Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Aston Martin DB11 AMR: Dárek k výročí přijde na 5 milionů

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 13. 5. 2018
29
Zobrazit náhledy (29)
Aston Martin DB11 AMR Aston Martin DB11 AMR Aston Martin DB11 AMR Aston Martin DB11 AMR Aston Martin DB11 AMR Aston Martin DB11 AMR Aston Martin DB11 AMR Aston Martin DB11 AMR Aston Martin DB11 AMR Aston Martin DB11 AMR Aston Martin DB11 AMR Aston Martin DB11 AMR Aston Martin DB11 AMR Aston Martin DB11 AMR Aston Martin DB11 AMR Aston Martin DB11 AMR Aston Martin DB11 AMR Aston Martin DB11 AMR Aston Martin DB11 AMR Aston Martin DB11 AMR Aston Martin DB11 AMR Aston Martin DB11 AMR Aston Martin DB11 AMR Aston Martin DB11 AMR
Aston Martin slaví 70 let řady DB. Aktuální model nese pořadové číslo 11 a britská firma si k významnému jubileu nadělila opravdu hezký dárek.

AMR jako Aston Martin Racing. Po významu zkratky, kterou nese nejnovější provedení řady DB11, není třeba pátrat dlouho. Kupé s s dvakrát přeplňovaným dvanáctiválcem 5,2 l mělo premiéru před dvěma lety v Ženevě, loni v Goodwoodu přibyla verze V8 poháněná čtyřlitrem AMG, rovněž se dvěma turby. Ta v říjnu 2017 shodila pevnou střechu a nahradila ji plátnem.

DB11 AMR, kterou automobilka představila při otevření AMR Performance Center na Nürburgringu, si zachovala větší dvanáctiválec, jenže místo 447 kW (608 k) základní verze dává rovnou 470 kW (639 k), Točivý moment se ale nezvedl, maximum zůstává na hodnotě 700 N.m. Příval krotí stále osmistupňový automat, i když mírně překaliborvaný, na manuální převodovku u této řady může zájemce zapomenout. Potřebuje ho někdo, když auto jede až 334 km/h a z klidu na stovku vystřelí během 3,6 s, o tři desetinky rychleji než standard?

Automobilka toho o změnách oproti němu mnoho neřekla, ale upgradem prošel i podvozek. Ten má adaptivní tlumiče a na zadní nápravě samosvorný diferenciál. Místo chromované mřížky se chlubí AMR černou, také hlavní reflektory dostaly tmavé orámování. Karbonové je přední lízátko, rámečky chladicích otvorů i zrcátka, střechu pak opět pokrývá lesklá černá a koncová světla dostala kouřový efekt. S celkovým pojetím auta ladí i dvacetipalcová kovaná kola.

Kokpit oproti tomu pokrývá hnědá kůže a Alcantara s kontrastním středovým žlutým pruhem na sedadlech a stropě. Možná se hodí více k černému provedení interiéru, které je rovněž k mání. Onen pruh lze mít i na zeleném autě v odstínu Stirling Green, takže vypadá skoro jako tovární závoďák. Firemní fotky dále zachycují tmavě modré a černé vozy. Opěrky mají ražená loga AMR, ta najdeme i na dveřích a hliníkových štítcích na prazích. Doladit vzhled lze karbonovou kapotou, koncovkami výfuku, volantem a nemůže chybět sada kufrů, která se přesně vejde do zavazadelníku.

Za tyto prvky se ovšem k základním 174.995 librám (5,06 milionu korun) připlácí. Edice je striktně omezena na pouhých 100 exemplářů.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku