Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Aston Martin zvažuje Vulcan pro běžný silniční provoz

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Aston Martin uvedl Vulcan jako stroj pro závodní okruhy, ale zákazníci si přejí i jeho silniční verzi.

Autosalon v Ženevě se letos v březnu stal místem světové premiéry jednoho z nejagresivnějších a nejvýkonnějších Aston Martinů v historii značky. Model pojmenovaný Vulcan disponuje vidlicovým dvanáctiválcem o výkonu přes 597 kW a je určen pouze pro použití na uzavřených závodních tratích.

To se ovšem může změnit podle informací zveřejněných v krátkém rozhovoru, poskytnutém Simonem Croftem, produktovým manažerem Vulcanu, holandskému magazínu Autovisie. Podle jeho slov již zákazníci Aston Martinu vyjádřili touhu vlastnit silniční verzi Vulcanu.

Aston Martin nyní údajně analyzuje možnosti legalizace modelu Vulcan pro použití v běžném silničním provozu a Simon Croft k tomu řekl, že se jedná o velmi obtížný úkol, protože při vývoji vozu se s touto možností nepočítalo a vznikl jako výkladní skříň toho nejlepšího pro jízdu na závodním okruhu.

Právě okruhové zaměření Vulcanu, kvůli němuž splňuje relevantní nařízení FIA v oblasti bezpečnosti, může stát v cestě k legalizaci pro běžné silnice. Aston Martin se totiž na rozdíl od Ferrari a McLarenu s jejich LaFerrari a P1 vydal opačným směrem stvořil nejprve závodní stroj, od nějž má být odvozen supersport, což nemusí jít tak snadno jako proměna výše zmíněných v FXX K a P1 GTR.

Aston Martin Vulcan má ve své okruhové verzi vzniknout v sérii 24 vozů, z nichž první již zamířili ke svým majitelům, ale několik exemplářů je údajně ještě volných. Britská automobilka potřebuje na výrobu tohoto stroje zhruba dva měsíce a najednou mohou vznikat čtyři Vulcany.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Avatar - Ada je zase tady
29. 7. 2015 08:11
auto pro jedince s hypertrofovaným egem?
anebo spíš auto pro jedince s malým pinďourem a plnou peněženkou? :-!

Pro redakci: kde je chyba ve spojení: "vozů, z nichž první již zamířili "...? :no: