Astra 1.6 Twinport vs. Golf 1.6 FSI: první srovnávací test

Astra 1.6 Twinport vs. Golf 1.6 FSI: první srovnávací test

 
 

Německý časopis Auto Motor und Sport zveřejnil první srovnávací test nového Opel Astra a Volkswagenu Golf páté generace.


Renomovaný německý časopis Auto Motor und Sport zveřejnil první srovnávací test nového Opel Astra a Volkswagenu Golf páté generace. Jak dopadl duel roku? Překvapivě.

První srovnání obou rivalů přišlo právě v době, kdy se Astra začíná prodávat na německém trhu (k nám příjde 20. dubna). Ještě před zahájením prodeje registroval Opel přes 50.000 objednávek na svou novinku v nižší střední třídě. Budou jezdit zákazníci Opelu opět ve druhém nejlepším autě třídy? Auto Motor und Sport říká, že se časy mění a z Golf-klasse bud brzy Astra-klasse.

Srovnávané vozy
V testu byly srovnávány zřejmě nejoblíběnější verze obou vozů se zážehovými motory o objemu 1,6 l. Opel přijíždí s čtyřválcem s technologií Twinport (variabilní sací potrubí, omezení ztrát škrcením, až 25% výfukových plynů přiváděno zpět do sání), který je na tom papírově hůře (max. výkon 77 kW při 6000 ot./min) ve srovnání s přímým vstřikem benzínu v motoru 1.6 FSI (85 kW při 6000 ot./min) u Golfu. V praxi se opakuje nešvar motorů FSI, které nereagují příliš spontánně v běžných provozních otáčkách, navíc Golf FSI vyžaduje benzín s oktanovým číslem 98. Golf sice zrychluje z klidu na 100 km/h svižněji (za 10,9 s), ale Astra v disciplíně hnací agregát vítězí kultivovanějším chodem a zvukem motoru, stejně tak jako rychlou reakcí na sešlápnutí pedálu akcelerátoru. Sériová šestistupňová převodovka Golfu také není výhodou, protože vzhledem k charakteru motoru (průměrná pružnost), je prostě jen třeba více řadit. Podle AMS je třeba občas při dálničním zrychlování podřadit v Golfu až o dva rychlostní stupně, aby auto dosáhlo požadované úrovně zrychlení.

 AstraGolf
 1.6 Twinport1.6 FSI
 EnjoyComfortline
Motor
typ motoruzážehovýzážehový
válce/ventily4/44/4
zdvihový objem (cm3)15981598
nejvyšší výkon (kW/ot. min.)77/600085/6000
nejvyšší toč. moment (Nm/ot. min.)150/3900155/4000
Provozní vlastnostiAstraGolf
Zrychlení
0-80 km/h (s)7,96,9
0-100 km/h (s)12,210,9
0-120 km/h (s)17,515,3
0-130 km/h (s)20,718,7
0-140 km/h (s)25,822,7
Pružnost motoru
60-100 km/h 4./5. r.s. (s)11,2/16,211,3/14,8
80-120 km/h 5./6. r.s. (s)17,2/-16,1/21,1
maximální rychlost (km/h)185192

Astra je tišší
Pochvalu zaslouží nízké otáčky motoru Golfu při cestovních rychlostech, Astra točí při stejné rychlosti více. Subjektivně je hluk v Golfu vnímán lépe, měření ale ukazují, že sportovnější zvuk motoru a aerodynamika Astry generují nižší hladinu hluku.

Vnitřní hlukAstraGolf
při rychlosti 50 km/h (dB(A))6159
při rychlosti 80 km/h (dB(A))6365
při rychlosti 100 km/h (dB(A))6667
při rychlosti 120 km/h (dB(A))6970
při rychlosti 140 km/h (dB(A))7173
při rychlosti 160 km/h (dB(A))7474

Spotřeba? Stejná
Srovnání spotřeby vyšlo podezřele shodně. Na testovacím okruhu AMS byla oběma konkurentům změřena spotřeba 6,4 l/100 km. Celková spotřeba během testu se vyšplhala na 8,8 l/100 km (Golf) a 8,9 l/100 km (Astra).

Spotřeba palivaAstraGolf
minimální (okruh AMS) (l/100 km)6,46,4
maximální(l/100 km)10,810,5
celková během testu (l/100 km)8,98,8
 
Spotřeba dle výrobce95 okt.98 okt.
Město(l/100 km)8,58,5
Mimo město(l/100 km)5,55,3
Kombinovaná spotřeba (l/100 km)6,36,4

A jak jsou na tom brzdy ?
Brzdná dráha byla vždy delší u Golfu. Při zastavování z rychlosti 100 km/h dělal rozdíl 2 až 3 metry.

Brzdná dráha AstraGolf
ze 100 km/h studené b., prázdné (m)3942
ze 100 km/h studené b., zatížené(m)3942
ze 100 km/h zahřáté b., prázdné (m)4042
ze 140 km/h studené b., prázdné (m)7682

Jízdní vlastnosti
Ostře sledované byly jízdní vlastnosti, protože Golf sází na víceprvkovou zadní nápravu a měl by tedy mít v tomto směru náskok. Astra věrná prostorově výhodnější a levnější vlečené nápravě, prokázala v testu subjektivně agilnější chování, Golf působil těžkopádně nejen díky motoru ale také ochotou vrhat se do zatáček. Přímé a precizní řízení Astry dostalo od AMS pochvalu.

Jízdní dynamika(prázd./nalož.)AstraGolf
Slalom 18 m (km/h)61,4/60,360,6/60,2
ISO-losí test (km/h)122,6/121,5121,1/120,0
VDA-vyhýbací manévr
Nájezdová rychlost(km/h)69/6869/67
Rychlost na výjezdu (km/h)48/4949/47

Rozměry
Vnější rozměry obou vozů jsou velmi blízké, Astra však přece jen získává několik centimetrů do délky, Golf je o 2,5 cm vyšší. Oba vozy nabízení více místa v interiéru než jejich předchůdci a ve vzájemném srovnání vítězí Golf, zejména díky většímu prostoru na zadních sedadlech v oblasti loktů a ramen.

Rozměry a hmotnostiAstraGolf
zav. prostor/sklopená sedadla (l)350/1270350/1305
poh. hmotnost/nosnost (kg)1288/4521350/460
rozměr pneu205/55 R16195/65 R15
 
Rozměry vnější
Délka (mm)42494204
Šířka (mm)17531759
Výška (mm)14601485
Rozvor(mm)26142578
 
Rozměry vnitřní
výška nad sedadlem vpředu (mm)10001015
výška nad sedadlem vzadu(mm)980972
šířka vpředu (mm)14251455
šířka vzadu (mm)14201440

Ceny(Euro)
Základní cena16995,-20620,-
Parkovací asistent290,-335,-
Klimatizace1110,-0,-
Metalický lak405,-425,-
Navigační systém1670,-1250,-
Xenonové světlomety760,-1020,-

Astře chybí několik prvků výbavy, které má Golf v sérii. Cenový rozdíl 3600 Euro je však propastný.

Golf sbíral body v disciplínách karoserie (bezpečnostní a komfortní výbava, kvalita zpracování, funkčnost), vyrovnaný je souboj v jízdním komfortu (Golf má lepší hodnocení u odpružení, pokud je naložen a lepší jsou také sedadla a klimatizace). Hnací ústrojí má lepší Astra, když jediným sledovaným parametrem kde byl Golf lepší byla maximální rychlost a zrychlení. V ostatních sledovaných parametrech (jízdní bezpečnost, vlastnosti, brzdění, spotřeba, hlučnost, cena,…) dopadla Astra lépe a v testu zvítězila ziskem 516 bodů (maximum 650). Golf má dobré druhé místo (498 bodů), díky vlastnostem motoru, těžkopádným jízdním vlastnostem a vyšší ceně.

Úplné výsledky testu najdete v německém časopise Auto Motor und Sport č.7/2004.

Spolupracujeme s TipCars.com
Gauguin byl divochem proti své vůli, říká francouzský režisér Edouard Deluc Gauguin byl divochem proti své vůli, říká francouzský režisér Edouard Deluc

V roce 1891 opustil nekompromisní malíř Paul Gauguin…

V německé armádě sloužilo 24 islamistů od roku 2011 V německé armádě sloužilo 24 islamistů od roku 2011

V řadách německé armády sloužilo od roku 2011 24…

Fiala: Jsme krok od oživení vlivu stalinistů Fiala: Jsme krok od oživení vlivu stalinistů

Česko je krok od první polokomunistické vlády od roku…

INFOGRAFIKA: Nevydařené obchody CEFC. Prohlédněte si, kde všude už se Číňanům zadrhl byznys INFOGRAFIKA: Nevydařené obchody CEFC. Prohlédněte si, kde všude už se Číňanům zadrhl byznys

Mělo to být ambiciózní investiční tažení, místo zisků ale…

 
Zdroj: Auto Motor und Sport

Štítky Opel Golf Nižší střední třída Testy

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Němci ujeli s Fabií 106.000 km. Pak ji v Česku nechali rozebrat do šroubku Němci ujeli s Fabií 106.000 km. Pak ji v Česku nechali rozebrat do šroubku

Zelená Škoda Fabia Combi prošla dlouhodobým testem Auto…

Chcete levně natankovat? Jeďte do Polska. Ceny paliv v ČR jsou rekordně vysoké Chcete levně natankovat? Jeďte do Polska. Ceny paliv v ČR jsou rekordně vysoké

Za poslední dva měsíce vzrostla cena paliv zhruba o dvě…

 



Ojetý Opel Astra H (2004 - 2010): Rehabilitovala své jméno Ojetý Opel Astra H (2004 - 2010): Rehabilitovala své jméno

Třetí generace Astry s přídomkem H dokázala věc takřka…

Ojetý Opel Astra H: Motory jsou OK, pozor však na elektroniku Ojetý Opel Astra H: Motory jsou OK, pozor však na elektroniku

Když přišel Opel Astra v roce 2004 na trh, žil ve stínu…

 



 
Porsche staví repliku svého úplně prvního exempláře modelu 356 No.1

Porsche staví repliku svého úplně prvního exempláře modelu 356 No.1

Dnes 17:13

První roadster, který nese jméno Porsche a označení 356, se sice dochoval do současnosti, ale byl mnohokrát upravován. Nyní se dočkal repliky v původní podobě.




Blesk.cz

Po telefonu dejte pozor na „ano“, má váhu podpisu na smlouvě. Na nápravu máte 14 dní

Po telefonu dejte pozor na „ano“, má váhu podpisu na…

ČTÚ řeší stížnosti zákazníků na praktiky telefonních operátorů, kteří volají vytipovaným zákazníkům, naslibují…

Vyrazte s dětmi na Ratolest Fest: Spousta zábavy na břehu Vltavy

Vyrazte s dětmi na Ratolest Fest: Spousta zábavy na…

Každé dítě má nějaký talent. Že ale nevíte, jak ho poznat? Pak rozhodně vyrazte na Ratolest Fest! Už pátý ročník…

 

iSport.cz

Liga mistrů ONLINE: Real Madrid - Liverpool. V Kyjevě zavřeli část metra

Liga mistrů ONLINE: Real Madrid - Liverpool. V…

Vrchol klubové sezony je tady! Ve finále Ligy mistrů se fotbalisté Realu Madrid pokusí o zápis do historie…

Šmicer: Salah mi vyrazil dech. Setkání s Kloppem? Byl jako kamarád z dětství

Šmicer: Salah mi vyrazil dech. Setkání s Kloppem?…

Před 13 lety s liverpoolskými kumpány uhranul svět. Ve finále Ligy mistrů prohrávali po půli s AC Milán 0:3. Pak…

 

Reflex.cz

Láska „Bureše“ a „Falmera“ aneb Komunisté jako partaj plná paradoxů

Láska „Bureše“ a „Falmera“ aneb Komunisté jako…

Komunistická strana Čech a Moravy je partaj plná paradoxů. Má mimořádně vysoký průměrný věk členstva, ale to…

Znásilnění z nedbalosti: Švédsko přijímá nový zákon

Znásilnění z nedbalosti: Švédsko přijímá nový zákon

Švédští poslanci schválili zákon, podle kterého je sex bez explicitního souhlasu znásilněním. K odsouzení…