Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi a Mercedes-Benz dohánějí v prodejích BMW

David Bureš
Diskuze (17)
Největší nárůst prodejů v prvním pololetí letošního roku hlásí Mercedes-Benz. Dařilo se hlavně jeho kompaktním modelům.

BMW si nadále drží pozici nejprodávanější prémiové automobilky světa, jeho němečtí konkurenti jej ale v prodejích dohánějí. Prodeje Audi a Mercedes-Benzu v prvním pololetí roku totiž rostly o něco rychleji než BMW.

Největší nárůst prodejů v první polovině roku hlásí Mercedes. Za prvních šest měsíců roku prodal rekordních 783.520 aut, o 12,8 procenta více než před rokem. Velice se dařilo kompaktním modelům s platformou MFA, 215.205 prodaných exemplářů modelů A, B, CLA a GLA znamená meziroční nárůst o více než 24 procent. Vlajková loď třída S hlásí 49.262 prodaných kusů, dvojnásobek toho co před rokem.

Mercedes navíc doufá, že prodeje v druhé polovině roku dále vzrostou. Automobilka totiž teprve začne prodávat svůj důležitý model – novou generaci třídy C – na klíčových trzích v USA a Číně. I díky tomu šéf prodejů a marketingu v Mercedesu Ola Källenius předpokládá, že letošní rok bude pro stuttgartskou značku z hlediska prodejů rekordní.

I přes největší nárůst prodejů je Mercedes mezi německým triem nadále až tím třetím vzadu. Druhé zůstává Audi, které v prvním pololetí roku prodalo 869.350 vozů, o 11,4 procenta více než ve stejném období roku 2013. Je to také více aut, než kolik Audi prodalo za celý rok 2005.

Také Audi oznamuje úspěch v segmentu kompaktních aut. Prodeje modelu A3 od ledna vzrostly o 49,4 procenta na 144.750 exemplářů. SUV Q3 si zase polepšilo o 37 procent.

BMW v prvním pololetí letošního roku prodalo 886.347 aut, o 10,2 procenta více než před rokem. Z mnichovských modelů se v prvních šesti měsících roku dařilo například SUV X3 (82.830 prodaných kusů, +6,3 %) a řadě 3 (233.438 kusů, +7,8 %).

Výsledky znamenají, že všichni členové německého prémiového tria prodali v prvním pololetí letošního roku rekordní počet automobilů. V budoucnu chtějí Audi, BMW i Mercedes prodávat více než dva miliony aut ročně. Aktuálně se zdá, že jsou na dobré cestě tento cíl splnit.

Prodeje německých prémiových značek
ZnačkaProdeje 6/2014 [ks]Meziroční změna [%]Prodeje 1-6/2014 [ks]Meziroční změna [%]
Audi155.450+10,8869.350+11,4
BMW164.214+7,3886.347+10,2
Mercedes-Benz142.136+8,0783.520+12,8

David Bureš
Diskuze (17)
Avatar - white label
10. 7. 2014 23:49
Re: TŘI HVĚZDY
Co takhle změnit si ten svůj "ironick". ;-)
10. 7. 2014 23:26
Re: MB
Pokud akcionáře nezajímá, zda je M-B jednička či trojka, pak je velmi podivné, že náčelník (Dieter Zetche) kudy chodí tudy slibuje "to return the M-B to the top spot in the premium car market ahead of Audi and BMW".
10. 7. 2014 13:39
Re: TŘI HVĚZDY
...hmmm odborník promluvil ;-). Zrovna BMW není zrovna tvůrcem těch nej interiérů.
Ale z katalogu se to blbě přesně pozná :-)
Avatar - The Spešl Uan
10. 7. 2014 11:09
Re: TŘI HVĚZDY
Ano, máš pravdu... Audi je takové půvabné auto, které ovšem umí být nadupané, a ten jeho zvuk... M-B je neméně půvabné, avšak více agresivní než Ingolstadt a umí jezdit také banzájově... Zato BMW je těžkopádné průměrné auto s hodnotným interiérem, které vše sází na svoje umění motoru, nebo lépe řečeno jeho síly. Ta je úchvatná, nezdolná, oplývající superlativy, ale spolu s exkluzivním vnitřkem dělají BMW, ve všem ostatním Mnichovská automobilka ztrácí oproti své konkurenci v podobě Audi a Stuttgartských božstev... To znamená, že výjimečnost Bavoráků dělá z 50% síla motoru a z 50% interiér, přestane-li vyrábět kvalitní interiéry z hodnotých materiálů, pak zahubí půlku sebe sama, a přestanou-li v BMW dělat qalitní motory s tak nezdolnou silou, přestane Mnichov "existovat"-přestane být prémiovou automobilkou... Můj žebříček v D3= 1. M-B: Božská auta, 2. Audi: Nenucená elegance, 3. BMW: Libový vnitřek...
Avatar - CHerokee
10. 7. 2014 08:56
Re: MB
Koncern Daimler je větší, takže toto prvenství není až tak podstatné jako punc exkluzivity, který z D3 nejvíce postrádá Audi. Jsou jednička v nákladních autech. Mají výborné dodávky, autobusy, dodávají součástky a motory do všeho možného včetně velkých lodí, vojenské techniky atp. A to zřejmě zajímá akcionáře více.