Audi A5 1,8 TFSI (125 kW, 320 Nm): Nový motor podrobně

Audi A5 1,8 TFSI (125 kW, 320 Nm): Nový motor podrobně

 
 

Facelift Audi A5 uvede na trh třetí generaci motoru 1,8 TFSI. Jaká nás čeká technika?

Jde o dnes již tradiční přeplňovaný řadový čtyřválec, který teď ale přichází se spoustou novinek. Je lehčí, na váze ztratil 3,5 kg. U jeho pohyblivých částí bylo sníženo tření a díky konstrukčním zásahům splňuje emisní normu Euro 6. Je také součástí modulární řady motorů, mnohé komponenty sdílí s větším 2,0 TFSI.

Pohonná jednotka s objemem 1798 cm3 (kód E888) poskytne nově 125 kW výkonu při 3800-6200 min-1. Nejvyšší hodnota točivého momentu 320 Nm bude k dispozici mezi 1500-3700 min-1.

Základní parametry, tedy vrtání a zdvih (84,1 x 82,5 mm) zůstaly zachovány. Předchozí motor se chlubil 118 kW mezi 4500 a 6000 min-1 a 250 Nm mezi 1500 a 4500 min-1. Točivý moment u novinky zvýšilo použití proměnného zdvihu ventilů, který známe už z větších šestiválců a dále variabilní časování sacích i výfukových ventilů.

Audi A5 a S5: Facelift pro kupé, kabrio i Sportback

Agregát má duální systém vstřikování paliva (přímé FSI a vícebodové nepřímé MPI). Právě tato technologie stojí za splněním normy Euro 6, protože dokáže snížit tvorbu pevných částic, které vznikají u benzinových motorů s přímým vstřikováním.

Variabilní zdvih výfukových ventilů zase umožňuje, aby motor reguloval výplach válců a tím se funkčně vyrovnal agregátům s twin-scroll turbodmychadlem. Tlak paliva v railu se zvýšil ze 150 na 200 bar.

Hlavy válců jsou zcela nové, blok je tenkostěnný (tloušťka činí jen 3 mm, dosud 3,5 m), na písty byla použita slitina s vysokou pevností. Olejová vana je nově z plastických hmot, štědré je použití hliníkových šroubů, což mělo za následek zmíněné snížení hmotnosti. Průměr hlavních ložisek klikového hřídele se zmenšil z 52 mm na 48 mm, počet protizávaží klesl z osmi na čtyři.

Výsledkem je snížení hmotnosti agregátu ze 135 na 131,5 kg, přičemž nová generace přidává komponenty navíc.

Audi A5 1,8 TFSI – jak šel vývoj

A5 s novým motorem zrychlí na 100 km/h za 7,9 sekundy a dosáhne nejvyšší rychlosti 230 km/h. Spotřeba paliva je přitom o 20 % nižší než dosud – v kombinovaném režimu činí 5,7 l/100 km, emise CO2 jsou 134 g/km. Za tímto výsledkem stojí i pokročilý management teploty, který umožňuje udržovat provozní teplotu podle potřeby v rozsahu 85 až 107°C.

V nabídce modelu A5 není takto výkonná motorizace novinkou – 1,8 TFSI o výkonu 125 kW bylo v prodeji už při příchodu na trh. Srovnání v rámci jediné generace modelu dobře ilustruje, jak rychle jde vývoj benzinových motorů kupředu.

Zatímco na počátku Audi z objemu 1,8 litru získalo 250 Nm, dnes je to 320 Nm a nejvyšší výkon je položen do nižších otáček. Nový agregát také dokáže plnohodnotně nahradit nejslabší 2,0 TFSI (132 kW), který se do A5 montoval v mezičase.

Variantu 1,8 TFSI o výkonu 118 kW pro účely tohoto srovnání pomíjíme, nabízela se v některých zemích jako alternativa k 2,0 TFSI (132 kW), na českém trhu ale v prodeji nebyla.

Audi A5 - srovnání základních benzinových motorizací
Model1,8 TFSI2,0 TFSI1,8 TFSI
rok výrobyod 20112008-20112007-2008
Převodovka6M6M6M
Zdvihový objem [cm3]179819841798
Válce/ventily4/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]125/3800-6200132/4000125/4800
Největší toč. mom. [Nm/min-1]320/1500-3700320/1500-3900250/1500-4800
Max. rychlost [km/h]230236228
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,97,88,4
Komb. spotřeba [l/100 km]5,76,67,1
Poh. hmotnost [kg]-14951470

JAKE.AUTO.CZ: Audi A5 – přehled testů a dalších článků

Spolupracujeme s TipCars.com
Zápisník Marka Schwarzmanna: Idolové Zápisník Marka Schwarzmanna: Idolové

Znáte Dalibora? Toho s houslemi. Ve své době kradl, až se…

Letiště Praha nakoupí až 20 autobusů Cobus 3000 Letiště Praha nakoupí až 20 autobusů Cobus 3000

Do soutěže se přihlásila pouze společnost GSE Services…

Produktivita české práce klesá Produktivita české práce klesá

Růst tuzemské zaměstnanosti jde primárně na vrub profesí…

Světová banka pomáhá za zvláštních okolností Trumpovi Světová banka pomáhá za zvláštních okolností Trumpovi

Podivný vztah dcery Donalda Trumpa Ivanky a ředitele…

 
 

Přidat názorDiskuse: Audi A5 1,8 TFSI (125 kW, 320 Nm): Nový…







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
30 ostrých hatchbacků minulosti, po kterých se nám stýská... 30 ostrých hatchbacků minulosti, po kterých se nám stýská...

Moderní doba nahrává velkým a těžkopádným čtyřkolkám a…

6 otázek a odpovědí o pokutách v cizině. Taxy dosáhnou i 200 000 Kč 6 otázek a odpovědí o pokutách v cizině. Taxy dosáhnou i 200 000 Kč

Tuzemský automotoklub ÚAMK připravil před nadcházející…

 




Audi A5 Cabriolet nemá daleko k dokonalosti. S5 jede skvěle, ale co diesel? (+videa) Audi A5 Cabriolet nemá daleko k dokonalosti. S5 jede skvěle, ale co diesel? (+videa)

Nová generace oblíbeného kabrioletu od audi vstoupila…

Audi A5 Sportback má fantastický podvozek! Vyzkoušeli jsme jej v Domově quattro Audi A5 Sportback má fantastický podvozek! Vyzkoušeli jsme jej v Domově quattro

Národní tiskovou prezentaci modelu A5 Sportback pořádalo…

 



 
GTI Treffen Wörthersee 2017: Prohlédněte si to nejlepší ze srazu na počest Golfu GTI!

GTI Treffen Wörthersee 2017: Prohlédněte si to nejlepší ze srazu na počest Golfu GTI!

Včera

O uplynulém víkendu proběhl u rakouského jezera Wörthersee již 36. ročník legendárního srazu. Podívejte se, jak to tam vypadalo!




Blesk.cz

Slovenští filmaři po mejdanu v Cannes: Opilí se porvali s policií a skončili v base!

Slovenští filmaři po mejdanu v Cannes: Opilí se…

Po premiéře slovenského snímku Out na filmovém festivalu v Cannes se jeho tvůrci tak opili, až skončili v…

Divočina jménem Slovenský ráj: Jeden z nejkrásnějších koutů našich sousedů!

Divočina jménem Slovenský ráj: Jeden z…

Rokliny a kaňony, které jsou opatřeny žebříky, stupničkami a podobně, to je Slovenský ráj, místo, kde můžete…

 

iSport.cz

Šafářová po ošklivé prohře: Jsem na dně. Z něj vede jen cesta vzhůru

Šafářová po ošklivé prohře: Jsem na dně. Z něj vede…

PŘÍMO Z PAŘÍŽE | Nádherné tažení do pařížského finále z před dvou let vystřídal zlý sen, který Lucie Šafářová…

Kuka je ze Slavie nadšený: Poprvé mi někdo zavolal a pozval mě na zápas

Kuka je ze Slavie nadšený: Poprvé mi někdo zavolal a…

Když bývalý výborný útočník Slavie Pavel Kuka vidí, jak se z titulu radují kouč „sešívaných“ Jaroslav Šilhavý a…

 

Reflex.cz

Zákaz kouření ano, ale povolme kuřárny!

Zákaz kouření ano, ale povolme kuřárny!

Nikoliv od prvního června, jak se mylně mnozí domnívají, ale od posledního května (tedy od středy) v celé krásné…

Do Botswany za krokodýly: Když se páří čtvrttunoví predátoři, je třeba mít se na pozoru!

Do Botswany za krokodýly: Když se páří čtvrttunoví…

Botswanské léto se zbavuje posledního listí a vše začíná žloutnout. Příroda se mění a smutný pohled na…