reklama


Audi A6 Allroad - Blíž k městu, dál od hor

Audi A6 Allroad - Blíž k městu, dál od hor

 
 

Minulá generace Audi Allroad stála u zrodu SUVmánie mezi majetnými. Zvýšený kombík na základě tehdejší Audi A6 Avant nabídl velmi zajímavou alternativu těm, kdo bezdpodmínečně vyžadovali prémiovou značku ...

Minulá generace Audi Allroad stála u zrodu SUVmánie mezi majetnými. Zvýšený kombík na základě tehdejší Audi A6 Avant nabídl velmi zajímavou alternativu těm, kdo bezdpodmínečně vyžadovali prémiovou značku, zvýšenou průchodivost terénem a konkurenční SUV BMW X5 či Mercedes-Bezn ML se jim zdály příliš podobné off-roadu. Designéři odvedli skvělou práci, beztak pohlednému tehdejšímu velkému kombi přidali citlivě vkomponovanými ochrannými prvky na přitažlivosti a přihodili i vysoce funkční vzduchové pérování s nastavitelnou světlou výškou. V některých zemích (v ČR zejména) se Allroad stal superhitem a založil novou módu bojovného oplastovávání civilních kombíků, jíž podléhá čím dál více automobilek, nejnověji i škodovka se svým Scoutem.

Vzhledem k tomu, že první Allroad zastával v portfoliu značky pozici jediného SUV, byl marketingově oddělený od základní řady A6 a dostal do vínku velmi solidní terénní schopnosti, nevykoupené těžkopádností na asfaltu. Nový Allroad je trochu jiný; posunul se blíže k ryze silničnímu využití, uvolnil více místa pro nové velké SUV Q7 i budoucí Q5 a do názvu dostal – narozdíl od předchůdce – i kód „A6“. Terénní potenciál se poněkud omezil – podle interních průzkumů se 99% Allroadů nikdy nesjelo ze silnice a téměř nikdy prakticky nevyužilo nejvyšší polohu podvozku. Z nabídky také v tichosti zmizela dvoustupňová redukční převodovka, kterou bylo možné objednat do starého modelu.

Civilnější podvozek

však není jedinou změnou. Tou další je samozřejmě nárůst rozměrů i hmotností a také podstatné rozšíření motorové palety, svědčící o významu, který si tento model v nabídce Audi vytvořil. 4,93 x 1,86 x 1,46 m (podle nastavení pérování až 1,52 m) velký vůz nabízí díky protaženému rozvoru 2,83 m více místa pro posádku i zavazadla (565 – 1660 l). Nový Allroad je o 124 mm delší a o 10 širší, než předchůdce.

Karoserie

je zkonstruována s širokým uplatněním vysokopevnostní oceli, méně namáhané díly (kapota, přední blatníky) jsou pak hliníkové. Díky tomu narostla její tuhost o 34% a zvláštní důraz byl kladen na pevnost prostoru pro posádku. Proto byly na exponovaná místa použity díly z vysokopevnostní oceli a vložené profily z extrudovaného hliníku. Přední deformační zóna s nárazníkem je schopna pohltit náraz do rychlosti 15 km/h bez aktivace dvoustupňových airbagů, palivová nádrž ustojí náraz zezadu rychlostí až 80 km/h. Bočnímu nárazu odolávají profily z extrémně tuhé dvoufázové oceli, vložené ochranné desky ve dveřích a také hlavové airbagy, které zůstávají po kolizi nafouknuté déle, aby chránily posádku i proti vypadnutí z vozu či dalšímu nárazu. Skóre čelního nárazu zlepšují předpínače bezpečnostních pásů a také dvousměrně deformovatelný sloupek řízení.

Design

opět vychází ze základního kombi A6 Avant, od něhož se liší přepracovanými nárazníky, přidanými ochrannými lištami a také unikátní maskou. Terénní ambice naznačují nerezové ochranné kryty podvozku, jejichž náběhy jsou patrné zvenčí. K dispozici je 10 barevných odstínů, z toho jeden (šedá Condor) je určen výhradně pro Allroad. Koncem roku přibude jedenáctý, taktéž exkluzivní – modrá Polar. Specialitou osmiválce jsou dvě markantní chromové koncovky výfuků, vzhled lze dále zušlechtit příplatkovými pětipaprskovými 18“ koly Aero, hliníkovým dezénem bočních ochranných lišt, či bi-xenonovými světlomety, s nimiž se dodávají i LED-koncovky, již známé z A6 Avant. K dispozici jsou i adaptivní světlomety.

Interiér

se od základního Avantu liší jen v detailech. Hned tím prvním jsou prahové lišty s nápisy „allroad quattro“, odlišně zdobený volant a speciální koberce. Vybírat lze ze čtyř barevných ladění interiéru, šesti potahových materiálů a pěti barevných dekorů plus jednoho hliníkového. Standardní sedačky v polokoženém provedení lze na přání nahradit sportovními v kombinaci kůže/alcantara, za příplatek je k dispozici elektrické seřizování. Příplatkové celokožené čalounění je na výběr v provedení Milano (standard pro V8), jako dvoubarevná Valcona, či přírodní kůže. Standardní systém MMI se nabízí ve dvou úrovních – standardní používá monochromatický displej, vyšší pak větší barevný a obsahuje CD měnič a dvojitý tuner. Volitelnou součástí je Hi-Fi systém Bose, DVD navigace a Bluetooth handsfree s DSA. Standardní dvouzónovou automatickou klimatizaci lze nahradit její komfortnější variantou (pro V8 standard), která kromě teplotního čidla obsahuje ještě senzory intenzity a směru slunečního záření a také vlhkosti a kvality vzduchu. Obsahuje také výdech v B-sloupcích, umožňující téměř bezprůvanové odvětrávání.

Zavazadlový prostor

narostl o 110 litrů a nabízí geometrický tvar a kvalitní čalounění. Drobnosti v něm lze organizovat s pomocí příplatkového systému posuvných a v podélných kolejnicích kotvitelných fixačních tyčí a výsuvných pásů, samotnou podlahu lze také vyklopit a ustavit v některé z mezipoloh. Nechybí 12V zásuvka, háčky na tašky a pružná síťka na drobnosti. Sedadla lze sklápět bez vyjímání opěrek hlav, vzniklý prostor lze překrýt příplatkovým dlouhým kobercem s pryžovým spodkem. Hluchý prostor za sedačkami vyplňuje úložná schránka s trojúhelníkovým průřezem. K dispozici je i vyjímatelný vak na snowboardy a lyže, do nějž se zimní pomůcky uloží už venku a neznečistí interiér. Střešní nosiče pojmou 100 kg (dříve 75), vhod přijde nadprůměrná užitečná hmotnost všech verzí 630 kg, stejně jako možnost táhnout až 2,1 t těžký přívěs (podle verze).

Podvozek

se koncepčně nezměnil – přední náprava je stále tvořena dvojicí čtyřprvkových závěsů a zadní lichoběžníky s pomocným rámem a nově se samořídicím efektem. Novinkou je použití hliníku pro nápravová ramena a jejich závěsy, díky němuž narostla tuhost a klesly neodpružené hmoty. Standardně montované pérování vzduchovými měchy s centrálně umístěnými tlumiči s nastavitelnou tuhostí nabízí pět provozních poloh (dříve 4), z nichž dvě jsou pro jízdu v terénu. Rozsah světlých výšek se mění v rozmezí 60 mm (dříve 66), nejvyšší je 185 mm nad zemí (dříve 208).

Standardně montovaná 17“ litá kola (pro V8 18“) obouvají pneumatiky s vyšším profilovým číslem (225/55 a 245/45), než standardní A6. Uvnitř se skrývají brzdy o průměru 321/302 mm (V8 347/330) s inteligentním elektronickým asistentem, který zvyšuje brzdný tlak nejen při nouzovém brzdění, ale i při rychlé a dynamické jízdě. Elektromechanická parkovací brzda, aktivovaná tlačítkem, umí zastavit vůz při selhání hlavní brzdové soustavy a pomoci řidiči s rozjezdem do kopce. ESP nejnovější generace má v režimu „off-road“ zpomalené reakce a spolupracuje s ASR, EBD a také elektronickou uzávěrou diferenciálu EDS.

Pohon všech kol

zajišťuje stejně jako dříve mezinápravový samosvorný diferenciál torsen, který za normálních okolností rozděluje sílu v poměru 50:50. V krajních situacích dokáže přenést až 75% (dříve 66) na nápravu s lepší trakcí.

Motory

A6 Allroad si už nemusí vystačit s pouhými dvěma šestiválci 2.5 TDI a 2.7 turbo. Motorová paleta se totiž zdvojnásobila, přičemž všechny jednotky používají přímý vstřik paliva a čtyřventilový rozvod. Standardem je šestistupňová převodovka, pro slabší zážehový a silnější diesel mechanická, pro dva zbývající samočinná Tiptronic.

3.2 V6 FSI

jako nejslabší benzíňák netvoří cenový základ, oba diesely stojí méně. Celohliníkový šestiválec, dobře známý z ostatních koncernových modelů, dosahuje až 7.200 otáček a vyvíjí 188 kW a 330 Nm/3.250 ot., díky čemuž téměř 1800 kg těžký vůz rozjede na stovku za 7,2 s a pokračuje až k rysce 242 km/h (s Tiptronicem 7,7 a 240), při průměrné spotřebě 11 litrů na 100 km. Základní cena činí 1.575.700 Kč.

4.2 V8 FSI

Hliníkový osmiválec o zdvihovém objemu 4163 cm3 s rozvody na zadní straně bloku slaví v řadě A6 premiéru, zatímco v modelech Q7 a RS4 se již nějakou dobu vytáčí. V konstrukci bloku byl použit pomocný hliníkový rám bedplate a válce jsou vyvrtány přímo v tvrzené hliníkové slitině bez vložek, což umožnilo extrémně malou rozteč válců a kompaktní rozměry celého motoru. Oproti RS4 má snížený výkon na 257 kW, což kompenzuje vyšším kroutícím momentem 440 Nm/3.500 ot., z čehož je 85% k dispozici již od 2.000 otáček. Osmiválcový Allroad sprintuje na stovku za 6,3 s a zastaví jej až elektronický omezovač na 250 km/h, to vše při solidní průměrné spotřebě 11,2 l/100 km. Poskytovaným výkonům odpovídá prodejní cena 2.128.200 Kč.

2.7 V6 TDI

je nejúspornější jednotkou, výkonově odpovídající stávajícímu 2.5 TDI. Podčtvercový litinový šestiválec používá společný řetěz pro pohon vačkových hřídelí a olejového čerpadla a vstřikuje naftu do válců s pomocí systému common-rail III tlakem až 1600 barů a piezoelektricky ovládanými jehlami ve vstřikovačích, které váží pouhé 4 gramy. Přeplňován je výfukovým turbodmychadlem s variabilní geometrií lopatek statoru a dosahuje 132 kW a 380 Nm/1.400 Nm, což jej předurčuje k silnému zátahu od nízkých otáček. Allroad s ním pokoří stovku s pevným startem za 9,3 s a dosáhne 215 km/h, to vše za zprůměrovaných 8,7 l/100 km. 2.7 TDI je nejlevnějším Allroadem, v základním provedení vyjde na 1.535.000 Kč.

3.0 V6 TDI

je silnější verzí vznětového šestiválce, lišící se delším zdvihem pístů. Používá stejnou techniku, což mu stačí k produkci 171 kW a 450 Nm/1.400 – 3.250 ot.. S manuální převodovkou zrychlí na 100 km/h za 7,5 s, jede nejvýš 231 km/h a spotřebuje průměrně 8,4 l/100 km, Tiptronic tyto hodnoty zhorší o 0,3 s, 1 km a 0,4 l. Základní cena s manuální převodovkou je o 7 tisíc vyšší, než u 2.7 TDI s Tiptronicem.

Konopí došlo. Můžou za to úřady? Konopí došlo. Můžou za to úřady?

Uběhlo dva a půl roku po otevření legální cesty léčebného…

Incomming ventures a Reflex Capital investují miliony do vývojářů ShopSys Incomming ventures a Reflex Capital investují miliony do vývojářů ShopSys

Česká firma ShopSys, vývojář internetových obchodů, získá…

Průměrná mzda Slováků prudce roste, nechtějí už pracovat v Česku Průměrná mzda Slováků prudce roste, nechtějí už pracovat v Česku

Na Slovensku rostou platy rychleji než v Česku, takže…

Martin Schulz se může stát novým německým kancléřem, chtějí ho socialisté Martin Schulz se může stát novým německým kancléřem, chtějí ho socialisté

Kandidátem německé koaliční sociální demokracie na…

 
 

Tapety

Audi Allroad Quattro Audi Allroad Quattro
Audi Allroad Quattro Audi Allroad Quattro
Audi Allroad Quattro Audi Allroad Quattro
Audi Allroad Quattro Audi Allroad Quattro
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Američané si všímají chytrých nápadů Škody. Začaly už v roce 1925 Američané si všímají chytrých nápadů Škody. Začaly už v roce 1925

Simply Clever není jen obyčejný slogan. Jedná se o slovní…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 




Design po generacích: Audi A6 Allroad – Když běžné kombi nestačí Design po generacích: Audi A6 Allroad – Když běžné kombi nestačí

Dramatičtější verze A6 Avant je vstupenkou manažerů do…

Český trh v srpnu 2008: Audi Allroad quattro ovládlo vyšší střední třídu Český trh v srpnu 2008: Audi Allroad quattro ovládlo vyšší střední třídu

Ingolstadtská automobilka vládne vyšší střední třídě, to…

 



 
Takto vypadalo handsfree z roku 1988. V Nissanu...

Takto vypadalo handsfree z roku 1988. V Nissanu...

Dnes 17:55

Telefonování v autě se za desítky let změnilo. Už v roce 1988 se ovšem dal přístroj ovládat na volantu...




Blesk.cz

Zázrak v pohřbeném italském hotelu: Záchranáři vytáhli nečekané přeživší, tři chlupatá štěňátka

Zázrak v pohřbeném italském hotelu: Záchranáři…

Roztomilé překvapení, které dalo záchranářům naději, čekalo pod troskami italského hotelu zavaleného lavinou…

McDonald’s založil syn českých emigrantů. Film o jeho životě míří na premiéru do Prahy

McDonald’s založil syn českých emigrantů. Film o…

Zakladatel je název amerického filmu o Čechoameričanovi, který založil síť rychlého občerstvení McDonald’s.…

 

iSport.cz

Nejzábavnější pohárový los! Zpěvák Rod Stewart vzbudil dojem, že je opilý

Nejzábavnější pohárový los! Zpěvák Rod Stewart…

Rocková hvězda Rod Stewart (72) pobavila fanoušky při losování Skotského fotbalového poháru. Známý příznivec…

Světové judo věří Krpálkovi: Jen ty můžeš porazit obra, který pořád vítězí

Světové judo věří Krpálkovi: Jen ty můžeš porazit…

Olympijský vítěz, mistr světa, mistr Evropy. V polotěžké váze do 100 kg už Lukáš Krpálek dokázal vše a zařadil…

 

Reflex.cz

Dnešní právní úprava ohledně zbraní je dostačující, nedělejme z Česka „Divoký východ“

Dnešní právní úprava ohledně zbraní je dostačující,…

Ministerstvo vnitra údajně chce do měsíce předložit vládě návrh ústavního zákona, podle něhož by se mělo povýšit…

Vypjaté emoce, nekonečná párty i vtipné momentky. Podívejte se na nejkrásnější svatební fotografie roku 2016

Vypjaté emoce, nekonečná párty i vtipné momentky.…

Mezinárodní společnost profesionálních svatebních fotografů (ISPWP) vybrala 80 nejlepších fotografií pořízených…

 
 
reklama