Astra 1.6 Twinport vs. Golf 1.6 FSI: první srovnávací test

Astra 1.6 Twinport vs. Golf 1.6 FSI: první srovnávací test

 
 

Německý časopis Auto Motor und Sport zveřejnil první srovnávací test nového Opel Astra a Volkswagenu Golf páté generace.


Renomovaný německý časopis Auto Motor und Sport zveřejnil první srovnávací test nového Opel Astra a Volkswagenu Golf páté generace. Jak dopadl duel roku? Překvapivě.

První srovnání obou rivalů přišlo právě v době, kdy se Astra začíná prodávat na německém trhu (k nám příjde 20. dubna). Ještě před zahájením prodeje registroval Opel přes 50.000 objednávek na svou novinku v nižší střední třídě. Budou jezdit zákazníci Opelu opět ve druhém nejlepším autě třídy? Auto Motor und Sport říká, že se časy mění a z Golf-klasse bud brzy Astra-klasse.

Srovnávané vozy
V testu byly srovnávány zřejmě nejoblíběnější verze obou vozů se zážehovými motory o objemu 1,6 l. Opel přijíždí s čtyřválcem s technologií Twinport (variabilní sací potrubí, omezení ztrát škrcením, až 25% výfukových plynů přiváděno zpět do sání), který je na tom papírově hůře (max. výkon 77 kW při 6000 ot./min) ve srovnání s přímým vstřikem benzínu v motoru 1.6 FSI (85 kW při 6000 ot./min) u Golfu. V praxi se opakuje nešvar motorů FSI, které nereagují příliš spontánně v běžných provozních otáčkách, navíc Golf FSI vyžaduje benzín s oktanovým číslem 98. Golf sice zrychluje z klidu na 100 km/h svižněji (za 10,9 s), ale Astra v disciplíně hnací agregát vítězí kultivovanějším chodem a zvukem motoru, stejně tak jako rychlou reakcí na sešlápnutí pedálu akcelerátoru. Sériová šestistupňová převodovka Golfu také není výhodou, protože vzhledem k charakteru motoru (průměrná pružnost), je prostě jen třeba více řadit. Podle AMS je třeba občas při dálničním zrychlování podřadit v Golfu až o dva rychlostní stupně, aby auto dosáhlo požadované úrovně zrychlení.

 AstraGolf
 1.6 Twinport1.6 FSI
 EnjoyComfortline
Motor
typ motoruzážehovýzážehový
válce/ventily4/44/4
zdvihový objem (cm3)15981598
nejvyšší výkon (kW/ot. min.)77/600085/6000
nejvyšší toč. moment (Nm/ot. min.)150/3900155/4000
Provozní vlastnostiAstraGolf
Zrychlení
0-80 km/h (s)7,96,9
0-100 km/h (s)12,210,9
0-120 km/h (s)17,515,3
0-130 km/h (s)20,718,7
0-140 km/h (s)25,822,7
Pružnost motoru
60-100 km/h 4./5. r.s. (s)11,2/16,211,3/14,8
80-120 km/h 5./6. r.s. (s)17,2/-16,1/21,1
maximální rychlost (km/h)185192

Astra je tišší
Pochvalu zaslouží nízké otáčky motoru Golfu při cestovních rychlostech, Astra točí při stejné rychlosti více. Subjektivně je hluk v Golfu vnímán lépe, měření ale ukazují, že sportovnější zvuk motoru a aerodynamika Astry generují nižší hladinu hluku.

Vnitřní hlukAstraGolf
při rychlosti 50 km/h (dB(A))6159
při rychlosti 80 km/h (dB(A))6365
při rychlosti 100 km/h (dB(A))6667
při rychlosti 120 km/h (dB(A))6970
při rychlosti 140 km/h (dB(A))7173
při rychlosti 160 km/h (dB(A))7474

Spotřeba? Stejná
Srovnání spotřeby vyšlo podezřele shodně. Na testovacím okruhu AMS byla oběma konkurentům změřena spotřeba 6,4 l/100 km. Celková spotřeba během testu se vyšplhala na 8,8 l/100 km (Golf) a 8,9 l/100 km (Astra).

Spotřeba palivaAstraGolf
minimální (okruh AMS) (l/100 km)6,46,4
maximální(l/100 km)10,810,5
celková během testu (l/100 km)8,98,8
 
Spotřeba dle výrobce95 okt.98 okt.
Město(l/100 km)8,58,5
Mimo město(l/100 km)5,55,3
Kombinovaná spotřeba (l/100 km)6,36,4

A jak jsou na tom brzdy ?
Brzdná dráha byla vždy delší u Golfu. Při zastavování z rychlosti 100 km/h dělal rozdíl 2 až 3 metry.

Brzdná dráha AstraGolf
ze 100 km/h studené b., prázdné (m)3942
ze 100 km/h studené b., zatížené(m)3942
ze 100 km/h zahřáté b., prázdné (m)4042
ze 140 km/h studené b., prázdné (m)7682

Jízdní vlastnosti
Ostře sledované byly jízdní vlastnosti, protože Golf sází na víceprvkovou zadní nápravu a měl by tedy mít v tomto směru náskok. Astra věrná prostorově výhodnější a levnější vlečené nápravě, prokázala v testu subjektivně agilnější chování, Golf působil těžkopádně nejen díky motoru ale také ochotou vrhat se do zatáček. Přímé a precizní řízení Astry dostalo od AMS pochvalu.

Jízdní dynamika(prázd./nalož.)AstraGolf
Slalom 18 m (km/h)61,4/60,360,6/60,2
ISO-losí test (km/h)122,6/121,5121,1/120,0
VDA-vyhýbací manévr
Nájezdová rychlost(km/h)69/6869/67
Rychlost na výjezdu (km/h)48/4949/47

Rozměry
Vnější rozměry obou vozů jsou velmi blízké, Astra však přece jen získává několik centimetrů do délky, Golf je o 2,5 cm vyšší. Oba vozy nabízení více místa v interiéru než jejich předchůdci a ve vzájemném srovnání vítězí Golf, zejména díky většímu prostoru na zadních sedadlech v oblasti loktů a ramen.

Rozměry a hmotnostiAstraGolf
zav. prostor/sklopená sedadla (l)350/1270350/1305
poh. hmotnost/nosnost (kg)1288/4521350/460
rozměr pneu205/55 R16195/65 R15
 
Rozměry vnější
Délka (mm)42494204
Šířka (mm)17531759
Výška (mm)14601485
Rozvor(mm)26142578
 
Rozměry vnitřní
výška nad sedadlem vpředu (mm)10001015
výška nad sedadlem vzadu(mm)980972
šířka vpředu (mm)14251455
šířka vzadu (mm)14201440

Ceny(Euro)
Základní cena16995,-20620,-
Parkovací asistent290,-335,-
Klimatizace1110,-0,-
Metalický lak405,-425,-
Navigační systém1670,-1250,-
Xenonové světlomety760,-1020,-

Astře chybí několik prvků výbavy, které má Golf v sérii. Cenový rozdíl 3600 Euro je však propastný.

Golf sbíral body v disciplínách karoserie (bezpečnostní a komfortní výbava, kvalita zpracování, funkčnost), vyrovnaný je souboj v jízdním komfortu (Golf má lepší hodnocení u odpružení, pokud je naložen a lepší jsou také sedadla a klimatizace). Hnací ústrojí má lepší Astra, když jediným sledovaným parametrem kde byl Golf lepší byla maximální rychlost a zrychlení. V ostatních sledovaných parametrech (jízdní bezpečnost, vlastnosti, brzdění, spotřeba, hlučnost, cena,…) dopadla Astra lépe a v testu zvítězila ziskem 516 bodů (maximum 650). Golf má dobré druhé místo (498 bodů), díky vlastnostem motoru, těžkopádným jízdním vlastnostem a vyšší ceně.

Úplné výsledky testu najdete v německém časopise Auto Motor und Sport č.7/2004.

Spolupracujeme s TipCars.com
Česká letiště odbavila rekordní počet cestujících Česká letiště odbavila rekordní počet cestujících

Letecká sezona od července do září byla v Česku rekordní,…

Církev si musí vystačit sama. Čím dál víc investuje Církev si musí vystačit sama. Čím dál víc investuje

S poklesem příjmů ze strany státu roste investiční…

OECD zhoršila výhled světové ekonomiky OECD zhoršila výhled světové ekonomiky

Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj zhoršila…

Italský rozpočet porušuje unijní pravidla, Evropská komise proti Římu zahájit řízení Italský rozpočet porušuje unijní pravidla, Evropská komise proti Římu zahájit řízení

Evropská komise potvrdila své původní hodnocení, podle…

 
Zdroj: Auto Motor und Sport

Štítky Opel Golf Nižší střední třída Testy

 

Přidat názorDiskuse: Astra 1.6 Twinport vs. Golf 1.6 FSI: první…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Toto jsou nejnebezpečnější písničky k řízení auta. Pouštíte si je? Toto jsou nejnebezpečnější písničky k řízení auta. Pouštíte si je?

Nová studie odhaluje ty nejméně a nejvíce bezpečné…

Vedení FCA si sype popel na hlavu. Přiznává, že se v Maserati chybovalo Vedení FCA si sype popel na hlavu. Přiznává, že se v Maserati chybovalo

Nejnovější šéf koncernu FCA uvedl, že některé dřívější…

 



Ojetý Opel Astra H (2004 - 2010): Rehabilitovala své jméno Ojetý Opel Astra H (2004 - 2010): Rehabilitovala své jméno

Třetí generace Astry s přídomkem H dokázala věc takřka…

Ojetý Opel Astra H: Motory jsou OK, pozor však na elektroniku Ojetý Opel Astra H: Motory jsou OK, pozor však na elektroniku

Když přišel Opel Astra v roce 2004 na trh, žil ve stínu…

 



 
BMW X3 xDrive30i a X4 xDrive30i - Hezčí není lepší!

TEST: BMW X3 xDrive30i a X4 xDrive30i - Hezčí není lepší!

Dnes 12:51

Modely X3 a X4 k sobě mají po technické stránce velmi blízko. Jen krátce po sobě se v redakci zastavily dokonce se stejnou pohonnou jednotkou.




Blesk.cz

Svatba Andreje Babiše s Monikou: Na Čapím hnízdě ukázal celou rodinu... i dceru Adrianu

Svatba Andreje Babiše s Monikou: Na Čapím hnízdě…

Záhadná žena, která se na veřejnosti neukazuje? Ani ne. Dceru Adrianu Bobekovou (39) totiž premiér Andrej Babiš…

The Walking Dead: Odhaleno, kam se poděla Maggie. Kdy začnou zabíjet Šeptači?

The Walking Dead: Odhaleno, kam se poděla Maggie.…

Sedmá epizoda deváté řady kultovního zombie seriálu The Walking Dead (Živí mrtví) přinesla odpověď na zásadní…

 

iSport.cz

Birner z osobních důvodů skončil ve Fribourgu a vrací se do Liberce

Birner z osobních důvodů skončil ve Fribourgu a…

Hokejový útočník Michal Birner se z osobních důvodů dohodl na předčasném ukončení smlouvy s Fribourgem a bude…

Pod Hapalem končím, řekl Weiss. Za své chování to doma schytává

Pod Hapalem končím, řekl Weiss. Za své chování to…

Když prohrát s Českem, tak i s průšvihem na krku. Slovenský záložník Vladimír Weiss mladší se znovu dostal pod…

 

Reflex.cz

Život v rakvi: Podívejte se, jak vypadá opravdu drsné bydlení v Hongkongu

Život v rakvi: Podívejte se, jak vypadá opravdu…

Území Hongkongu patří k nejhustěji zabydleným oblastem světa. Na malé rozloze zde žije přes 7 milionů lidí.…

Demoliční četa ve sněmovně: Shodit vládu je snadné. Těžší je, co potom dál

Demoliční četa ve sněmovně: Shodit vládu je snadné.…

V pátek bude Poslanecká sněmovna hlasovat o vyslovení nedůvěry menšinové vládě Andreje Babiše. Vše nasvědčuje…