15.10. 2013 Michal Fokt

Aston Martin chce zůstat u motorů V12, odmítá hybridy

Aston Martin chce zůstat u motorů V12, odmítá hybridy

Britský výrobce sportovních gétéček by rád zachoval co nejdéle stávající pořádky a tak v dohledné době neplánuje žádný downsizing a v klidu ho nechává i současná móda hybridních superaut.

Poslední dobou to vypadalo, že se automobilce Aston Martin daří. Posílá na trhy nové modely, stávající udržuje v dobré kondici a dokonce i rozhodnutí přepracovat Toyotu iQ v minivůz Cygnet vypadalo jako skvělý nápad. Ale teď značka trošku ztrácí lesk. Ukazuje se, že za loňský rok vykázala ztrátu nezanedbatelných 39,2 milionu dolarů, což určitě nepotěší, byť oproti roku 2011 se schodkem 43,8 milionu rozhodně jde o zlepšení.

Ba co víc, Aston Martin Cygnet se ukázal jako naprostý propadák a jeho výroba končí. Meziročně navíc pokles prodej Astonů o 9 % a například v roce 2007 prodával téměř dvojnásobek současného stavu. Na rozdíl od loňska tak nedostanou akcionáři na dividendách ani libru. Aston sice říká, že jde o následky recese, ale to asi neviděli, jak si vede Ferrari...

A s tím patrně souvisí i skutečnost, že šéf automobilky Ulrich Bez prohlásil, že Aston nemá ambice soutěžit se současnými hybridními supersporty. Podle něj je hybrid ve sporťáku zbytečný, na rozdíl od F1, kdy je elektřina potřebná pro předjetí. A nižší spotřeba? Stačí prý jet trochu pomaleji a nastane výrazný rozdíl. Nebudu Bezovi sahat do svědomí, ale spíš to na mě působí dojmem, že se dělá z nouze ctnost. Aston není výrobce puristických sporťáků a hybridní technika by určitě naturelu jejích aut vcelku seděla, ovšem vzhledem k ekonomické situaci na ní prostě nejsou peníze...

Ale najdou se i vyloženě pozitivní zprávy. Namísto hybridů a downsizingu se AM zaměří na to, aby jejich auta byla co nejlehčí a nejaerodynamičtější. Jde o pokračování dosavadní filozofie, za posledních pět let díky těmto změnám a úspornějším motorům klesla údajně o 30 %. Ba co víc, jak už bylo naznačeno, u Astonu nemáme v nejbližších pěti až deseti počítat s žádným zmenšováním objemů a snižování počtu válců, V12 vydrží v nabídce i nadále. Vzhledem k tomu, že se Aston dohodl na spolupráci s AMG, je ovšem jisté, že na důležitosti budou i v Gaydonu nabírat osmiválce a nakonec vládu definitivně převezmou.

Spolupracujeme s TipCars.com
Česko se možná připojí k žalobě na německé mýto, uvedl Sobotka Česko se možná připojí k žalobě na německé mýto, uvedl Sobotka

Zavedení mýtného pro osobní auta v Německu od roku 2019,…

Ministerstvo průmyslu chce zrychlit internet, vypíše výzvu na dotace Ministerstvo průmyslu chce zrychlit internet, vypíše výzvu na dotace

Ministerstvo průmyslu a obchodu by mělo do konce března…

Jaderná energetika srazila Westinghouse, bankrot vyjde na stovky miliard Jaderná energetika srazila Westinghouse, bankrot vyjde na stovky miliard

Japonský konglomerát Toshiba informoval své hlavní…

Německé dálnice se v roce 2019 zpoplatní, rozhodl parlament Německé dálnice se v roce 2019 zpoplatní, rozhodl parlament

Řidiči osobních aut budou muset od roku 2019 platit za…

 
 

Přidat názorDiskuse: Aston Martin chce zůstat u motorů V12,…







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta

Koncept vozu bude mít svoji premiéru na autosalonu v…

 






 
Tatra 813, která se proslavila jako Kolos a Drtikolka, vyjela před 50 lety

Tatra 813, která se proslavila jako Kolos a Drtikolka, vyjela před 50 lety

Dnes 12:50

Kořeny vývoje těžkého nákladního vozidla Tatra 813 sahají do přelomu padesátých a šedesátých let, ale první exemplář, jímž byla zahájena výroba tohoto modelu byl dokončen v pátek 24. března roku 1967.




Blesk.cz

Oslavenec Bartoška = dovozce hvězd do Česka! Přehled hollywoodských hvězd, které vylákal do Varů

Oslavenec Bartoška = dovozce hvězd do Česka! Přehled…

Od roku 1994 je Jiří Bartoška, který v pátek oslaví 70. narozeniny, prezidentem Mezinárodního filmového…

Připravte si vitamínovou bombu: 3 recepty na výborné smoothie!

Připravte si vitamínovou bombu: 3 recepty na výborné…

Smoothie je nápojem dneška. Nejde však jen »obyčejný« džus. Kromě šťávy jsou ve smoothie rozmixované celé kusy…

 

iSport.cz

Osudy hvězd. Crosby useknul kus prstu, Ovečkin bruslil pro charitu

Osudy hvězd. Crosby useknul kus prstu, Ovečkin…

Pittsburgh i Washington mají jistotu, v play off NHL ani letos nebudou tyto supersilné týmy chybět. V nočních…

Darida srovnává kouče: EURO 2016? Moc jsme trénovali, asi to byla chyba

Darida srovnává kouče: EURO 2016? Moc jsme…

V reprezentaci je pátým rokem, zažil tři trenéry. Vladimír Darida má mandát srovnávat. Byl Michal Bílek opravdu…

 

Reflex.cz

Václav Klaus ml.: Byty se v Praze nestaví kvůli zeleným fanatikům ve vedení města

Václav Klaus ml.: Byty se v Praze nestaví kvůli…

Pravidelná páteční rubrika, ve které Václav Klaus ml. odpovídá na otázky šefredaktora časopisu Reflex Marka Stoniše.

Posvátná řeka na Novém Zélandu dostala jako první na světě stejná práva jako lidé

Posvátná řeka na Novém Zélandu dostala jako první na…

Více než 140 let trval boj místních Maorů na Severním ostrově na Novém Zélandu, aby úřady uznaly jejich…