Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Aston Martin a Red Bull: Premiéra hypersportu naplánována

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Extrémní supersport, jenž vyvíjí Aston Martin se stájí Red Bull, má být odhalen začátkem letošního července, což je prakticky rok po zveřejnění prvních informací o jeho vzniku.

V červnu loňského roku vyplynulo na povrch, že stáj Formule 1 Red Bull Racing by ráda postavila sériový silniční automobil. Nejprve se spekulovalo o možné spolupráci se značkou Infiniti, ale již začátkem loňského července se objevily informace o společném vývoji s britskou automobilkou Aston Martin.

Ve stejnou dobu se pak objevily zprávy o tom, že nový automobil má navrhnout geniální konstruktér Formule 1 Adrian Newey, který je poslední roky spojen právě s týmem Red Bull Racing.

V polovině srpna loňského roku pak dorazily další neoficiální informace a Andy Palmer, generální ředitel Aston Martinu, tehdy uvedl že Adrian Newey nepracuje pro Aston Martin, ale zároveň dodal, že se mu líbí myšlenka silničního vozu od tohoto konstruktéra.

K samotnému vývoji extrémního supersportu tehdy Andy Palmer pouze dodal, že jeho vývoj v Aston Martinu je zvažován a v případě schválení se jeho premiéry můžeme dočkat za dva až tři roku.

Marek Reichman, ředitel pro design značky Aston Martin, k tomu pak dodal, že v případě vývoje takového vozu je možné, že se v jeho designu projeví inspirace konceptem DP-100, navrženým pro simulátor Gran Turismo 6 v loňském roce.

V současnosti je již jasné, že společné dílo Aston Martinu a stáje Red Bull skutečně zamíří na silnice. Pečlivě vybrané skupině zákazníků měla být tato novinka představena již při Velké ceně Monaka a podle informací zveřejněných MotorAuthority se máme oficiálního odhalení vozu s interním označením Project AM-RB 001 dočkat již 5. července během akce uspořádané přímo v sídle automobilky Aston Martin v Gaydonu.

K technice a designu prozatím stále nejsou k dispozici žádné podrobnosti a pouze se opakuje, že novinka bude mít motor uprostřed a konstrukci z karbonu a hliníku, přičemž se má jednat o poměrně kompaktní vůz s aerodynamikou od Adriana Neweyho, ale zakomponovanou do tradičního designu značky Aston Martin.

Vedle koncepce, použitých materiálů a aerodynamiky je zmiňovaná i hmotnost, která má být nižší než 1000 kg a poměr výkonu k hmotnosti pak má být lepší než u McLarenu P1 nebo Koenigseggu One:1. Na závodních okruzích pak má tento automobil dosahovat podobných jízdních výkonů jako monoposty Formule 1 nebo vytrvalostní prototypy třídy LMP1.

Výsledek společného vývoje Aston Martinu a stáje Red Bull má vzniknout v sérii 99 vozů s cenou od 2.500.000 britských liber (zhruba Kč), ale i přesto má být zájem ze strany zákazníků více než dvojnásobný.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)