Astra 1.6 Twinport vs. Golf 1.6 FSI: první srovnávací test

Astra 1.6 Twinport vs. Golf 1.6 FSI: první srovnávací test

 
 

Německý časopis Auto Motor und Sport zveřejnil první srovnávací test nového Opel Astra a Volkswagenu Golf páté generace.


Renomovaný německý časopis Auto Motor und Sport zveřejnil první srovnávací test nového Opel Astra a Volkswagenu Golf páté generace. Jak dopadl duel roku? Překvapivě.

První srovnání obou rivalů přišlo právě v době, kdy se Astra začíná prodávat na německém trhu (k nám příjde 20. dubna). Ještě před zahájením prodeje registroval Opel přes 50.000 objednávek na svou novinku v nižší střední třídě. Budou jezdit zákazníci Opelu opět ve druhém nejlepším autě třídy? Auto Motor und Sport říká, že se časy mění a z Golf-klasse bud brzy Astra-klasse.

Srovnávané vozy
V testu byly srovnávány zřejmě nejoblíběnější verze obou vozů se zážehovými motory o objemu 1,6 l. Opel přijíždí s čtyřválcem s technologií Twinport (variabilní sací potrubí, omezení ztrát škrcením, až 25% výfukových plynů přiváděno zpět do sání), který je na tom papírově hůře (max. výkon 77 kW při 6000 ot./min) ve srovnání s přímým vstřikem benzínu v motoru 1.6 FSI (85 kW při 6000 ot./min) u Golfu. V praxi se opakuje nešvar motorů FSI, které nereagují příliš spontánně v běžných provozních otáčkách, navíc Golf FSI vyžaduje benzín s oktanovým číslem 98. Golf sice zrychluje z klidu na 100 km/h svižněji (za 10,9 s), ale Astra v disciplíně hnací agregát vítězí kultivovanějším chodem a zvukem motoru, stejně tak jako rychlou reakcí na sešlápnutí pedálu akcelerátoru. Sériová šestistupňová převodovka Golfu také není výhodou, protože vzhledem k charakteru motoru (průměrná pružnost), je prostě jen třeba více řadit. Podle AMS je třeba občas při dálničním zrychlování podřadit v Golfu až o dva rychlostní stupně, aby auto dosáhlo požadované úrovně zrychlení.

 AstraGolf
 1.6 Twinport1.6 FSI
 EnjoyComfortline
Motor
typ motoruzážehovýzážehový
válce/ventily4/44/4
zdvihový objem (cm3)15981598
nejvyšší výkon (kW/ot. min.)77/600085/6000
nejvyšší toč. moment (Nm/ot. min.)150/3900155/4000
Provozní vlastnostiAstraGolf
Zrychlení
0-80 km/h (s)7,96,9
0-100 km/h (s)12,210,9
0-120 km/h (s)17,515,3
0-130 km/h (s)20,718,7
0-140 km/h (s)25,822,7
Pružnost motoru
60-100 km/h 4./5. r.s. (s)11,2/16,211,3/14,8
80-120 km/h 5./6. r.s. (s)17,2/-16,1/21,1
maximální rychlost (km/h)185192

Astra je tišší
Pochvalu zaslouží nízké otáčky motoru Golfu při cestovních rychlostech, Astra točí při stejné rychlosti více. Subjektivně je hluk v Golfu vnímán lépe, měření ale ukazují, že sportovnější zvuk motoru a aerodynamika Astry generují nižší hladinu hluku.

Vnitřní hlukAstraGolf
při rychlosti 50 km/h (dB(A))6159
při rychlosti 80 km/h (dB(A))6365
při rychlosti 100 km/h (dB(A))6667
při rychlosti 120 km/h (dB(A))6970
při rychlosti 140 km/h (dB(A))7173
při rychlosti 160 km/h (dB(A))7474

Spotřeba? Stejná
Srovnání spotřeby vyšlo podezřele shodně. Na testovacím okruhu AMS byla oběma konkurentům změřena spotřeba 6,4 l/100 km. Celková spotřeba během testu se vyšplhala na 8,8 l/100 km (Golf) a 8,9 l/100 km (Astra).

Spotřeba palivaAstraGolf
minimální (okruh AMS) (l/100 km)6,46,4
maximální(l/100 km)10,810,5
celková během testu (l/100 km)8,98,8
 
Spotřeba dle výrobce95 okt.98 okt.
Město(l/100 km)8,58,5
Mimo město(l/100 km)5,55,3
Kombinovaná spotřeba (l/100 km)6,36,4

A jak jsou na tom brzdy ?
Brzdná dráha byla vždy delší u Golfu. Při zastavování z rychlosti 100 km/h dělal rozdíl 2 až 3 metry.

Brzdná dráha AstraGolf
ze 100 km/h studené b., prázdné (m)3942
ze 100 km/h studené b., zatížené(m)3942
ze 100 km/h zahřáté b., prázdné (m)4042
ze 140 km/h studené b., prázdné (m)7682

Jízdní vlastnosti
Ostře sledované byly jízdní vlastnosti, protože Golf sází na víceprvkovou zadní nápravu a měl by tedy mít v tomto směru náskok. Astra věrná prostorově výhodnější a levnější vlečené nápravě, prokázala v testu subjektivně agilnější chování, Golf působil těžkopádně nejen díky motoru ale také ochotou vrhat se do zatáček. Přímé a precizní řízení Astry dostalo od AMS pochvalu.

Jízdní dynamika(prázd./nalož.)AstraGolf
Slalom 18 m (km/h)61,4/60,360,6/60,2
ISO-losí test (km/h)122,6/121,5121,1/120,0
VDA-vyhýbací manévr
Nájezdová rychlost(km/h)69/6869/67
Rychlost na výjezdu (km/h)48/4949/47

Rozměry
Vnější rozměry obou vozů jsou velmi blízké, Astra však přece jen získává několik centimetrů do délky, Golf je o 2,5 cm vyšší. Oba vozy nabízení více místa v interiéru než jejich předchůdci a ve vzájemném srovnání vítězí Golf, zejména díky většímu prostoru na zadních sedadlech v oblasti loktů a ramen.

Rozměry a hmotnostiAstraGolf
zav. prostor/sklopená sedadla (l)350/1270350/1305
poh. hmotnost/nosnost (kg)1288/4521350/460
rozměr pneu205/55 R16195/65 R15
 
Rozměry vnější
Délka (mm)42494204
Šířka (mm)17531759
Výška (mm)14601485
Rozvor(mm)26142578
 
Rozměry vnitřní
výška nad sedadlem vpředu (mm)10001015
výška nad sedadlem vzadu(mm)980972
šířka vpředu (mm)14251455
šířka vzadu (mm)14201440

Ceny(Euro)
Základní cena16995,-20620,-
Parkovací asistent290,-335,-
Klimatizace1110,-0,-
Metalický lak405,-425,-
Navigační systém1670,-1250,-
Xenonové světlomety760,-1020,-

Astře chybí několik prvků výbavy, které má Golf v sérii. Cenový rozdíl 3600 Euro je však propastný.

Golf sbíral body v disciplínách karoserie (bezpečnostní a komfortní výbava, kvalita zpracování, funkčnost), vyrovnaný je souboj v jízdním komfortu (Golf má lepší hodnocení u odpružení, pokud je naložen a lepší jsou také sedadla a klimatizace). Hnací ústrojí má lepší Astra, když jediným sledovaným parametrem kde byl Golf lepší byla maximální rychlost a zrychlení. V ostatních sledovaných parametrech (jízdní bezpečnost, vlastnosti, brzdění, spotřeba, hlučnost, cena,…) dopadla Astra lépe a v testu zvítězila ziskem 516 bodů (maximum 650). Golf má dobré druhé místo (498 bodů), díky vlastnostem motoru, těžkopádným jízdním vlastnostem a vyšší ceně.

Úplné výsledky testu najdete v německém časopise Auto Motor und Sport č.7/2004.

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Zemřel herec Jan Tříska. Podlehl zraněním, které způsobil sobotní pád z Karlova mostu Zemřel herec Jan Tříska. Podlehl zraněním, které způsobil sobotní pád z Karlova mostu

Ve věku osmdesáti let zemřel slavný herec Jan Tříska.…

Alternativa pro Německo se stala nejsilnější stranou v Sasku Alternativa pro Německo se stala nejsilnější stranou v Sasku

Protiimigrační a protiislámská Alternativa pro Německo…

Obchody mezi Českem a Barmou rostou. Především díky dovozu oděvů Obchody mezi Českem a Barmou rostou. Především díky dovozu oděvů

Tuzemský vývoz do Myanmaru alias Barmy roste na rozdíl…

 
Zdroj: Auto Motor und Sport

Štítky Opel Golf Nižší střední třída Testy

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Donald Trump vlastnil nespočet aut. Tady je desítka nejzajímavějších Donald Trump vlastnil nespočet aut. Tady je desítka nejzajímavějších

Donald Trump na svých autech nikdy nešetřil.

Bublina možná brzy splaskne. Ceny klasických vozů klesají Bublina možná brzy splaskne. Ceny klasických vozů klesají

Na renomovaném britském automobilovém serveru se objevil…

 



Ojetý Opel Astra H (2004 - 2010): Rehabilitovala své jméno Ojetý Opel Astra H (2004 - 2010): Rehabilitovala své jméno

Třetí generace Astry s přídomkem H dokázala věc takřka…

Ojetý Opel Astra H: Motory jsou OK, pozor však na elektroniku Ojetý Opel Astra H: Motory jsou OK, pozor však na elektroniku

Když přišel Opel Astra v roce 2004 na trh, žil ve stínu…

 



 
Slavné automobilové značky a jejich jízdní kola. Podívejte se do galerie!

Automobilové značky a jejich jízdní kola. Podívejte se do galerie!

Dnes 08:00

Automobilky svým zákazníkům vedle samotných automobilů nabízí pod svou značkou mnoho nejrůznějších produktů a k těm nejatraktivnějším patří i jízdní kola.




Blesk.cz

Komplikace na Pražském okruhu: Dopravu brzdí nehoda i počasí

Komplikace na Pražském okruhu: Dopravu brzdí nehoda i počasí

Dopravu na Pražském okruhu postihly začátkem nového pracovního týdne komplikace. Došlo tady k nehodě, kvůli…

Třískův parťák Jiří Mádl promluvil: Přestaňte, z mostu neskočil! Bylo to jinak

Třískův parťák Jiří Mádl promluvil: Přestaňte, z…

Osmdesátiletý herec Jan Tříska (†80) byl od soboty po zranění ve vážném stavu v nemocnici. Podle všeho záhadně…

 

iSport.cz

Hvězdy nejen na kurtu. Při Laver Cupu fandila Federerova Mirka, Topolánek i Jágr

Hvězdy nejen na kurtu. Při Laver Cupu fandila…

Byl to velkolepý tenisový víkend. Premiérový ročník Laver Cupu se mimořádně vydařil nejen na kurtu v O2 areně.…

Stramaccioni: Pomohl také Křetínský v šatně, fanoušky potřebujeme zpět

Stramaccioni: Pomohl také Křetínský v šatně,…

Po prohraném derby museli zabrat. Hrozilo, že by mohl přijít další propad tabulkou. Na fotbalisty Sparty dokonce…

 

Reflex.cz

Co když Američané provedou preventivní úder na Severní Koreu? Nepřítel má mnoho výhod

Co když Američané provedou preventivní úder na…

Daniel L. Davis píše na serveru nationalinterest.org, jak je obtížné výrazně zasáhnout nepřítele, byť máte…

Islámský stát zabil na východě Sýrie ruského generála, který tam radil vládním vojákům

Islámský stát zabil na východě Sýrie ruského…

Velkou ztrátu utrpěla v Sýrii ruská armáda. V minulých dnech tam byl zabit velitel jedné její divize, generál…