reklama


Audi A4 2.0 TDI – Kosmetické sjednocení

Audi A4 2.0 TDI – Kosmetické sjednocení

 
 

Facelift Audi A4 způsobil, že si jej lze nyní snadno z některých pohledů splést s vyššími řadami. Šlo tedy pouze o vnější evoluci, nebo se na Audi změnilo něco podstatnějšího? Odpověď jsme hledali v testu úsporné verze 2.0 TDI...

Facelift Audi A4 způsobil, že si jej lze nyní snadno z některých pohledů splést s vyššími řadami. Šlo tedy pouze o vnější evoluci, nebo se na Audi změnilo něco podstatnějšího? Odpověď jsme hledali v testu úsporné verze 2.0 TDI s pohonem předních kol.

Prodej inovovaného vozu byl zahájen teprve minulý týden, takže zkoumavých pohledů od majitelů dosavadních verzí A4 si testovaný vůz užil nepočítaně. Auto navíc klame tělem: zepředu byste dali krk za to, že vidíte A6, zezadu pak tvar svítilen vzdáleně upomíná i na A8. V Ingolstadtu se totiž rozhodli, že dolů protažené žebrování a styling předních skupinových světel povýší na zákon. Odhad modelu podle přídě je tedy možný jen podle nestejné šířky karoserie. V porovnání se svým předchůdcem je nové Audi A4 o něco větší: čtyřdveřová limuzína je o 38 milimetrů delší, Avant o 41 milimetrů.

Také záď je nyní v rámci značky sjednocena a na hranaté a do boků vystupující svítilny můžeme zapomenout. Nyní jsou zde už pomalu klasické „zobáky“ a víko zavazadlového prostoru dává na odiv svou mohutnost pomocí výrazné odtrhové hrany. Ve spojení s příplatkovými pneumatikami 235/45 R17 tak auto působí velmi důstojně a …také trochu těžce. Výrazným prvkem zádi vozu jsou i efektní koncovky výfuků, které mají nyní průměr 80 mm, tedy o 10 mm více než u předcházejícího modelu.

V interiéru je téměř vše při starém, a kromě několika drobných změn ovladačů lze ze starého modelu přesedat bez učení a přivykání. „Náš“ příplatkový tříramenný volant ale i běžné čtyřramenné mají střed stylizován do podoby čelní masky vozu a ve všech verzích A4 bez rozdílu najdeme drobné dekorativní hliníkové prvky. Audi lze opět pochválit za příkladnou ergonomii, která zvláště s příplatkovým tříramenným multifunkčním volantem a použitými plasty zakládá řidiči na velmi dobrý kontakt s vozem a pohodlí při jízdě. Nastavování výšky předního sedadla je u této motorizace k dispozici překvapivě až za příplatek, dnes ještě kurioznější položkou je příplatková možnost sklápění zadního opěradla.

Zatímco vepředu si řidič i spolujezdec pochvalují pohodlí dostatečně pevných sedaček s dostatkem místa, vzadu najde posádka jen poměrně omezený prostor na výšku a zvláště na délku. Zadní strana předních sedadel je navíc kryta tvrdým plastovým výliskem, což kontakt s koleny cestujících vzadu nijak neulehčuje. Při nastupování je třeba brát v úvahu relativně úzké zadní dveře. Zavazadlový prostor o objemu 460l se chlubí pevnými kapsami v bočních prolisech a sklopením zadních opěradel jej lze podstatně zvětšit. Pozitivem je zde plnohodnotné náhradní kolo, negativem pak schod, který vznikne při sklopení zmíněných opěradel. Víko zavazadlového prostoru má sice ve vnitřním čalounění madlo, k jeho zavření je ale potřeba trochu většího švihu – jinak vás auto donutí k dalšímu dovření tlakem ruky, což se neobejde bez ušpinění. Nákladová hrana ve výšce 70 cm nad zemí nijak neobtěžuje a nejmenší šířka vstupního otvoru 90 cm je vzhledem k šířce zavazadelníku 100 cm také dostatečná.

Turbodiesel 2.0 jsme naposled testovali před týdnem v nové Octavii Combi, takže charakteristiky jeho maximálních 103 kW již znáte. V o 80 kg těžším A4 se projevuje střízlivěji, i když pro přenesení veškerého kroutícího momentu by mu jistě lépe seděla verze quattro. Motor s vozem vyloženě necvičí, ovšem dynamickými parametry uspokojí i sportovněji založeného řidiče. Slabinou je typický hluk při volnoběhu a při rozjezdech – tak jako u všech koncernových motorů se systémem čerpadlo-tryska. Při jízdě se již motor chová v mezích akustické pohody a jedinou nevýhodou tak je absence tempomatu. Ocenili jsme také šestistupňovou převodovku s krátkými, leč jen průměrně přesnými drahami řazení. Mimo město s tříčtvrtinovým podílem dálničního provozu spotřeboval vůz jen 6,3l nafty na 100 km, ve městě se pak hodnota spotřeby pohybovala okolo hodnoty 7,5 l.

I faceliftovaná čtyřka dostává své pověsti a ve třídě stability při vysokých rychlostech i v zatáčkách je na špici segmentu. Přední pohon poskytuje i přes výraznější účinek posilovače řidiči dost informací a většinu zatáček zvládá auto s neutrálním chováním. Nové Audi A4 má vpředu moderní čtyřprvkovou nápravu, zadní kola jsou uchycena k závěsům s lichoběžníkovými rameny. V obou případech konstruktéři využívali komponenty z lehkých kovů, což přispělo ke snížení neodpružených hmot. Drsné zacházení dá okusit i náznak nedotáčivosti, obvykle jde ale o tak extrémní hodnoty, že „přes kolo“ se s vozem za normálních okolností není šance dostat. Plynulost, s jakou vykružuje toto Audi zatáčky, je na pomezí komfortu a užívání si. Řečeno jinak – když už budete mít pocit, že jste s autem srostl a využíváte jeho plný potenciál, pneumatiky nezapiští ani kdybyste je prosili. Nové Audi A4 je poprvé vybaveno dvoustupňovým vypínáním systému ESP – prvním krátkým stlačením tlačítka se vypíná protiprokluzové zařízení ASR, což může být užitečné pro spolehlivý rozjezd a plynulou akceleraci v hlubokém sněhu nebo na štěrku. Zmáčknutím tlačítka na delší dobu se deaktivuje vlastní systém ESP, což byl jediný způsob, jak přimět auto k „zábavnému“ průjezdu zatáčkou. I když je systém ESP vypnutý, zůstává stále v činnosti protiblokovací systém brzd ABS a elektronická závěra diferenciálu EDS.

Celkem osm nabízených motorů představuje dosti širokou možnost k přizpůsobení vozu potřebám obvyklým pro zmlsané zákazníky ve střední třídě.

Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com

Audi A4 2.0 TDI – Kosmetické sjednocení

Cena v základní výbavě: 920 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 123 518 Kč

Základní výbava:6rychlostní manuální převodovka, šedá Křemík metalíza, tkanina Strato - černá, ABS, airbag řidiče a spolujezdce, airbagy pro hlavu vpředu a vzadu SIDEGUARD, včetně bočních airbagů vpředu, ESP - elektronický stabilizační program včetně brzdového asistentu, automatická klimatizace s regulací pravé a levé strany, bezpečnostní sloupek řízení podélně i výškově nastavitelný, dálkové ovládání centrálního zamykání, dekorace v provedení kartáčovaný hliník, šedý, determální skla - zeleně tónovaná, čtecí lampičky vpředu a vzadu, držák nápojů ve střední konzole, elektrické ovládání oken vpředu a vzadu, imobilizér, kola hliníková litá, v 9ramenném designu, velikost 7Jx16, s pneumatikami 205/55 R16 (pro modely 1.6, 2.0, 1.8 T, 1.9 TDI a 2.0 TDI), kola hliníková litá, v 9ramenném designu, velikost 7Jx16, s pneumatikami 215/55 R16 (pro modely 2.0 T FSI, 3.2 FSI, 2.5 TDI a 3.0 TDI), mlhové světlomety, potahy sedadel tkanina Mikado, posilovač řízení (pro modely 1.6, 2.0, 1.8 T, 1.9 TDI a 2.0 TDI), rádio Chorus s 10 reproduktory, sedadlo řidiče výškově nastavitelné, servotronic (pro modely 2.0 T FSI, 3.2 FSI, 2.5 TDI a 3.0 TDI), třetí opěrka hlavy vzadu včetně tříbodového samonavíjecího pásu na středním sedadle vzadu, ukazatel vnější teploty, velurové koberečky vpředu a vzadu, vnější zpětná zrcátka elektricky nastavitelná a vyhřívaná, asférické na straně řidiče, volant kožený 4ramenný

Výbava testovaného vozu:dekorace stříbrný hliník Facette (+3.376,-), informační systém s barevným displejem (+11.842,-), kola hliníková litá s 5 dvojitými paprsky, vel.7,5x17 s pneumatikami 235/45 R 17(+38.850,-), mechanické nastavování výšky předních sedadel (+2.711,-), multifunkční sportovní kožený volant, 3ramenný design (+10.843,-), paket osvětlení (+6.230,-) paket leštěných prvků (+5.422,-), příprava pro zabudování mob.telefonu včetně střední loketní opěrky vpředu (+21.973,-), rádio Concert (+8.132,-), sklopné zadní opěradlo (+9.464,-), sportovní podvozek (+8.799,-), sportovní sedadla vpředu (+18.929,-), tkanina Strato (0,-), vnitřní zpětné zrcátko automaticky zaclonitelné včetně denních potkávacích světel (+8.086,-), vyhřívání sedadel vpředu (+10.795,-), Xenonová světla Plus (+28.725,-), zařízení na přepravu dlouhých předmětů (+6.087,-)

Zaorálek: Británie musí počítat s odvetnými opatřeními unie Zaorálek: Británie musí počítat s odvetnými opatřeními unie

Pokud bude Velká Británie kontrolovat počet příchozích z…

Dopravní podnik nechá prověřit čtyři alternativní možnosti stavby metra D Dopravní podnik nechá prověřit čtyři alternativní možnosti stavby metra D

Pražský dopravní podnik (DPP) zadal firmě Metroprojekt…

Komentář Jiřího X. Doležala: Nechme Slovanskou epopej Američanům, je to propagandistické dílo! Komentář Jiřího X. Doležala: Nechme Slovanskou epopej Američanům, je to propagandistické dílo!

Realita přináší našemu národu příležitost, jak se zbavit…

 
Technické údaje
Motor Audi A4 2.0 TDI – Kosmetické sjednocení
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1968
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 103 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 320 / 1750 - 2500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 212
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.7
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 7.8 / 4.5 / 5.7
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 460 / -
Objem nádrže (l):70
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1430 / 550
Rozměr pneu:205/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4586
b) šířka (mm): 1772
c) výška (mm): 1427
d) rozvor (mm): 2648
e) rozchod vpředu (mm): 1522
f) rozchod vzadu (mm): 1522
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 910 / 1130
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 610 / 830
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):950
k) šířka vpředu (mm): 1400
l) šířka vzadu (mm): 1370
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 640
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Audi A4 2.0 TDI – Kosmetické sjednocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 10
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 10
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 6
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 10
Odstupňování převodovky: 10
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 10
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 7
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,50
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety

Automobil Aero Minor mohl hrát roli lidového vozu v…

Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat. Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat.

Ceny ojetých Volkswagenů Tiguan klesají ke dvěma stům…

 




Ojeté Audi A4: Největší problém je s 2.0 TDI PD Ojeté Audi A4: Největší problém je s 2.0 TDI PD

Audi A4 generací B6 a B7 (2000 až 2008) není v zásadě…

Nejrychlejší Audi A4? Přece HS 650 Nardo Nejrychlejší Audi A4? Přece HS 650 Nardo

Tuningový specialista Hohenester se přesně před měsícem…

 



 
Expanze Lady? Zveřejňuje české ceníky Kaliny, Granty i Vesty!

Expanze Lady? Zveřejňuje české ceníky Kaliny, Granty i Vesty!

Dnes 17:51

Pozici nejlevnější značky na českém trhu léta úspěšně drží Dacia, která se však dočká staronového konkurenta. Větší roli by u nás opět ráda hrála i ruská Lada.




Blesk.cz

EXIT, Spiderman, Facebook? Zapomeňte. Komunisté chtějí zakázat cizí názvy

EXIT, Spiderman, Facebook? Zapomeňte. Komunisté…

Podle skupinky komunistických poslanců jsme v Česku a budeme prostě mluvit česky. A ani na Spidermana už se…

Mayová si přeje „tvrdý brexit“. Británie se kompletně odtrhne od EU

Mayová si přeje „tvrdý brexit“. Británie se…

Británie upřednostní úplné oddělení země od Evropské unie, tzv. tvrdý brexit. Nepřeje si ani částečně setrvat. V…

 

iSport.cz

Kalamita českých tenistů. Z Davis Cupu se omluvili Rosol i Pavlásek

Kalamita českých tenistů. Z Davis Cupu se omluvili…

Adam Pavlásek ani Lukáš Rosol nebudou k dispozici pro první kolo Davisova poháru, které čeští tenisté odehrají…

Tři esa a odchod. Končil jsem jak bombarďák, zářil Štěpánek

Tři esa a odchod. Končil jsem jak bombarďák, zářil Štěpánek

PŘÍMO Z MELBOURNE | Jízda osmatřicetiletého barda Radka Štěpánka se z kvalifikace přelila už do 2. kola…

 

Reflex.cz

Děti opuštěné kvůli tradici: V Indii stále přežívá starobylý zvyk

Děti opuštěné kvůli tradici: V Indii stále přežívá…

Nata Pratha, starobylý zvyk, který v komunitě Bhilů na severozápadu Indie povoluje muži zaplatit peníze za…

Potomci herce Zdeňka Štěpánka zuří! Budou žalovat tvůrce seriálu Bohéma?

Potomci herce Zdeňka Štěpánka zuří! Budou žalovat…

V neděli večer odvysílala Česká televize první díl seriálu Bohéma. Bohužel sklidil spíše negativní ohlasy a…

 
 
reklama