reklama


Audi RS 4 Avant: Extra ostrá A4 potřetí

Audi RS 4 Avant: Extra ostrá A4 potřetí

 
 

K největším magnetům na stánku automobilky Audi se letos v Ženevě bez diskuze zařadí nejostřejší derivát modelové řady A4 s již tradičním označením RS 4 Avant.

Audi, v jejichž označení je RS, patří téměř vždy k těm nejočekávanějším novinkám značky z Ingolstadtu. Nejinak je tomu i u nového RS 4 Avant. To představuje již třetí generaci nejostřejších verzí modelové řady A4. Jeho předchůdci jsou RS 4 (B7) z let 2006 až 2008 a RS 4 (B5) z let 2000 až 2001.

S atmosférickým osmiválcem

Novinka, která bude mít za necelý měsíc výstavní premiéru v Ženevě, navazuje ideově na RS 4 (B7). Stejně jako ona má totiž pod kapotou atmosférický vidlicový osmiválec. Motor nová RS 4 Avant převzala od modelu RS 5 Coupé a jejím vysokootáčkový osmiválec, který z objemu 4163 cm3 poskytuje výkon 331 kW (450 k) při 8250 min-1 a točivý moment 430 Nm dostupný od 4000 do 6000 min-1. Audi nezapomíná v souvislosti s motorem zdůraznit, že má červeně lakované kryty hlav válců a je ručně montován c závodě Györ.

S atmosférickým osmiválcem je standardně spojena sedmistupňová dvouspojková převodovka S tronic. Ta spolupracuje se samosvorným mezinápravovým diferenciálem, který má korunový převod. Výchozí rozdělení točivého momentu mezi nápravy 40:60 se může plynule měnit až na 70 % na přední, nebo 85 % na zadní kola. Na zadní nápravě pak může být za příplatek elektronicky řízený diferenciál, který aktivně rozděluje moment mezi kola.

Audi RS 4 Avant akceleruje z 0 na 100 km/h za 4,7 s. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h, na přání lze limit posunout na 280 km/h. Vedle impozantních jízdních výkonů má osmiválec 4,2 FSI poměrně hospodárně zacházet s palivem. Automobilka uvádí, že spotřeba paliva v kombinovaném cyklu se má pohybovat pod 11 litrů benzinu an 100 km.

Podvozek s vysokým podílem hliníku

Řada komponentů pětiprvkové přední nápravy i zadní nápravy s lichoběžníkovým spodním ramenen a samořídicí kinematikou je vyrobeno z hliníku. Řízení je vybaveno elektromechanickým posilovačem s proměnným účinkem. Automobilka uvádí, že řízení má strmý převod, zprostředkovává citlivý kontakt s vozovkou a může řidiče podporovat v jeho snaze o udržení požadovaného směru jízdy během brzdění na povrchu s různou úrovní přilnavosti prostřednictvím mírných zásahů do řízení.

Ve srovnání s Audi A4 Avant má RS 4 Avant o 20 mm nižší světlou výšku. Standardem pro tento model jsou 19-palcová kovaná kola z hliníku se strojově leštěným povrchem a desetipaprskovým designem obutá do pneumatik o rozměrech 265/35 R19. Na přání budou k dispozici 20-palcová kola s leštěným povrchem v odstínu titanu s pěti paprsky ve tvaru písmene V a pneumatikami 265/30 R20.

Brzdový systém je vybaven kotouči s vnitřním chlazením. Ty mají vpředu průměru 365 mm. Ocelové třecí plochy kotoučů se zvlněnou konturou vnějších okrajů jsou odvrtávané a spojené s hliníkovými středy kotoučů dutými čepy. Tato koncepce snižuje pnutí, odvádí rychle teplo a zabraňuje přenosu teplotních špiček. Nové tvarování třecích ploch kotoučů přináší snížení neodpružených hmot ve výši cca tři kilogramy. Brzdové třmeny jsou lakovány leskle černou barvou, vpředu mají osm pístků a jsou opatřeny nápisy RS.

Na přání montuje Audi na přední nápravu brzdové kotouče z keramického materiálu vyztuženého uhlíkovými vlákny, které mají průměr 380 mm a při brzdění jsou svírány šestipístkovými třmeny lakovanými antracitově šedým odstínem. Elektronický stabilizační systém ESP nabízí sportovní režim a lze jej kompletně vypnout.

K sériové výbavě modelu RS 4 Avant patří systém regulace jízdní dynamiky Audi drive select, s nímž může řidič přepínat charakteristiky činnosti řízení, sedmistupňové převodovky S tronic a škrticí klapky definované v rámci režimů comfort, auto a dynamic. Také zvuk výfukové soustavy lze měnit prostřednictvím systému Audi drive select. V programu dynamic probíhá řazení nižších převodových stupňů s efektním přidáváním meziplynu. Je-li vůz vybaven navigačním systémem MMI, je navíc k dispozici režim individual, který si může řidič nastavit podle vlastních preferencí.

Součástí systému Audi drive select může být kromě sportovního diferenciálu také dynamické řízení, které mění svůj převod v závislosti na rychlosti jízdy až o téměř 100 procent a při průjezdu zatáčkou na limitu adheze samočinně provádí malé korektury řízení.

Jako další prvek výbavy na přání nabízí Audi dynamický systém tlumení v podobě sportovního podvozku plus se systémem DRC (Dynamic Ride Control). Dvojice tlumičů jsou vzájemně diagonálně propojeny olejovými kanály a centrálním ventilem. Například při rychlém průjezdu zatáčkou zvyšuje tento systém tuhost tlumiče vnějšího předního kola, a potlačuje tak naklánění karoserie. Charakteristika tlumení sportovního podvozku plus je variabilní a lze ji nastavit ve třech stupních prostřednictvím systému Audi drive select.

Na první pohled sportovec

Od svých méně výkonných sourozenců S4 a A4 se nové RS 4 Avant odlišuje vedle techniky i designem exteriéru. Šestiúhelníková maska chladiče Singleframe je uložena v rámečku s matnou povrchovou úpravou v odstínu hliníku a její mřížka s kosočtvercovým vzorkem je lakována lesklým odstínem antracitu. Vzduch proudí do motorového prostoru velkými otvory rozdělenými příčkami ve výrazně tvarovaném nárazníku, zakončeném spodním spoilerem.

Podobně jako například poslední Audi RS 6 a RS 6 Avant i RS 4 Avant odkazuje na původní Audi quattro z roku 1980 rozšířenými blatníky s ostře řezanými horizontálními horními hranami. Nové jsou samozřejmě i nástavce prahů. Kryty vnějších zpětných zrcátek a ozdobné lišty mají matnou povrchovou úpravu v odstínu hliníku.

Zádi dominuje markantní nárazník a dvě oválné koncovky výfukové soustavy rozdělené do dvou větví jsou integrovány do difuzoru protaženého vysoko vzhůru. Audi nabízí na přání sytě znějící sportovní výfukovou soustavu s černými koncovkami. Aerodynamický přítlak na zadní nápravě má zvyšovat spoiler nad zadním oknem.

Audi RS 4 Avant je o 20 mm delší a o 24 mm širší než A4 Avant, a zároveň o 20 mm nižší. Paleta barev nabízí osm odstínů. Jeden z nich patří nemetalickému a jeden metalickému laku, čtyři perleťovému laku a dva odstíny jsou speciálně pigmentované laky s krystalickým efektem (stříbrná Prism a černá Panther). Podvozek vozu je obložen velkoplošnými panely a jsou do něj integrovány přívody vzduchu pro chlazení sedmistupňové převodovky S tronic a předních brzd.

Sportovní i luxusní interiér

Interiér modelu RS 4 Avant je kompletně černý s výjimkou čalounění stropu, které může být na přání ve stříbrném odstínu Moon. Spínače a ovládací prvky jsou ozdobeny chromovanými prvky. Sériově dodávané ozdobné obložení je vyrobeno z uhlíkového kompozitu, na přání může být z kartáčovaného matného hliníku či hliníku Race, případně může být interiér obložen panely a lištami s černým klavírním lakem nebo se síťovou strukturou z ušlechtilé oceli.

Součástí sériové výbavy jsou sportovní sedadla vpředu s integrovanými opěrkami hlavy, která jsou elektricky nastavitelná a vyhřívaná. Jejich povrch je potažen kombinací černé kůže a Alcantary. Na přání si mohou zákazníci zvolit jemnou kůži Nappa v černé barvě nebo ve stříbrném odstínu Moon. V obou případech je čalounění zvýrazněno speciálním stehováním v šedém odstínu Stone. Alternativně jsou v nabídce skořepinová sedadla nebo klimatizovaná komfortní sedadla s funkcí odvětrávání.

Multifunkční sportovní volant s tlustým věncem obšitým kůží je ve spodní části zploštělý a pádla pro manuální řazení na jeho zadní části mají povrchovou úpravu se vzhledem hliníku.

Do informačního systému řidiče s barevným displejem je integrováno menu RS zahrnující stopky pro měření časů na kolo a teploměr motorového oleje. Při spuštění motoru se na něm zobrazí, stejně jako na displeji MMI, na uvítanou logo RS.

Hlavice páky voliče sedmistupňové převodovky S tronic má specifický design RS. Dalším typickým prvkem známým z ostatních vozů RS jsou speciálně tvarované vnitřní kliky dveří. Pedály, opěrka pro levou nohu, výdechy ventilační soustavy, pádla pro manuální řazení na volantu, tlačítka MMI a další ovládací prvky se lesknou v odstínu hliníku. Prahové lišty zdobí hliníkové vložky a nápisy RS 4.

Audi exclusive nabízí pro interiér kožené pakety pro všechny varianty sedadel. Mezi ně patří také stylistický paket s kosočtvercovým prošíváním skořepinových sedadel RS 4. Program výbavy na přání doplňuje široká paleta asistenčních a komunikačních systémů včetně zařízení Bluetooth Autotelefon online, který připojí RS 4 Avant k internetu.

Pro zavazadlový prostor, který nabízí objem až 1430 litrů, je k dispozici například kolejnicový systém včetně fixační sady a elektricky ovládané zadní výklopné víko.

První zákazníci dostanou své vozy Audi RS 4 na podzim 2012. Cena pro český trh nebyla dosud stanovena, ale v na německém trhu budou ceny začínat na částce 76.600 euro (zhruba 1,93 milionu Kč).

Jake.auto.cz: Audi RS 4 (přehled článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
 

Tapety




reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Nový crossover Škody nejspíše dostane základy od Volkswagenu Nový crossover Škody nejspíše dostane základy od Volkswagenu

Německý koncern chystá řadu novinek, z čehož by v blízké…

Prodejce Maserati si v pátek 13. natáčel svoji jízdu na mobil. Zemřel Prodejce Maserati si v pátek 13. natáčel svoji jízdu na mobil. Zemřel

Čtyřiadvacetiletý prodejce vozů Maserati ve Spojených…

 




Audi RS4 Avant řádí na Ringu. Zvuk má sice nevýrazný, ale podívaná je to slušná Audi RS4 Avant řádí na Ringu. Zvuk má sice nevýrazný, ale podívaná je to slušná

Nová generace nejostřejší Audi střední třídy by se mohla…

Příští Audi RS4 má dostat motor V6 s elektrickým turbem a výkonem téměř 500 koní Příští Audi RS4 má dostat motor V6 s elektrickým turbem a výkonem téměř 500 koní

Atmosférický osmiválec u Audi definitivně končí, příští…

 



 
Víte, jak se v průběhu historie měnila hmotnost aut? Které modely nejvíc ztloustly?

Víte, jak se v průběhu historie měnila hmotnost aut? Které modely nejvíc ztloustly?

Dnes 08:00

Auta v průběhu desetiletí ztloustla. Vyrostla nejen rozměrově, ale také váhově. Patrné je to nejen na VW Golf, ale také třeba na Porsche 911 nebo Renaultu Clio.




Blesk.cz

Expřítel Bílé Petr Kratochvíl v Poště pro Tebe: Zjistil neuvěřitelné věci!

Expřítel Bílé Petr Kratochvíl v Poště pro Tebe:…

Když podnikatel Petr Kratochvíl (66) ztratil všechny ze svojí rodiny a zůstal sám, začal se obracet ke svým…

Emma Smetana bojuje s dcerou proti Trumpovi: Zatím dělají jen podivné obličeje

Emma Smetana bojuje s dcerou proti Trumpovi: Zatím…

Říká se, že jablko nepadá daleko od stromu. Zřejmě to platí i v případě Emmy Smetana (28) a její maličké dcerky…

 

iSport.cz

Prosklený tunel a luxusní restaurace. Tottenham odhalil nový stadion

Prosklený tunel a luxusní restaurace. Tottenham…

Srdce fanoušků Tottenamu Hotspur mohou plesat. Londýnský klub v pátek ráno odhalil detaily stadionu, který od…

VIDEO: Kometa s Třincem stále v krizi, Pardubice vyhrály pod novým koučem

VIDEO: Kometa s Třincem stále v krizi, Pardubice…

Hokejisté Pardubic porazili ve 40. kole extraligy Třinec 5:4 v prodloužení a odlepili se z poslední příčky.…

 

Reflex.cz

Odcházení po americku. Fotograf zachytil poslední snímky Baracka Obamy v Bílém domě

Odcházení po americku. Fotograf zachytil poslední…

Dvorní fotograf bývalého amerického prezidenta Pete Souza nafotil svou poslední sérii fotografií s Barackem…

Při nehodě autobusu s maďarskými školáky zemřelo v Itálii 16 lidí

Při nehodě autobusu s maďarskými školáky zemřelo v…

Páteční nehodu autobusu, který převážel maďarské školáky, nepřežilo 16 lidí. Autobus havaroval u italské Verony.…

 
 
reklama