Audi A3 2.0 TDI - Čtyři prvky v akci

Audi A3 2.0 TDI - Čtyři prvky v akci

 
 

Nové - delší, širší a nižší třídveřové Audi A3 jsme si už a minulý týden i . Jaké přináší překvapení při dlouhodobějším užívání? Můžeme snad rovnou říci, že i když pozornost svádí především nový motor 2.0 TDI, důležitější úlohu hraje u nového A3 podvozek. Ten si v ingolstadtském voze odbývá premiéru a je již dostatečně známo, že na stejné platformě vyjede na...

Nové - delší, širší a nižší třídveřové Audi A3 jsme si už krátce vyzkoušeli a minulý týden i podrobně představili. Jaké přináší překvapení při dlouhodobějším užívání? Můžeme snad rovnou říci, že i když pozornost svádí především nový motor 2.0 TDI, důležitější úlohu hraje u nového A3 podvozek. Ten si v ingolstadtském voze odbývá premiéru a je již dostatečně známo, že na stejné platformě vyjede na podzim nový Golf a na jaře 2004 Octavia.

S novou A3 je nyní možné vrhat se do zatáček ještě dravěji, a ani prudké změny směru ji nijak nevyvádějí z klidu. Pomineme-li roli většího rozvoru, délky i rozchodů, má na směrové jistotě podvozku hlavní podíl zadní náprava se čtyřprvkovým zavěšením. Máme-li shrnout týdenní zkušenost s A3 shrnout do dvou slov, pak je to jistě předvídatelná jistota. Přijatelné boční náklony, nulová citlivost na boční vítr a jen občasné protesty proti vyjetým kolejím jsou dobrou známkou vozu, který nese "podvozkovou kůži" na trh.

S motorem 2.0 TDI o maximálním výkonu 103 kW je to složitější. Již tradiční koncepce vstřikování čerpadlo-tryska je i zde příčinou tvrdšího chodu, vzhledem k objemu motoru je ale zátah i pod 2000 otáčkami přijatelný a sepnutí turbodmychadla není doprovázeno tak prudkým "kopancem" jako u motorů 1.9 TDI. Jde ale o značně subjektivní pocit. Motor se cítí jistě i při rychlé jízdě a i na 6. stupeň je s to poměrně svižně zrychlovat. Mezi tradiční mírné zápory pak můžeme počítat poměrně úzký rozsah využitelných otáček a také krátký první a dlouhý druhý převodový stupeň. Chceme-li se vyhnout trhání asfaltu, chce rozjíždění trochu cviku. Odhlučnění motoru je dobré, charakteristické znaky zvuku turbodieselu však vůz nezapře. Při velmi, velmi, ale opravdu velmi svižné jízdě se značným podílem městského a dálničního provozu se spotřeba nakonec zastavila na 5,8 l/100 km, což považujeme za výbornou hodnotu.

V interiéru se nám líbil hlavně kožený volant s příjemně malým průměrem a optimální sílou věnce. Řízení se třemi otáčkami mezi dorazy pak podporoval dobře vyladěný elektromechanický posilovač. Tradičně jasně rozmístěné ovladače i displeje si nezaslouží výtku, otazník ale píšeme nad šikmými vzpěrami mezi středovým panelem a středovou konzolí. Nejenže berou malinko místa pro kolena, ale kvůli své tloušťce ani nevytvářejí mezi panelem a konzolí kapsu která by udržela třeba tužku. Jde ale o maličkost. Problematické se nám zdá také nastavování teploty klimatizace nikoli otočným, ale krokovým ovladačem, byť stejného tvaru - trochu to rozptyluje pozornost.

Esteticky bezchybné světlé kožené potahy se na slunci vyhřívaly jen málo, vzhledem k charakteru auta bychom ale po několika stech kilometrů uvítali o trochu tužší sedačky. Přístup k zadnímu dvousedadlu je trochu krkolomný, páka sklápění totiž funguje na dva tahy - přední sedadlo si ale svou původní polohu pamatuje. Vzadu je místa...no, asi jako ve třídveřovém hatchbacku, takže na kratší vzdálenost se čtyřčlenná posádka rozhodně tísnit nebude.

Už jsem zmiňoval překvapení v podobě zavazadlového prostorua musím jej zmínit ještě jednou. 350 litrů je sice papírově jen lehký nadprůměr, ve skutečnosti se ale do A3 vejde více než byste čekali.

Sečteme-li špičkový podvozek, moderní úsporný motor a prostorný interiér s nadprůměrným zavazadelníkem, můžeme cenu obhajovat. Dáme-li na druhou misku vah poměrně rychlou ztrátu hodnoty a přece jen rozměry, řadící vůz do nižší střední třídy, musíme se rozhodovat dvakrát. Ano znamená jistotu, NE znamená hledání odpovídající konkurence. A to je vzhledem k výše uvedeným kladům věc zatraceně těžká.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 771 000 Kč Cena v testované výbavě: 938 611 Kč

Základní výbava:airbag řidiče a spolujezdce včetně bočních airbagů vpředu, bezpečnostní sloupek řízení výškově a podélně nastavitelný, brzdy s antiblokovacím systémem ABS, s elektronickým rozdělováním brzdné síly EBV, dálkové ovládání centrálního zamykání, dekorace matné, držák nápojů vpředu v palubní desce a vpředu na tunelové konzoli, easy entry - rozšířená funkce sklopení předních sedadel pro pohodlné nastupování dozadu, elektronická uzávěrka diferenciálu EDS, elektrické ovládání oken vpředu, imobilizér, kola ocelová, včetně plných krytů kol, velikost 6,5Jx16, s pneumatikami 205/55 R 16, kryt zavazadlového prostoru, potahy sedadel látka Modul, protiprokluzové zařízení ASR, přední sedadla - manuálně podélně a výškově nastavitelná, nastavitelný sklon opěradla; u motorizace 1.6 (75 kW) je výškově nastavitelné pouze sedadlo řidiče, rádio Chorus s 8 reproduktory, rohožky vpředu a vzadu, velurové, servotronic, servořízení závislé na rychlosti jízdy, sklo s tepelnou ochranou, zeleně tónované, třetí opěrka hlavy vzadu včetně tříbodového samonavíjecího pásu na středním sedadle vzadu, vnější zpětná zrcátka elektricky nastavitelná, asférické na straně řidiče, zadní opěradlo dělené a sklopné, zapalovač cigaret a popelník vpředu dekorace z jantarového dřeva Vavona, kola hliníková litá se sedmi rameny, velikost 6,5Jx16, s pneumatikami 205/55 R 16, kožený čtyřramenný volant včetně hlavice řadicí páky, manžety řadicí páky a rukojeti ruční brzdy v kůži, paket odkládacích přihrádek, paket vnitřního osvětlení, potahy sedadel - látka Metrik, přední sedadla - manuálně podélně a výškově nastavitelná, nastavitelný sklon opěradla, střední loketní opěrka vpředu, světelný senzor včetně automaticky zaclonitelného vnitřního zpětného zrcátka, tempomat, ukazatel vnější teploty

Výbava testovaného vozu:airbag sideguard, aktivní opěrky hlav vpředu, dekorace - dřevo kořene ořechu, hnědé, elektronický stabilizační program včetně brzdového asistentu, komfortní automatická klimatizace, potahy sedadel kůže Vienna, rádio Symphony, upevnění dětské sedačky ISOFIX, vyhřívání sedadel vpředu

Le Penová mobilizuje před druhým kolem voleb. V sázce je prý přežití Francie Le Penová mobilizuje před druhým kolem voleb. V sázce je prý přežití Francie

Kandidátka krajně pravicové Národní fronty Marine Le…

Kandidát socialistů hovoří o historickém trestu pro svou stranu. Vyzývá k podpoře Macrona Kandidát socialistů hovoří o historickém trestu pro svou stranu. Vyzývá k podpoře Macrona

Kandidát tradiční francouzské Socialistické strany Benoit…

Macron těsně vítězí nad Le Penovou, ukazují první odhady výsledků francouzských voleb Macron těsně vítězí nad Le Penovou, ukazují první odhady výsledků francouzských voleb

V první kole francouzských prezidentských voleb zvítězil…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1968
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 103 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 320 / 1750 - 2500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 207
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.3 / 4.6 / 5.6
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 350 / -
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1340 / 560
Rozměr pneu:205/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4203
b) šířka (mm): 1765
c) výška (mm): 1421
d) rozvor (mm): 2578
e) rozchod vpředu (mm): 1536
f) rozchod vzadu (mm): 1517
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 690 / 920
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):950
k) šířka vpředu (mm): 1390
l) šířka vzadu (mm): 1340
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 510
výška opěradla vpředu (mm): 580
výška opěradla vzadu (mm): 570
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,38
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Nechcete mít tuctové auto? Zde je přehled vozů, které se málo prodávají Nechcete mít tuctové auto? Zde je přehled vozů, které se málo prodávají

S velkými čísly prodejů se výrobci vždy rádi pochlubí.…

Cena Kodiaqu vydržela jen krátce. Nyní ho Škoda zdražila, a s ním i další auta Cena Kodiaqu vydržela jen krátce. Nyní ho Škoda zdražila, a s ním i další auta

Tuzemská automobilka Škoda sice na českém trhu zlevnila…

 




Ojeté Audi A3 1.6: Když základ stačí Ojeté Audi A3 1.6: Když základ stačí

Audi A3 druhé generace vypadá stále k světu, i s…

Audi balanced mobility: Zelená energie pro plynová a elektrická Audi Audi balanced mobility: Zelená energie pro plynová a elektrická Audi

Audi představilo v Hamburku projekt Audi balanced…

 



 
Koncepce pohonu aut: Jaké jsou výhody klasické koncepce nebo motoru uprostřed?

Koncepce pohonu aut: Jaké jsou výhody klasické koncepce nebo motoru uprostřed?

Dnes 18:10

Pohon předních kol a motor vpředu je dnes nejrozšířenější u osobních aut. Jaké má výhody a nevýhody? A proč mají automobiloví nadšenci tak rádi klasickou koncepci pohonu?




Blesk.cz

Objevte srdce Egypta! Co najdete na Hurghadě

Objevte srdce Egypta! Co najdete na Hurghadě

Kompletně vybavené největší egyptské letovisko s více než 160 hotely a 20 km dlouhým písečným pobřežím táhnoucím…

Zapomeňte na kávu, dejte si schody: „Nakopnou“ vás víc, tvrdí studie

Zapomeňte na kávu, dejte si schody: „Nakopnou“ vás…

Deset minut chůze ze schodů a do schodů dodá člověku více energie než šálek kávy. Zjistili to výzkumníci z…

 

iSport.cz

Velký návrat po zranění. Pilař nastoupil po dvou letech za Plzeň

Velký návrat po zranění. Pilař nastoupil po dvou…

Návrat uzdraveného záložníka Václava Pilaře po vleklém zranění kolena byl asi jediným pozitivním momentem…

CELÝ SESTŘIH: Sparta – Plzeň 2:0. Šlágr rozhodli Šural a Karavajev

CELÝ SESTŘIH: Sparta – Plzeň 2:0. Šlágr rozhodli…

Fotbalisté Plzně podlehli ve šlágru 26. kola ePojisteni.cz ligy na Spartě 0:2 a zkomplikovali si boj o titul.…

 

Reflex.cz

Ve Francii probíhá první kolo prezidentských voleb. Online komentuje politolog Petr Sokol

Ve Francii probíhá první kolo prezidentských voleb.…

Ve Francii začalo dnes první kolo prezidentských voleb, ve kterém 47 milionů voličů rozhodne o tom, kteří dva z…

Roy Orbison dal světu slavný hit k filmu Pretty Woman, v osobním životě čelil řadě tragédií

Roy Orbison dal světu slavný hit k filmu Pretty…

California Blue, You Got It, I Drove All Night, Only The Lonely a především Oh, Pretty Women. To jsou jména…