Audi A5 1,8 TFSI (125 kW, 320 Nm): Nový motor podrobně

Audi A5 1,8 TFSI (125 kW, 320 Nm): Nový motor podrobně

 
 

Facelift Audi A5 uvede na trh třetí generaci motoru 1,8 TFSI. Jaká nás čeká technika?

Jde o dnes již tradiční přeplňovaný řadový čtyřválec, který teď ale přichází se spoustou novinek. Je lehčí, na váze ztratil 3,5 kg. U jeho pohyblivých částí bylo sníženo tření a díky konstrukčním zásahům splňuje emisní normu Euro 6. Je také součástí modulární řady motorů, mnohé komponenty sdílí s větším 2,0 TFSI.

Pohonná jednotka s objemem 1798 cm3 (kód E888) poskytne nově 125 kW výkonu při 3800-6200 min-1. Nejvyšší hodnota točivého momentu 320 Nm bude k dispozici mezi 1500-3700 min-1.

Základní parametry, tedy vrtání a zdvih (84,1 x 82,5 mm) zůstaly zachovány. Předchozí motor se chlubil 118 kW mezi 4500 a 6000 min-1 a 250 Nm mezi 1500 a 4500 min-1. Točivý moment u novinky zvýšilo použití proměnného zdvihu ventilů, který známe už z větších šestiválců a dále variabilní časování sacích i výfukových ventilů.

Audi A5 a S5: Facelift pro kupé, kabrio i Sportback

Agregát má duální systém vstřikování paliva (přímé FSI a vícebodové nepřímé MPI). Právě tato technologie stojí za splněním normy Euro 6, protože dokáže snížit tvorbu pevných částic, které vznikají u benzinových motorů s přímým vstřikováním.

Variabilní zdvih výfukových ventilů zase umožňuje, aby motor reguloval výplach válců a tím se funkčně vyrovnal agregátům s twin-scroll turbodmychadlem. Tlak paliva v railu se zvýšil ze 150 na 200 bar.

Hlavy válců jsou zcela nové, blok je tenkostěnný (tloušťka činí jen 3 mm, dosud 3,5 m), na písty byla použita slitina s vysokou pevností. Olejová vana je nově z plastických hmot, štědré je použití hliníkových šroubů, což mělo za následek zmíněné snížení hmotnosti. Průměr hlavních ložisek klikového hřídele se zmenšil z 52 mm na 48 mm, počet protizávaží klesl z osmi na čtyři.

Výsledkem je snížení hmotnosti agregátu ze 135 na 131,5 kg, přičemž nová generace přidává komponenty navíc.

Audi A5 1,8 TFSI – jak šel vývoj

A5 s novým motorem zrychlí na 100 km/h za 7,9 sekundy a dosáhne nejvyšší rychlosti 230 km/h. Spotřeba paliva je přitom o 20 % nižší než dosud – v kombinovaném režimu činí 5,7 l/100 km, emise CO2 jsou 134 g/km. Za tímto výsledkem stojí i pokročilý management teploty, který umožňuje udržovat provozní teplotu podle potřeby v rozsahu 85 až 107°C.

V nabídce modelu A5 není takto výkonná motorizace novinkou – 1,8 TFSI o výkonu 125 kW bylo v prodeji už při příchodu na trh. Srovnání v rámci jediné generace modelu dobře ilustruje, jak rychle jde vývoj benzinových motorů kupředu.

Zatímco na počátku Audi z objemu 1,8 litru získalo 250 Nm, dnes je to 320 Nm a nejvyšší výkon je položen do nižších otáček. Nový agregát také dokáže plnohodnotně nahradit nejslabší 2,0 TFSI (132 kW), který se do A5 montoval v mezičase.

Variantu 1,8 TFSI o výkonu 118 kW pro účely tohoto srovnání pomíjíme, nabízela se v některých zemích jako alternativa k 2,0 TFSI (132 kW), na českém trhu ale v prodeji nebyla.

Audi A5 - srovnání základních benzinových motorizací
Model1,8 TFSI2,0 TFSI1,8 TFSI
rok výrobyod 20112008-20112007-2008
Převodovka6M6M6M
Zdvihový objem [cm3]179819841798
Válce/ventily4/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]125/3800-6200132/4000125/4800
Největší toč. mom. [Nm/min-1]320/1500-3700320/1500-3900250/1500-4800
Max. rychlost [km/h]230236228
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,97,88,4
Komb. spotřeba [l/100 km]5,76,67,1
Poh. hmotnost [kg]-14951470

JAKE.AUTO.CZ: Audi A5 – přehled testů a dalších článků

Spolupracujeme s TipCars.com
Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě

Ministerstvo zahraničí Spojených států vyslovilo souhlas…

Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů

Britský hráč hodlá do konce roku zdvojnásobit počet svých…

Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví

Americký výrobce elektromobilů Tesla bude vyrábět v Číně,…

 
 

Přidat názorDiskuse: Audi A5 1,8 TFSI (125 kW, 320 Nm): Nový…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před…

Hennessey Venom F5 má premiéru 1. listopadu. Pokoří Chiron? Hennessey Venom F5 má premiéru 1. listopadu. Pokoří Chiron?

Čekání je skoro u konce. Vážný soupeř pro superauto…

 



Audi A5 Cabriolet nemá daleko k dokonalosti. S5 jede skvěle, ale co diesel? (+videa) Audi A5 Cabriolet nemá daleko k dokonalosti. S5 jede skvěle, ale co diesel? (+videa)

Nová generace oblíbeného kabrioletu od audi vstoupila…

Audi A5 Sportback má fantastický podvozek! Vyzkoušeli jsme jej v Domově quattro Audi A5 Sportback má fantastický podvozek! Vyzkoušeli jsme jej v Domově quattro

Národní tiskovou prezentaci modelu A5 Sportback pořádalo…

 



 
Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Dnes 18:50

S rostoucí nabídkou je pro výrobce stále těžší vymýšlet názvy svých aut. Z toho důvodu najímají různé specialisty nebo zakládají speciální oddělení zaměřená na tuto problematiku.




Blesk.cz

Exorcismus ve 21. století: Vymítání ďábla je častější, než si myslíte

Exorcismus ve 21. století: Vymítání ďábla je…

Ačkoli někdo může mít tzv. exorcismus, tedy vymítání ďábla, za praktiky minulosti, není tomu tak. Dodnes jsou…

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest sdílí na internetu: Své vypracované tělo ukázal i v Praze

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest…

Matt Olesiak (28) je nejen úspěšný doktor, ale také miláček internetu. Matt, který pochází z Varšavy, ale…

 

iSport.cz

Skoro jsem nespal, přiznal Šilhavý po Liberci. Pochválil rozjetou Plzeň

Skoro jsem nespal, přiznal Šilhavý po Liberci.…

Trenér Jaroslav Šilhavý připustil, že po nedělní domácí porážce 1:2 s Libercem, která byla po 36 zápasech jeho…

Zamořeno zámořím. Levní hráči z Kanady tu kazí ceny, tvrdí Ihnačák

Zamořeno zámořím. Levní hráči z Kanady tu kazí ceny,…

Evropu má procestovanou. A nepotřebuje k tomu cestovky, Brian Ihnačák (32) se zaměřením na ofenzivní hokejovou…

 

Reflex.cz

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

Začíná to vypadat, že sestavování nové vládní koalice není tentokrát až tak důležité jako po jiných volbách.…

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí, ale často volí zcela iracionálně. Smiřme se s tím

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí,…

Řečeno s klasikem – Volby dopadly tak, jak dopadly, jelikož lidé volili tak, jak volili. Ano, autorem…