Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Aston Martin DBS Superleggera oficiálně: Nejsilnější vůz značky je krásou na kolech

Stanislav Kolman
Diskuze (18)
Nový model Britů má představovat to nejlepší ze světa supervozů i GT. Navíc je Aston Martin DBS Superleggera opravdu nádherný!

Model DBS Superleggera jsme už několikrát mohli zaznamenat na sérii špionážních fotografií, není divu, že Aston Martin ladil jeho schopnosti převážně na slavném Nürburgringu. Nyní se nová vlajková loď značky představuje světu oficiálně, vůz nahrazující Vanquish S je prý oddaný nezapomenutelnému jízdnímu zážitku a špičkové akceleraci.

Automobil navracející dobře známé názvy DBS a Superleggera přijíždí na architektuře modelu DB11. Jde o odlehčenou podlahu, jež kombinuje hliníkové výlisky a odlitky. Standardně dostane vůz adaptivní tlumiče a volbu tří jízdních režimů: GT, Sport a Sport Plus, které mění chování pohonného ústrojí. Suchá hmotnost činí 1693 kilogramů a auto je posazeno na 21“ obutí s pneumatikami Pirelli P Zero.

Zapomeňte na downsizing, srdcem krásného sporťáku se stane V12 biturbo s objemem 5,2 litru, které poskytuje výkon parádních 533 kW (715 k) a 900 N.m točivého momentu dostupných v širokém pásmu od 1800 do 5000 otáček. Aston Martin tak představuje nejvýkonnější automobil, který kdy stavěl. Britové si dali záležet, aby byl motor umístěn co nejníže a nejdále v zadní části šasi, což přináší optimální rozložení hmotnosti a nižší těžiště.

Síla robustního agregátu putuje na zadní kola přes osmistupňovou samočinnou převodovku ZF prostřednictvím mechanického samosvorného diferenciálu, nechybí ani vektorování točivého momentu, což dle tvůrců přináší předvídatelné a záživné řízení. Ve srovnání s DB11 se pozměnil i výfukový systém, který je nyní o deset decibelů hlasitější. Tvůrci ovšem dodávají, že nechtěli jen větší porci hluku, chtěli kvalitní hluk.

Aston Martin tak kloubí dva světy: výbušně hbité reakce supervozu v kombinaci s tím nejlepším ze světa čistokrevných GT. Z klidu na stovku auto zrychluje 3,4 sekundy, na rychlosti 160 km/h je za 6,4 s a pokračovat může na elektronicky omezenou maximálku 340 km/h.

Již ve standardu dostane vůz i bohatou výbavu uvnitř. Nechybí kožené čalounění, bezklíčový přístup a startování, 360stupňová kamera či displej infotainmentu s vestavěnou navigací a možností bezdrátového připojení s chytrým telefonem.

„DBS Superleggera nejenže ukazuje návrat slavného jména značky Aston Martin, ale signalizuje i návrat na samý vrchol segmentu Super GT,“ uvedl při premiéře auta Andy Palmer, generální ředitel značky.

DBS Superleggera dorazí na automobilové trhy v průběhu letošního roku s ceníkem startujícím na 225.000 librách (6,6 milionu Kč). Variantu Volante, kterou jsme taktéž mohli vidět na špionážních snímcích, očekáváme v průběhu roku příštího.

Stanislav Kolman
Diskuze (18)
28. 6. 2018 12:17
Interiér
8-s
28. 6. 2018 10:13
Re: Vypadá skvěle.
pekné vysvetlenie aj keď pri pohľade na ten interíiér nemôžem nájsť žiadne odľahčenie.
27. 6. 2018 21:15
Re: Vypadá skvěle.
Jasné, ale to nevylučuje, ani neospravedlňuje, že to auto je ťažké.
27. 6. 2018 21:02
Re: Vypadá skvěle.
Výraz Superleggera se dříve používal pro verzi, která byla, oproti standardnímu modelu, odlehčená a měla zvýšený výkon. Nebylo tam rádio, klima, lehčí skromné čalounění, koberečky, někdy i okna z plastu, vše podmíněno nižší hmotnosti oproti základní verzi, zpravidla určeno pro puristy nebo event. pro sport. Někdy se to hrotilo až tak, že se řešila hmotnost laku nebo místo znaku auta byla je samolepka atd.

Proto není sama absolutní hodnota hmotnosti relevantní, vždy se to vztahovalo k základnímu modelu.

I když poslední dobou je tento výraz - jako i v tomto případě - jen jakési zatraktivnění modelu a obhájení vyšší ceny.
27. 6. 2018 16:29
Db11
Je vyzera oproti tomuto dost chladne. Toto DBSKO ma štavu.