Audi A3 2.0 TDI - Čtyři prvky v akci

Audi A3 2.0 TDI - Čtyři prvky v akci

 
 

Nové - delší, širší a nižší třídveřové Audi A3 jsme si už a minulý týden i . Jaké přináší překvapení při dlouhodobějším užívání? Můžeme snad rovnou říci, že i když pozornost svádí především nový motor 2.0 TDI, důležitější úlohu hraje u nového A3 podvozek. Ten si v ingolstadtském voze odbývá premiéru a je již dostatečně známo, že na stejné platformě vyjede na...

Nové - delší, širší a nižší třídveřové Audi A3 jsme si už krátce vyzkoušeli a minulý týden i podrobně představili. Jaké přináší překvapení při dlouhodobějším užívání? Můžeme snad rovnou říci, že i když pozornost svádí především nový motor 2.0 TDI, důležitější úlohu hraje u nového A3 podvozek. Ten si v ingolstadtském voze odbývá premiéru a je již dostatečně známo, že na stejné platformě vyjede na podzim nový Golf a na jaře 2004 Octavia.

S novou A3 je nyní možné vrhat se do zatáček ještě dravěji, a ani prudké změny směru ji nijak nevyvádějí z klidu. Pomineme-li roli většího rozvoru, délky i rozchodů, má na směrové jistotě podvozku hlavní podíl zadní náprava se čtyřprvkovým zavěšením. Máme-li shrnout týdenní zkušenost s A3 shrnout do dvou slov, pak je to jistě předvídatelná jistota. Přijatelné boční náklony, nulová citlivost na boční vítr a jen občasné protesty proti vyjetým kolejím jsou dobrou známkou vozu, který nese "podvozkovou kůži" na trh.

S motorem 2.0 TDI o maximálním výkonu 103 kW je to složitější. Již tradiční koncepce vstřikování čerpadlo-tryska je i zde příčinou tvrdšího chodu, vzhledem k objemu motoru je ale zátah i pod 2000 otáčkami přijatelný a sepnutí turbodmychadla není doprovázeno tak prudkým "kopancem" jako u motorů 1.9 TDI. Jde ale o značně subjektivní pocit. Motor se cítí jistě i při rychlé jízdě a i na 6. stupeň je s to poměrně svižně zrychlovat. Mezi tradiční mírné zápory pak můžeme počítat poměrně úzký rozsah využitelných otáček a také krátký první a dlouhý druhý převodový stupeň. Chceme-li se vyhnout trhání asfaltu, chce rozjíždění trochu cviku. Odhlučnění motoru je dobré, charakteristické znaky zvuku turbodieselu však vůz nezapře. Při velmi, velmi, ale opravdu velmi svižné jízdě se značným podílem městského a dálničního provozu se spotřeba nakonec zastavila na 5,8 l/100 km, což považujeme za výbornou hodnotu.

V interiéru se nám líbil hlavně kožený volant s příjemně malým průměrem a optimální sílou věnce. Řízení se třemi otáčkami mezi dorazy pak podporoval dobře vyladěný elektromechanický posilovač. Tradičně jasně rozmístěné ovladače i displeje si nezaslouží výtku, otazník ale píšeme nad šikmými vzpěrami mezi středovým panelem a středovou konzolí. Nejenže berou malinko místa pro kolena, ale kvůli své tloušťce ani nevytvářejí mezi panelem a konzolí kapsu která by udržela třeba tužku. Jde ale o maličkost. Problematické se nám zdá také nastavování teploty klimatizace nikoli otočným, ale krokovým ovladačem, byť stejného tvaru - trochu to rozptyluje pozornost.

Esteticky bezchybné světlé kožené potahy se na slunci vyhřívaly jen málo, vzhledem k charakteru auta bychom ale po několika stech kilometrů uvítali o trochu tužší sedačky. Přístup k zadnímu dvousedadlu je trochu krkolomný, páka sklápění totiž funguje na dva tahy - přední sedadlo si ale svou původní polohu pamatuje. Vzadu je místa...no, asi jako ve třídveřovém hatchbacku, takže na kratší vzdálenost se čtyřčlenná posádka rozhodně tísnit nebude.

Už jsem zmiňoval překvapení v podobě zavazadlového prostorua musím jej zmínit ještě jednou. 350 litrů je sice papírově jen lehký nadprůměr, ve skutečnosti se ale do A3 vejde více než byste čekali.

Sečteme-li špičkový podvozek, moderní úsporný motor a prostorný interiér s nadprůměrným zavazadelníkem, můžeme cenu obhajovat. Dáme-li na druhou misku vah poměrně rychlou ztrátu hodnoty a přece jen rozměry, řadící vůz do nižší střední třídy, musíme se rozhodovat dvakrát. Ano znamená jistotu, NE znamená hledání odpovídající konkurence. A to je vzhledem k výše uvedeným kladům věc zatraceně těžká.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 771 000 Kč Cena v testované výbavě: 938 611 Kč

Základní výbava:airbag řidiče a spolujezdce včetně bočních airbagů vpředu, bezpečnostní sloupek řízení výškově a podélně nastavitelný, brzdy s antiblokovacím systémem ABS, s elektronickým rozdělováním brzdné síly EBV, dálkové ovládání centrálního zamykání, dekorace matné, držák nápojů vpředu v palubní desce a vpředu na tunelové konzoli, easy entry - rozšířená funkce sklopení předních sedadel pro pohodlné nastupování dozadu, elektronická uzávěrka diferenciálu EDS, elektrické ovládání oken vpředu, imobilizér, kola ocelová, včetně plných krytů kol, velikost 6,5Jx16, s pneumatikami 205/55 R 16, kryt zavazadlového prostoru, potahy sedadel látka Modul, protiprokluzové zařízení ASR, přední sedadla - manuálně podélně a výškově nastavitelná, nastavitelný sklon opěradla; u motorizace 1.6 (75 kW) je výškově nastavitelné pouze sedadlo řidiče, rádio Chorus s 8 reproduktory, rohožky vpředu a vzadu, velurové, servotronic, servořízení závislé na rychlosti jízdy, sklo s tepelnou ochranou, zeleně tónované, třetí opěrka hlavy vzadu včetně tříbodového samonavíjecího pásu na středním sedadle vzadu, vnější zpětná zrcátka elektricky nastavitelná, asférické na straně řidiče, zadní opěradlo dělené a sklopné, zapalovač cigaret a popelník vpředu dekorace z jantarového dřeva Vavona, kola hliníková litá se sedmi rameny, velikost 6,5Jx16, s pneumatikami 205/55 R 16, kožený čtyřramenný volant včetně hlavice řadicí páky, manžety řadicí páky a rukojeti ruční brzdy v kůži, paket odkládacích přihrádek, paket vnitřního osvětlení, potahy sedadel - látka Metrik, přední sedadla - manuálně podélně a výškově nastavitelná, nastavitelný sklon opěradla, střední loketní opěrka vpředu, světelný senzor včetně automaticky zaclonitelného vnitřního zpětného zrcátka, tempomat, ukazatel vnější teploty

Výbava testovaného vozu:airbag sideguard, aktivní opěrky hlav vpředu, dekorace - dřevo kořene ořechu, hnědé, elektronický stabilizační program včetně brzdového asistentu, komfortní automatická klimatizace, potahy sedadel kůže Vienna, rádio Symphony, upevnění dětské sedačky ISOFIX, vyhřívání sedadel vpředu

Z Bajkonuru odstartoval další Sojuz, na ISS dopraví Rusa, Američana a Japonce Z Bajkonuru odstartoval další Sojuz, na ISS dopraví Rusa, Američana a Japonce

Z kosmodromu Bajkonur v Kazachstánu úspěšně odstartovala…

Industriální krása, kterou zadusila válka. Nahlédněte do donbaských sléváren Industriální krása, kterou zadusila válka. Nahlédněte do donbaských sléváren

Focením vlaků, letadel či krajiny se zabývá hodně lidí, o…

Průzkum: Většina Britů si nepřeje, aby došlo k brexitu Průzkum: Většina Britů si nepřeje, aby došlo k brexitu

Téměř rok a půl po referendu o vystoupení Británie z…

Svrhněme Unii zevnitř, vyzvala v Praze nacionalistka Le Penová Svrhněme Unii zevnitř, vyzvala v Praze nacionalistka Le Penová

Evropská unie v současné podobě je podle šéfky…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1968
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 103 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 320 / 1750 - 2500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 207
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.3 / 4.6 / 5.6
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 350 / -
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1340 / 560
Rozměr pneu:205/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4203
b) šířka (mm): 1765
c) výška (mm): 1421
d) rozvor (mm): 2578
e) rozchod vpředu (mm): 1536
f) rozchod vzadu (mm): 1517
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 690 / 920
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):950
k) šířka vpředu (mm): 1390
l) šířka vzadu (mm): 1340
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 510
výška opěradla vpředu (mm): 580
výška opěradla vzadu (mm): 570
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,38
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Toto je 10 nejlepších motorů roku 2018. Downsizing nečekejte, přeplňování ano Toto je 10 nejlepších motorů roku 2018. Downsizing nečekejte, přeplňování ano

Wards Auto vyhlašuje anketu Motor roku už více než dvacet…

VW Arteon dostane třílitr VR6 Turbo! Bude mít 400 koní, porazí i Panameru VW Arteon dostane třílitr VR6 Turbo! Bude mít 400 koní, porazí i Panameru

Nový šestiválec vůz posune na úplně novou úroveň.…

 



Ojeté Audi A3 1.6: Když základ stačí Ojeté Audi A3 1.6: Když základ stačí

Audi A3 druhé generace vypadá stále k světu, i s…

Audi balanced mobility: Zelená energie pro plynová a elektrická Audi Audi balanced mobility: Zelená energie pro plynová a elektrická Audi

Audi představilo v Hamburku projekt Audi balanced…

 



 
Ojeté diesely z Německa: Čeká nás ráj levných naftových ojetin?

Ojeté diesely z Německa: Čeká nás ráj levných naftových ojetin?

Dnes 08:00

Podle německých médií se blíží konec dieselu. Lidé prý udělají nejlépe, když svůj hned prodají. Bazary by tedy měly přetékat auty za hubičku. Jenže věřte německým novinám a televizi.




Blesk.cz

Matouš Ruml alias Lexa z Comebacku: Obě děti se narodily doma, sex byl až po svatbě!

Matouš Ruml alias Lexa z Comebacku: Obě děti se…

Herec Matouš Ruml (32) se ve dvaceti letech oženil s herečkou Terezou a vychovávají spolu syna Nathanaela (8) a…

Exmanžel vyhrožoval Blance (†71) smrtí: Před popravou jí dělal ze života peklo

Exmanžel vyhrožoval Blance (†71) smrtí: Před…

S nožem pod krkem musela už údajně začátkem prosince čelit výhrůžkám svého exmanžela podnikatelka Blanka D.…

 

iSport.cz

Reprezentace a veteráni? Michálek by dodal klid, Erat je lídr

Reprezentace a veteráni? Michálek by dodal klid,…

Zbyněk Michálek byl smířený s tím, že si v reprezentaci nezahraje. Mihla se i myšlenka: Není to definitivní…

SESTŘIHY: Kadeřábek nahrál na gól, Hoffenheim ale padl. Bayern zvýšil náskok

SESTŘIHY: Kadeřábek nahrál na gól, Hoffenheim ale…

Fotbalisté Dortmundu v 17. kole německé ligy porazili 2:1 Hoffenheim a po pěti zápasech se dočkali domácí výhry.…

 

Reflex.cz

Hrůzný případ v Indii: Doktoři omylem prohlásili za mrtvé novorozeně, které ještě žilo

Hrůzný případ v Indii: Doktoři omylem prohlásili za…

V hlavním indickém městě Dillí se odehrál velmi neobvyklý a tragický případ: lékaři označili novorozená dvojčata…

Proč vlastně kandidují béčkoví kandidáti?

Proč vlastně kandidují béčkoví kandidáti?

Ač vyučen psychologem, ani v nejmenším nechápu pohnutky prezidentských kandidátů, kteří do klání vstupují, aniž…