Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi A1 quattro: První fotografie

Ondřej Láník
Diskuze (82)
Automobilka potvrdila, že nejmenší chystané quattro dostane velmi podobné řešení pohonu 4x4 jako mají modely A3 a TT.

Audi A1 s pohonem všech kol bude, automobilka už postavila jeho funkční prototyp a vybrané novináře s ním nechala dokonce i projet.

V krátké tiskové zprávě Audi potvrzuje, že A1 quattro bude sdílet s větším A3 a sportovněji zaměřeným modelem TT způsob rozdělování hnací síly mezi kola přední a zadní nápravy.

Starat se o to má mezinápravová vícelamelová spojka pracující v kapalinové lázni, umístěná před zadní nápravou a ovládaná elektrohydraulicky. Rychlou změnu rozdělení točivého momentu má zajišťovat tlakový zásobník hydraulické kapaliny, přičemž tlak není přímo závislý na prokluzu kol.

Jakmile se pohon všech kol v A1 objeví, půjde o první zástavbu do malého vozu VW Group. Koncernovými příbuznými Audi A1 jsou SEAT Ibiza, Škoda Fabia a VW Polo. Pokud by se pohon všech kol dostal do sériové výroby, bylo by pravděpodobné, že se budoucnu rozšíří i do příbuzných vozů. To ale předbíháme.

První prototyp pohání motor 1,4 TFSI s výkonem 139 kW, oproti výchozímu vozu s pohonem předních kol je Audi A1 quattro o úctyhodných 120 kg těžší.

Auto Bild už měl čest se s vozem projet a jeho redaktoři tvrdí, že vůz se chová podobně jako větší RS3, tedy nedotáčivě. Prostě jako typické Audi. Pohon všech kol pomáhá a-jedničce podle redaktorů Auto Bildu zvýšit rychlost průjezdů zatáčkami. V rychlostech, v nichž by byla předokolka už mimo trať, quattro srdnatě drží.

Quattro ale nebude jedinou novinkou v nabídce ingolstadtského mrňouse. Automobilka plánuje, že pohon všech kol propojí rovněž s motorem 2,0 TFSI s výkonem vyšším než 150 kW.

Audi chce na podzim letošního roku postavit testovací sérii 500 takových A1 a odezva od zákazníků naznačí, jak velký je o takový automobil zájem. Podle toho bude rozhodnuto o další budoucnosti tohoto vozu.

Podle informací z továrny by sériové A1 s pohonem všech kol mohlo stát asi 27.000 euro (tj. 675.000,- Kč).

Ondřej Láník
Diskuze (82)
Avatar - rohYpnol
17. 1. 2011 12:00
Re: Audi opět šláplo na tenký LED
Tak tam někdy zkus zajet i autem >:-[]
Avatar - rohYpnol
17. 1. 2011 11:59
Re: Audi opět šláplo na tenký LED
Já přeci nikde nepsal, že je blbec. Tak mi tu nevnucuj tvoje myšlenky. Jediné, co jsem v kostce napsal, je:
1) 4x4 ve městě zbytečnost
2) 4x4 úspěch pro A1ku nepřinese
Když se někomu chce vyhazovat peníze oknem nebo prostě 4kolku využije, tak ať si klidně koupí A1 4x4.
Jinak jak vidím, tak jsi sám napsal "že za to VYHODÍ ty peníze". Zcela souhlasím.
Avatar - kari.laz
17. 1. 2011 10:30
Re: Audi opět šláplo na tenký LED
A panda ze začátku desetiletí je auto na úrovni? Audi je proti tomu supermoderní novika. A když někdo chce víc, než jen auto co umí jezdit, tak je u tebe blbec, že zy to vyhodí ty peníze?
Avatar - kari.laz
17. 1. 2011 10:28
Re: Audi opět šláplo na tenký LED
DO prahy jezdím každý den vzhledem k tomu, že tu pracuji.
Avatar - Hamunasakra
16. 1. 2011 10:25
Re: Přebouchané Polo/Fabia za 700 :-D :-D
Hezky vypadá, jen nesmí stát mezi DS3 a MiTo ;-)