Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi A1 Sportback: První statické dojmy

Diskuze (69)
Už v březnu se začne u nás prodávat pětidveřová verze nejmenšího Audi, modelu A1.

Audi A1 Sportback mělo oficiální premiéru už v závěru loňského roku. Takže až v březnu otevře své brány autosalon v Ženevě, budou pětidveřovou Á-jedničkou jezdit už první zákazníci.

Redakce Auto.cz vyrazila za setkáním s A1 Sportback na autosalon do Vídně. Zde Audi prezentuje tento model společně s faceliftem řad A4 a A5 jako hlavní novinku začátku roku 2012.

S druhým párem bočních dveří karoserie vzhledově dozrála. Krátké zadní dveře dělají společně s ostře zakončenou zádí zadost slovu Sportback. Přitom ale karoserie působí jaksi ucelenějším dojmem.

Přístup na zadní sedadla je bezproblémový, pro prostorové poměry to už ale neplatí. Je nasnadě, že v nejmenším pětidveřovém Audi nebude místa na rozdávání, a realita je přesně taková. Interiér je těsný na šířku, nepřehání to s podélným prostorem a zadní sedáky jsou relativně nízko nad podlahou.

Díky chytrému řešení zadní strany předních sedadel ale nestrádají kolena zadních pasažérů, dveřní výplně zase nechávají dostatek místa pro lokty. Ostatně na šířku pětidveřák uvnitř získal 11 mm. Proti třídveřové verzi se ale vzadu značně zlepšil především prostor v oblasti hlavy a ramenou.

Společně se Sportbackem se nabídka motorů rozšiřuje o novou verzi – 1,6 TDI o výkonu 66 kW. Kromě něj paleta čítá také 1,6 TDI/77 kW a benzinové přeplňované čtyřválce 1,2 TFSI/63 kW, 1,4 TFSI/90 kW a 1,4 TFSI/136 kW. Motory o výkonech 66 a 90 kW lze mít na přání s dvouspojkovou převodovkou S tronic, pro nejsilnější agregát bude tato převodovka standardem.

Motor 2,0 TDI/105 kW bude pro A1 Sportback dostupný od druhé poloviny roku 2012, do té doby zůstane vyhrazen pro třídveřovou verzi.

Audi A1 Sportback - technická data a české ceny
Model1,2 TFSI
(63 kW)
1,4 TFSI
(90 kW)
1,4 TFSI
(136 kW)
1,6 TDI
(66 kW)
1,6 TDI
(77 kW)
Převodovka5M6M (7DSG)7DSG5M (7DSG)5M
Zdvihový objem [cm3]11971390139015981598
Válce/ventily4/24/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]63/480090/5000136/620066/420077/4400
Největší toč. mom. [Nm/min-1]160/1500–3500200/1500-4000250/2000-4500230/1500–2500250/1500–2500
Max. rychlost [km/h]180203 (203)227182 (182)190
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,99,0 (9,0)7,011,6 (11,6)10,7
Komb. spotřeba [l/100 km]5,15,4 (5,3)5,93,8 (4,2)3,8
Prov. hmotnost [kg]11401200 (1225)12901235 (1260)1240
Cena Attraction
man. [Kč]
416.300,-478.600,--462.200,-487.400,-
Cena Attraction
S tronic [Kč]
-528.000,--511.600,--
Cena Ambition
man. [Kč]
456.300,-518.600,--502.200,-527.400,-
Cena Ambition
S tronic [Kč]
-568.000,-628.400,-551.600,--



Diskuze (69)
13. 1. 2012 07:14
Fotodojmy
No nevim, nevim.
Ta palubni deska vypada (tedy pouze na techto fotkach) jako vyrobena nekde v Indii. Verim, ze na zivo to bude lepsi.
Nicmene s temi 5ti dvermi si nejsem az tak moc jisty. Mista neni nazbyt a podle mne je zbytecne stavet na techto pidirozmerech 5ti dverove auto. Pristup dozadu tim moc neziska a pristup dopredu utrpi...

Kdyz A1, tak 3dver.
13. 1. 2012 05:58
Re: A1 vs IbBIZA
Mně se intneriér Ibizy také líbí, nepotřebuji přidanou hodnotu ve formě různých obloučků, zlomů a pochromovaných páček.
13. 1. 2012 01:54
Re: Uff
Ta hmotnost je provozní, tedy pohotovostí plus řidič a osobní zavazadla (dle EG-R 92/21/EWG). Základní Yaris (se slabším motorem) má 1060 kg (ale neuvádí normu, podle které měřili). Ale jo, nějaké to kilo má nadváhu. S 1.4 TFSI je to ještě horší a co teprve s příplatky, že? ;-)

BTW: Základní Mini (One 55 kW) má 1145 kg. A to počítají s méně palivem a lehčím zavazadlem než u A1.
Avatar - ryman
12. 1. 2012 23:52
Re: A1 vs IbBIZA
s tim se da souhlasit :yes:
12. 1. 2012 23:06
Re: predaj A1 za rok 2011
aj to je sposob :-)

dalsi je popisany tu: [odkaz]