. Meziročně navíc pokles prodej Astonů o 9 % a například v roce 2007 prodával téměř dvojnásobek současného stavu. Na rozdíl od loňska tak nedostanou akcionáři na dividendách ani libru. Aston sice říká, že jde o následky recese, ale to asi neviděli, jak si vede Ferrari...

A s tím patrně souvisí i skutečnost, že šéf automobilky Ulrich Bez prohlásil, že Aston nemá ambice soutěžit se současnými hybridními supersporty. Podle něj je hybrid ve sporťáku zbytečný, na rozdíl od F1, kdy je elektřina potřebná pro předjetí. A nižší spotřeba? Stačí prý jet trochu pomaleji a nastane výrazný rozdíl. Nebudu Bezovi sahat do svědomí, ale spíš to na mě působí dojmem, že se dělá z nouze ctnost. Aston není výrobce puristických sporťáků a hybridní technika by určitě naturelu jejích aut vcelku seděla, ovšem vzhledem k ekonomické situaci na ní prostě nejsou peníze...

Ale najdou se i vyloženě pozitivní zprávy. Namísto hybridů a downsizingu se AM zaměří na to, aby jejich auta byla co nejlehčí a nejaerodynamičtější. Jde o pokračování dosavadní filozofie, za posledních pět let díky těmto změnám a úspornějším motorům klesla údajně o 30 %. Ba co víc, jak už bylo naznačeno, u Astonu nemáme v nejbližších pěti až deseti počítat s žádným zmenšováním objemů a snižování počtu válců, V12 vydrží v nabídce i nadále. Vzhledem k tomu, že se Aston dohodl na spolupráci s AMG, je ovšem jisté, že na důležitosti budou i v Gaydonu nabírat osmiválce a nakonec vládu definitivně převezmou.

Spolupracujeme s TipCars.com
Orbán: George Soros chce dát každému imigrantovi 15 tisíc euro Orbán: George Soros chce dát každému imigrantovi 15 tisíc euro

Podpora migrace není odpovědí na ekonomické problémy,…

Praha spustila parkovací aplikaci. Slibuje si od ní plynulejší provoz Praha spustila parkovací aplikaci. Slibuje si od ní plynulejší provoz

Pražský magistrát spustil do plného provozu svoji…

Jurečka by chtěl přijmout 1500 Ukrajinců na zemědělské práce Jurečka by chtěl přijmout 1500 Ukrajinců na zemědělské práce

Ministerstvo zemědělství chce zrychlit přijímání…

Tesla Model 3 bude muset bojovat se silnou konkurencí. Podívejte se Tesla Model 3 bude muset bojovat se silnou konkurencí. Podívejte se

Automobilka Tesla je fenoménem dnešní doby i přesto, že…

 

Štítky Aston Martin

 

Přidat názorDiskuse: Aston Martin chce zůstat u motorů V12,…







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
V německé studii spolehlivosti aut letos uspěly výrobky z Česka a SR V německé studii spolehlivosti aut letos uspěly výrobky z Česka a SR

Prémiové značky, jako například BMW či Audi letos…

Víme, jaká ojetá auta se v Česku prodávají... Jsou čím dál starší Víme, jaká ojetá auta se v Česku prodávají... Jsou čím dál starší

Společnost Cebia analyzovala současnou podobu trhu s…

 





 
Tlak v pneumatikách: Víte, jak často jej kontrolovat? A co hrozí, pokud není správný?

Tlak v pneumatikách: Jak často ho kontrolovat? A co hrozí, pokud není správný?

Dnes 13:27

Správný tlak v pneumatikách je nezbytný pro bezpečnou jízdu. Však to s ním také není jenom tak!




Blesk.cz

Stará krása v novém! Skanzen Kouřim láká na nové expozice

Stará krása v novém! Skanzen Kouřim láká na nové expozice

Na 68 milionů korun vyšla první etapa dostavby Muzea lidových staveb v Kouřimi. Ve skanzenu vyrostla stylizovaná…

Doprava v Chorvatsku kolabuje: Řidiči stojí v kolonách i 7 hodin

Doprava v Chorvatsku kolabuje: Řidiči stojí v…

Jízdu do Chorvatska v sobotu řidičům komplikují dlouhé dopravní zácpy i nehody. ČTK o tom informoval český…

 

iSport.cz

Fotbalové přestupy ONLINE: Které hvězdy změní dres?

Fotbalové přestupy ONLINE: Které hvězdy změní dres?

Před novou sezonou se očekávají velké změny i trenérské rošády v českých i zahraničních klubech. V našem…

Petržela o posilách ve Spartě a Slavii: Čeští hráči jim stejně budou závidět

Petržela o posilách ve Spartě a Slavii: Čeští hráči…

Zažil milionové orgie ve Slavii v éře štědrého Čechoameričana Borise Korbela. Seděl na sparťanské lavičce, když…

 

Reflex.cz

Video z třetího dne na Colours: Návrat legendy, šílenec v červeném a JXD na plátně

Video z třetího dne na Colours: Návrat legendy,…

Třetímu dni na festivalu Colours of Ostrava jednoznačně vládli Midnight Oil. Premiérové vystoupení australské…

Divadlo Waterloo a proč nesnáším komunisty

Divadlo Waterloo a proč nesnáším komunisty

Nejlépe to asi o komunistech řekl legendární stíhací pilot generál Fajtl:„Co slovo, to lež, co čin, to zločin.“