Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi A5 a S5: Facelift pro kupé, kabrio i Sportback

Diskuze (33)
Tvář ve stylu nové A6 a nové motory oživí druhou polovinu života Audi A5.

Úspěšný koncept se nemá měnit, proto Audi zasahuje do vzhledu řady A5 velmi citlivě. Ostřejší šestiúhelníkovou masku chladiče singleframe známe už z řad A8, A7 a A6, nová přední světla se drží předlohy v podobě modelu A6.

Věcí minulosti jsou efektní bodové diody, místo nich dostanou příplatková světla xenon plus souvislý lomený pás diodového světla, který obchází většinu obvodu světlometu. S hranatějšími obrysy světel koresponduje ostřejší design nasávacích otvorů v nárazníku.

Zadní světla také změní svůj tvar a za příplatek budou osazena pásy světelných diod. Úpravou prošly i tvary zadních nárazníků.

Karoserie se po faceliftu do všech směrů zvětší o milimetr. Novinkou jsou hliníkové přední blatníky, které sníží hmotnost, nebo zakrytí spodku auta za účelem zlepšení aerodynamiky.

Uvnitř najdeme nový volant, nové kovové dekorační prvky nebo nové páčky pod volantem. Obměněn byl také startovací klíč a volič automatické převodovky. Ukazatele mají nově bílé podsvícení.

A5 Sportback bude nově možné objednávat i s pětimístným interiérem.

Nové motory

Úplnou novinkou je třetí generace motoru 1,8 TFSI. Základní turbomotor má 125 kW a 320 Nm, přitom vykazuje kombinovanou spotřebu 5,7 l/100 km.

Motor 2,0 TFSI o výkonu 155 kW pokračuje bez úprav, střídání se ale chystá na pozici benzinového šestiválce. Atmosférický 3,2 FSI (195 kW) nahradí kompresorem přeplňovaný 3,0 TFSI (200 kW).

Silnější verze téhož motoru má 245 kW a 440 Nm, pohání modely S5 Sportback a S5 Cabriolet. Kupé S5 mělo dosud osmiválec 4,2 FSI (260 kW, 440 Nm), po faceliftu přejde také na menší přeplňovaný šestiválec.

Všechny turbodiesely se dočkají vylepšení a posílení. Základní 2,0 TDI si polepší na 130 kW, místo 2,7 TDI (140 kW, 400 Nm) Audi nabídne 3,0 TDI se 150 kW a vrcholem bude třílitr naladěný na 180 kW (dosud 177).

Později se v nabídce objeví i A5 3,0 TDI clean diesel – první kupé splňující emisní normu Euro 6.

Elektronika

K novým bezpečnostním systémům se řadí standardně dodávaný systém monitorující únavu řidiče. Dále A5 dostane nově Audi active lane assist, který umí udržovat auto v jízdním pruhu, a ve spojení s adaptivním tempomatem funkci automatického brzdění před překážkou při jízdě do 30 km/h. Smyslem je zabránit kolizím v městském provozu.

Nový infotainment MMI má čtyři ovládací knoflíky místo osmi, hlasitost reguluje joystick. Přes Bluetooth se prostřednictvím mobilního telefonu umí spojit i Google Earth nebo vytvořit wi-fi síť s přístupem na internet.

Ceny a dostupnost

Cenová hladina se má zvýšit jen nepatrně. Na německém trhu A5 zdraží zhruba o 200 Euro, tedy pět tisíc korun. Přesné ceny, technická data ani termín zahájení prodeje zatím nebyly zveřejněny.

Diskuze (33)
9. 8. 2011 07:20
Re: Pěkné ale o ničem
Takovouhle image ma audi snad ale jen v cr.
Avatar - white label
14. 7. 2011 18:28
Re: sportback
Tak to si zase objevil ameriku! >:D
Nenapadlo tě náhodou taky někdy, že existují i zákazníci (ať už ze soukromého, nebo firemního sektoru), kteří mají podobné změny v podstatě "na háku". Opravdu výrazné slevy (proti normálu) jsou zejména až po oficiálním představení nové generace, ale to už není ta delší doba před příchodem nové generace o kterém píšu...
Takže jak správně sebereflexivně píšeš: "Mysli chlapče..." ;-)
Avatar - Pekelná Micinka
14. 7. 2011 17:57
Re: Vybroušení diamantu
Avatar - Pekelná Micinka
14. 7. 2011 17:56
Re: Vybroušení diamantu
Je to tak. A7 se mi právě nepodařilo dostatečně nakoukat naživo. Nové CLS jsem zahlédl jen letmo, a z té zadní části opravdu moc "hyn" nejsem.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
14. 7. 2011 16:49
Re: sportback
To taková M3 E90, čili sedan, ta se v předfaceliftovém vydání celé řady E9x dělala snad ještě kratší dobu a hned přišel facelift. Bylo to ale jen ku prospěchu věci. U nové A5 si tím nejsem jist, jelikož jsem tomuto modelu nikdy moc neholdoval...